zwanger zijn en kleintje tillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilja1975, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Even een praktische vraag.
    Gister hebben we besloten om vanaf volgende maand voor een 2e te gaan :) . Nu hebben we een kleintje van 5,5 maand en die moet natuurlijk nog gedragen worden. Ik schrijf kleintje, maar ons manneke is eigenlijk best een joekel (73 cm en weegt bijna 8 kg). Ik sjouw me echt een breuk met hem (in en uit bed, box, maxicosi naar kdv etc), en vraag me af hoe dat gaat met je zwangerschap. Mijn eerste zwangerschap ging redelijk voorspoedig, maar deed eigenlijk altijd wel (te?) voorzichtig met tillen, dat gaat nu natuurlijk niet.
    Hoe doen/deden jullie dat?
    Ilja

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje kan zelf lopen, dat scheelt al wel (is 18 maanden, 11 kilo). Zelf op de bank klimmen en de trap op, maar dan blijft er alsnog aardig wat tilwerk over. In de kinderstoel zetten, op de commode, in het autostoeltje, in de kinderwagen, in het fietsstoeltje etc. Als mijn man thuis is, laat ik hem zoveel mogelijk tillen.
    Het winkelwagentje (oh ja, daar moet ook weer getild worden), zet ik nu altijd bij mijn auto, gooi dan de spullen er gelijk in en zet haar er ook in. Vaak sleurde ik daarvoor gewoon alle spullen over de parkeerplaats, omdat ik geen zin had om 2 x te lopen.
    Tja, ik probeer het zoveel mogelijk te minimaliseren, maar echt veel keus heb ik niet, er blijft veel te tillen over.
    Oh ja, ik probeer nu wel 'verantwoord' te tillen, zoals ik bij de zwangerschaps na-gym heb geleerd. Daarvoor moest ik zeggen dat ik niet echt op mijn houding lette.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik til nog gewoon alles, alleen til ik ze niet meer beide tegelijk de trap op en af, loop dan dus twee keer. Maar verder dus gewoon alles nog, totaal geen last van ofzo. Wel een tijd gehad dat ik ze niet kon tillen (nouja wel kunnen maar niet durven) omdat ik steeds flauwviel). Maar ik kan ze nog gewoon tillen. Is er iemand anders die het voor me kan doen, dan laat ik het wel doen ;) want het gaat toch allemaal wat moeizamer ;)!

Hier waren ze overigens 9 maanden toen ik zwanger werd, nu zijn ze 17 maanden, maar zelf lopen doen ze nog altijd niet ;)!

4. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Mijn dochtertje liep rond haar verjaardag, maar moest dus ook nog regelmatig op de commode, in de auto, in en uit bedje enz. getild worden.
    Ik vond het niet zwaar, maar ze is ook niet zo zwaar voor haar leeftijd/lengte.
    Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je op de juiste manier tilt.
    En probeer je oudste ook wat dingetjes zelf te laten doen ( als dit lukt hoor!).
    Zo liet ik mijn meisje de trap op en af lopen, hoefde ik haar daarmee al niet meer te tillen.

Succes!

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    weinig aan toe te voegen. Ik heb er zeker in het begin geen last mee gehad, nu op het einde wordt het wat vervelender om te tillen, maar gewoon goed op je houding letten en hulp van anderen aannemen scheelt al een hoop.
    Mijn 1e is trouwens ook al wel wat ouder (was 11 mnd toen ik zwanger werd, nu 19 maanden) en loopt al goed, maar toch.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    toen onze oudste 8 maanden was ben ik zwanger geraakt.
    ik moet zeggen dat ik nu wel heel erg blij ben dat hij bij de 13 maanden is gaan lopen, dat scheelt gewoon heel veel tillen anders was het wel zwaar geweest.
    maar het is moeilijk te voorspellen, onze oudste is een kleine ukkepuk van 10 kilo bij 75 cm bij 17 maanden. en mijn zwangerschap verloopt op vermoeidheid en wat harde buiken na perfect.
    stel voor dat je wat last krijgt van je bekken ofzo dan is het misschien wel weer te zwaar om die kleine van je op te tillen.

succes met de keuze!

joyce

7. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik 'vergeet' steeds dat een zwangerschap wel 9 maanden duurt en dat onze kleine (aan het einde en meest zware gedeelte van zwangerschap) al een stukje ouder (en hopelijk) wat zelfstandiger is, kan me er nu nog zo weinig bij voorstellen dat hij straks echt gaat lopen :). Moet natuurlijk ook nog maar afwachten wanneer ik zwanger ben (de eerste was de 2e keer raak, en -heel naief- ga ik er nu maar vanuit dat het ook snel zal gaan), en of een 2e kindje ons uberhaupt gegeven is.
    Nogmaals dank!

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    aangezien ik tijdens de zwangerschap van jenna BI heb gehad hebben wij besloten sowieso te wachten met het proberen voor de 2e als jenna zelf los kan lopen. Het lijkt me vreselijk als ik mijn meisje niet zou kunnen tillen.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia loopt hier al sinds ik weet dat ik zwanger ben maar natuurlijk zijn er momenten dat ik haar even til zoals trap af en soms op, gewoon om te stoeien en helpen met ergens op zetten of samen douchen. het mag maar tot een bepaalde kilos maar heb geen last van het tillen dus doe het regelmatig. denk er niet zo veel bij na en als ik last krijg gaat ze gewoon op de grond. als je kleine nog niet loopt en je bent zwanger dan lijkt het me wel zwaar maar ook dit is bij een normale zwangerschap wel te doen. alleen om die rede zou ik een 2e kindje niet laten zitten.

mijn dochter is 83cm en bijna 11 kilo :). doe ook zwaar werk en dek z'n 10 tot 20 bedden perdag en das flink wat til en trekwerk om een kamer schoon te krijgen. dit kost me meer moeite en soms pijn

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Tja, mijn zoontje weegt bijna 15 kilo en loopt nog niet zo lang, dus ik moet hem af en toe nog wel tillen. ik heb er tot nu toe nog geen last van, maar ben dan ook nog niet zo lang zwanger. Ach, hij gaat ook steeds beter lopen. Ik zou dit ook niet als reden zien om het niet te doen zeg maar.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje (18 mnd) kan wel lopen maar doet t amper. Kruipen is sneller en vertrouwder :D
    Die til ik dus nog veel, en dan heb ik ook nog n slechte rug (hernia, isias etc).
    Tja, tis niet anders, wat moet dat moet.
    Nu ben ik toch wel een type van niet zeuren, gewoon doen. En ik zou nog eerder mn rug verrekken dan dat ik hulp vraag. Niet handig, weet t. Maar zo ben ik eenmaal.

Ik zorg er wel voor dat ik thuis geen boodschappen uit de auto til, dat doet mn vriend of 1 van mn zoons als ze thuis komen.

12. Female

Female Niet meer actief

Tja ik heb Kynan ook gewoon getild hoor, dat kun je moeilijk laten. Beetje puzzelen, boven je buik, op je heup :)
    Dat hoort er nou eenmaal bij als je al een kindje hebt dat nog niet loopt. ;)

Deel Deze Pagina