De titel zegt het al.. Ik vraag me dit af omdat ik 'al' 1 cm ontsluiting heb voor zover ik weet. Maar misschien wel meer zonder dat ik het weet. Heb de laatste paar dagen erg veel buikpijn en rugpijn en wil graag bevallen, omdat het lichamelijk nu heel zwaar is.. Zou de verloskundige zomaar je vliezen breken zonder dat de bevalling al echt begonnen is?
ik had 3 cm toen de vlos het aanbood om ze te breken. ik denk dat je er echt weeen voor nodig hebt, omdat te lang met gebroken vliezen lopen niet goed is. voor ze breken controleren ze ook of je weeen effectief zijn en je vliezen goed aanspannen enzo. dus ik denk dat je verder moet zijn om ze te breken. strippen kan volgens mij wel.
Misschien is 1 cm ontsluiting al genoeg, maar als ze je vliezen breekt is het nog helemaal niet gezegd dat de weeën ook snel gaan komen. En als er 24 uur overheen is gegaan, moet je waarschijnlijk naar het ziekenhuis, om eventueel ingeleid te worden of af te wachten tot het alsnog begint. Je moet je afvragen of je dát ervoor over hebt... Ik zou eerder vragen of ze kunnen strippen. Is ook niet gegarandeerd succesvol, maar het levert ook geen infectierisico op, dus je mag het verder thuis afwachten, ook als het langer duurt. Mijn verloskundige hanteerde het volgende overtijd-beleid: bij 41 weken mag je ervoor kiezen om naar het zkh te gaan om te laten inleiden, Maar als je dat niet wilde zou ze bij 41+3 kunnen strippen en bij 41+6 vliezen breken - als het dan niet binnen 24 uur begon, moest je toch al worden overgedragen aan het ziekenhuis.
Ik denk dat ze wachten tot je weeen hebt. Bij mij wachtte ze tot ik in een wee zat anders was het lastig te prikken, ze vertelde toen dat het net een ballon is die te weinig lucht heeft dus dat is lastig prikken. In een wee komen de vliezen strak te staan.
hier ben ik ingeleid. had 1 cm ontsluiting en geen weeen. was prima te prikken toen hoor. de weeen kwamen vrijwel direct erna.
Ik wil het liefste thuis bevallen, maar bij mijn vorige bevalling heb ik eerst weeën gekregen en zijn mijn vliezen pas laat doorgeprikt, want die braken niet spontaan. Ik vroeg me alleen af of de verloskundige eerder vliezen breekt dan stript, want strippen doen ze pas bij 41 weken. Inleiden wel eerder, maar dan moet ik naar het ziekenhuis en dat wil ik voorlopig nog niet. Ben trouwens 37 weken, dus ik heb nog even
Ik heb nu 2 cm onstluiting (hebben ze vandaag ''bekeken'') en maandag wordt ik ingeleid. Ze gaan dan eerst de vliezen breken.
Ik heb, voor zover ik weet, nog steeds 1 a 2 cm ontsluiting en maandag de 10e gaan ze me inleiden. Ze breken dan gelijk mijn vliezen. Dus geen gel o.i.d
er word eerder gestript van vliezen gebroken.. omdat als ze je vliezen breken, de baby geboren moet worden binnen 24 uur. ze breken ze dus pas als je of weeen hebt, of als je ingeleid gaat worden.. maar niet om zomaar een bevalling op te wekken.