Pffff.. Even van mij afschrijven. Mijn eerste twee bevallingen begonnen met weeën, binnen 9 uur was zl er en dl was er in 6 uurtjes. Nu een pittige zwangerschap gehad met zware bekkeninstabiliteit vanaf 16 weken. Afgelopen donderdagochtend kwam ik terug van de oudste naar school brengen, ging even naar het toilet en merkte dat mijn ondergoed toch behoorlijk nat was. Ik twijfelde: afscheiding/urine/vruchtwater? Schoon ondergoed aangetrokken en besloten het even in de gaten te houden. Uur later nog een keer schoon ondergoed aan moeten trekken en daarna werd het rustig. Rest van de dag druk bezig geweest ook met dochter en geen verlies meer gehad. Dus besloot voor mezelf dat het vast loos alarm was. Tot ik rond 4 uur even achterom keek in het toilet en witte vlokken zag drijven. Toen toch maar de vk gebeld, die drie kwartier later even de baby kwam controleren. Aan de hand van m'n verhaal zei ze dat het vast vruchtwater was geweest en dat waarschijnlijk als de kinderen op bed zouden liggen en ik ook even rustig ging liggen, de weeën wel op gang zouden komen. Oke, toch partner maar ingelicht (werk horeca, dus die zou anders pas s nachts thuiskomen). En inderdaad, s avonds begin ik wat te voelen wat op beginnende weeën lijkt. Uur later ben ik bijn overtuigd dat ons meisje gaat komen, maar helaas zakt het daarna af en zet het niet door. Gisterochtend verlies ik dan een grote plens water. Vk gebeld en die is niet meer overtuigd van het feit dat het vruchtwater is, het zou ook urine kunnen zijn. Gelukkig had ik wat op kunnen vangen en vk regelt dat ik om 10 uur in het ziekenhuis kan zijn voor een ctg. In het ziekenhuis wordt bevestigd dat het toch wel degelijk vruchtwater is, en aangezien ik dat dan nu waarschijnlijk al meer dan 24 uur verlies, word ik medisch en zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen. Wel mag ik nu weer naar huis, het ctg is goed en hopelijk gaan de weeën vanavond/vannacht beginnen. En die weeën kwamen weer. Best pittig met vlagen. Om de 5 minuten en zo ongeveer een minuut lang. Bijna op het punt gestaan om richting ziekenhuis te gaan. Maar toen stopte het weer, en ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. En nu ben ik weer wakker (tussendoor ook vaak wakker geweest), maar nog steeds geen baby. Nu kunnen we om 11.15 weer naar het ziekenhuis, opnieuw aan de ctg, en als dat goed is sturen ze ons opnieuw naar huis. Pas morgenochtend om 07.30 gaan ze inleiden. Ben er zo klaar mee nu. Waarom zetten die weeën niet fatsoenlijk door? Ik heb helemaal geen puf om weer naar huis gestuurd te worden met de mededeling dat de baby het nog prima doet (die trapt er vrolijk op los in m'n buik 😉, dus dat ze het nog even willen afwachten. Wil zo graag m'n meisje nu vasthouden... Kinderen zijn onrustig, voelen aan dat hun zusje elk moment kan komen, maar dit duurt in hun ogen natuurlijk een eeuwigheid. Maar goed, ik besef me natuurlijk prima dat ik helemaal niet mag klagen als we straks maar een gezonde baby in onze armen hebben en dat nog 1x 24 uur wachten tot de inleiding ook maar relatief is. Ik ben benieuwd!
heel veel sterkte en hoop dat het nu snel door gaat zetten en je niet weer naar huis moet... Succes!!
Wat vervelend dat het niet door wilt zetten... Hopelijk kan je ze overtuigen dat je daar mag blijven en dat ze je kindje toch nog halen. Sterkte!
Het kan zijn dat er een scheurtje in de vliezen zit? En doordat je steeds weer opnieuw vruchtwater aanmaakt ziet de baby de noodzaak van geboren worden niet zo? Ik hoop dat het snel Door zet maar mijn ervaring bij vliezen breken is dat dat niet altijd hoeft. .
Nog steeds geen weeën helaas, op de echo was nog wel vruchtwater te zien inderdaad, maar ben toch ook genoeg verloren, denk teveel voor alleen een scheurtje. Hopen dat het vannacht nog doorzet, het rommelt toch wel weer behoorlijk, en anders morgenochtend inleiden. Zit nu op ongeveer 60 uur na het eerste vruchtwaterverlies.