Ritme kwijt? :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Normaal krijgt Jasmin om 12u haar laatste voeding en gaat daarna slapen. Ze wordt dan pas rond 6/7u 's ochtends wakker.
    Ze drinkt overdag nog om de 3u. Gisteren werd ze niet om 21u wakker, maar om 22u. Ze zou dus weer om 1u ' snachts moeten drinken. Ik had geen zin om tot zo laat wakker te blijven en heb haar om 22 u gevoed en in bed gedaan. Nou werd ze om 1u wakker, om 5u en om 8u! Ze heeft dus helemaal niet doorgeslapen, wat ze normaal wel doet!

Kan ze door 1x niet op dezelfde tijden drinken echt haar ritme kwijt zijn? En moet ik haar nu dus elke keer wel om 12 u 's nachts voeden en als het later is haar wakker laten, zodat ze weer doorslaapt?:(

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Met 7 weken had ik pas een echt ritme te pakken, maar toen mijn dochter een dag even niet lekker was waren we dit ritme ook helemaal weer kwijt en heeft ze ook 's nachts weer gedronken.
    Een a twee dagen later zat ze weer in een ritme, weliswaar een ander ritme, maar wel een stuk makkelijker... :D

Ik zou haar even tijd geven, misschien dat je even een dagje bezig bent om weer even in een ritme te komen maar dan komt het vast wel weer goed

3. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Oja, wakker maken 's avonds heb ik een aantal keer geprobeerd in de hoop dat ze dan door ging slapen... had hier totaal geen succes, ze dronk dan maar een halve fles om dan om 3 uur klaar wakker te zijn en echt te willen drinken.
    Als vanzelf is mijn dochter sinds vorige week gaan doorslapen, ze krijgt nu ergens rond half negen haar laatste fles en komt nu 's morgens pas om 7 uur.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hadden wij ook.. Eef sliep lekker door totdat we een verjaardag met etentje hadden... madam vond alles prachtig, maar wilde ook niet slapen.. resultaat: volledig ritme kwijt..

maar ja, heb ik zelf ook wel eens... als ik vroeger ging stappen en 's nachts thuis kwam at ik ook later op de dag..
    paar dagen regelmaat en ik hoop dat ze weer gaat doorslapen...

is sowieso al best vroeg dat ze nu al doorslaapt toch?

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mogen ze op die leeftijd al zo lang slapen dan? en hoeveel drinkt ze dan om 9 uur?

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ze slaapt sinds vorige week door. Eerst werd ze om de 3u wakker, dus om 3u 's nachts en dan om 6u weer. Nu wordt ze om 6u wakker dus ze slaat maar 1 voeding over. Ga er vanuit dat ze daar geen behoefte aan heeft, omdat ze anders wel wakker zou zyn geworden of zou gaan huilen.

Ik probeerde haar in het begin overdag wakker te houden, zodat ze zou doorslapen, maar dat heeft ook allemaal geen zin gehad. Ze doen het pas als ze er zelf klaar voor zyn.

Hoop niet dat het al te lang duurt voordat ze weer doorslaapt. Begon net weer een beetje aan mn slaap te komen..

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nee... de hele dag wakker zijn werkt hier vaak juist averechts!
    ik probeer me maar vast te houden aan regelmaat:

wakker worden- liedje zingen/ boekje lezen -luier verschonen-flesje- spelen in wipstoel/box- naar bed voor dutje...

maar ja soms moet je ergens naartoe en lukt het niet...

ik hoop voor jou dat je snel wat meer slaap krijgt 's nacht, maar bij mijn nichtje duurde het ruim 6mnd voordat ze doorsliep :$ maar die was wel weer heel vlot zindelijk... en lulde al heel vroeg je de oren van de kop af..

x

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Rond deze tijd hebben ze ook een sprongetje en kan het hele ritme ver te zoeken zijn. Dit kan een paar dagen duren....

Hier was het echte doorslapen na die sprong. Om 22.30 de laatste fles en doorslapen tot 7.00 of 7.30. Anouschka ging wel al heel snel om 19.00 naar bed en kwam dan 's nachts om een uur of 3 weer. Toen we de fles om 22.30 zijn gaan geven is ze gaan doorslapen. Na de tweede keer de fles om die tijd.....

Het is niet zo dat ze na 1 keer het ritme voorgoed kwijt zijn...wel veranderd het ritme vaak, dan hebben ze minder slaap nodig of meer melk, minder vaak voedingen enz. Je kunt je dus niet vastpinnen op een ritme die je al vanaf het begin hebt, het veranderd nog heeeeel vaak:D.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nu dat je het zegt... eefje is ook gaan doorslapen na haar laatste sprongetje... had ik nooit zo over nagedacht..

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou dan hoop ik maar dat dit het sprongetje is waarna ze nog langer door gaat slapen:D Ben benieuwd!

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou ze is 2 dagen achter elkaar 's nachts wakker gewoden;) vannacht werd ze om 4u wakker, ze kreunde ff :p en sliep gelukkig weer door!

Overdag komt ze nu wel steeds vaker, er zitten soms maar 2/ 2.5u tussen de voedingen. Gisteren op het cb zeiden ze dat het waarschijnlijk regeldagen zijn.. Wat moet ik daarvan verwachten? Dat ze na die dagen ineens weer een ander ritme heeft?
    Ik denk namelijk dat ze vaker komt, omdat ze nogal veel spuugt..

Deel Deze Pagina