Placenta aan buikwand en gevallen: waarop letten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantico, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik ben vanochtend door ijzel gevallen met de fiets, met peuter en al :(:(:( Gelukkig hadden we niets, behalve flinke schrik en een kleine buil.

Maar: ik ben zwanger en heb de placenta aan mijn buikwand liggen en dat voelt zo kwetsbaar. Waar moet ik nu op letten wat betreft mijn buik?

Ik voelde na de val en de hele rest van de dag niets bijzonders aan mijn buik (wel het kindje voelen bewegen, zoals het anders ook voelt), maar voelde net een kleine steek links in m'n buik en bedenk me nu dat ik die vanmiddag ook een keer gevoeld heb ongeveer op die plek.

Waaraan kun je merken dat er iets met de placenta aan de hand is (gescheurd ofzo)? En met welke klachten moet je de vk of hap bellen?

2. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik ben toen ik 25 weken zwanger was ook een keer gevallen. Ik heb toen voor de zekerheid de verloskundige gebeld en zij is toen even langs gekomen om naar het hartje te luisteren. Er was gelukkig verder niks aan de hand. Ze vroeg toen of ik bloedverlies of iets dergelijks had en dat had ik gelukkig niet. Ik heb ook mijn placenta aan de buikwand, maar volgens mij heeft dat verder geen invloed. Als je je erg zorgen maakt zou ik gewoon voor de zekerheid even de verloskundige bellen

Groetjes

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.264
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    K ben ook met mn kleine op mn arm met 23 weken plat op mijn buik gevallen. Pas de volgende dag voor de zekerheid even de vk gebeld. K kreeg een beetje op mn kop omdat k niet eerder gebeld had! De vk vertelde dat de 1e 24u na een val cruciaal zijn. Je kan de baby dan misschien wel gewoon voelen, maar je weet idd niet of de placenta wel of niet een opdonder heeft opgelopen. Het was belangrijk dat ik de baby voelde bewegen en opletten op bloedverlies en dus contact opnemen met de vk. Als k nl wel binnen 24e gebeld had dan was ik doorgestuurd naar de gyn om een controle ctg-echo te laten maken.
    Ik zou dus gewoon even bellen met je vk!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben bij fynn ook gevallen met 26 weken. ik had de placenta aan de buikwand. ik moest eerst naar de vk en daarna naar het ziekenhuis voor een echo. ivm met bloedingen in de placenta (dit merk je niet)

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    meteen de vk bellen meis. betere een keer teveel als een keer te weinig!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou het ook even laten controleren.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Meis ik zou gewoon bellen. want je voelt het niet altijd als er wel wat is. en beter om niks bellen dan te laat bellen. en kijk weetje ze zijn gewoon aan het werk he. krijgen gewoon betaald al zitten ze thuis (of bij in een bevalling )

8. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Net wat de andere meiden zeggen, ik zou de verlos bellen!
    Ze kunnen beter een keer extra controleren.

Ik ben een paar weken geleden gevallen op mijn buik.
    Ik dacht dat het wel mee viel, ik was toch onderweg naar de
    verlos. Ik werd eerst daar helemaal nagekeken en toen door
    gestuurt naar het ziekenhuis voor extra controllen.
    En van de gyn moest ik een nachtje blijven dat is standaart als
    een zwangere gevallen is. De kleine werd goed in de gaten gehouden.
    Gelukkig was er niks mis en kon de volgende dag gewoon naar huis.

Groetjessss Jetje

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nou, ik heb de vk gebeld en die heeft me gerustgesteld. Ik ben niet op m'n buik gevallen maar op m'n dij en heup (lekker zacht, vandaar dat ik nergens last van heb :D). Geen bloedverlies, geen last van harde buiken ofzo, voel het kindje goed bewegen, dus de vk dacht dat het wel goed zat. En zo voelt het voor mij ook, gelukkig. Dat de placenta aan de buikwand zit maakt niets uit volgens haar. Als ik op m’n buik was gevallen was dat ook bij een placenta aan de rugwand reden geweest voor controle.

Dank voor jullie reacties en adviezen!

Deel Deze Pagina