Bij mijn zoontje was het ook bij 10 cm, ik hoefde niks weg te puffen van te voren, want eenmaal kwam er een wee waar ik spontaan begon te persen, kon het gewoon niet meer tegen houden, als ik er aan denk vindt ik het nog steeds en raar idee Hihi!
De gyn toucheerde me, 5 cm, de volgende wee had ik persdrang, weer toucheren was het 10? En de wee erop was ze er, wist niet dat het zo snel kon gaan was helemaal verbaasd
Bij de eerste heb ik geen flauw idee. Omdat het de eerste was en de verloskundige niet gelijk wilde komen, toen ze eindelijk kwam had ik al 10 cm ontsluiting en mocht ik gelijk persen. Daarom vond ik de tweede bevalling zo tegenvallen. Met 7cm werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik gelijk persweeen. Die heb ik met moeite weg kunnen puffen en ben ook te snel gaan persen. Met het gevolg dat ik een totaal ruptuur heb opgelopen. Het weg puffen kende ik ook niet van de eerste bevalling.
Ik gok bij 9-10 cm want ik mocht gelijk persen! Vond de persweeën trouwens veel beter te doen als de ontsluitingsweeën, eindelijk actie..