Bij hoeveel weken eerste echo gehad?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DNM, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier bij de vk is het "beleid" een echo tussen 10/12 weken.
    In geval van bijvoorbeeld een verleden met mk of bloedverlies word er met 8 weken gekeken.

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.040
    113
    Vrouw
    Beide keren een echo gehad rond de 8 weken.

3. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Vorige zw met 7-8-9-10-11-12 weken ivm eerdere miskraam. Dit werd er ook 1. Een echte vroege schiet je niks mee op. Onzekerheid ten top. Klein, nog geen hartje etc. Maar met miskraam verleden heb je recht op extra echo's hoor! Ik nu pas bij 10 weken gedaan ivm vakantie en onzekerheid vorige keer en nu gaat t goed. Denk dat minder stress ook zeker heeft meegespeeld. Wij afgelopen zaterdag een pret echo laten maken omdat we niet meer konden wachten. €40,- dit kun jij ook doen. Succes

4. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    5wk om de duur te bepalen (ik had geen flauw idee hoever ik was), en daarna bij 11wk tijdens ziekenhuisopname. Eerste echo die ik "volgens het boekje" had was de 20wk echo. Maar vanuit mijn omgeving hoor ik dan rond de 10wk heel gemiddeld is voor een eerste echo :)

5. Elisek

Elisek Lid

31 dec 2014
    72
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb met 9w echo gehad + intake
    Je kunt toch niet intake doen terwijl je niet weet of dit een goede zwangerschap is? Ook omdat je bekent bent met een miskraam?

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hier ook een MA gehad, echo was toen rond de 10 weken. Toen ik weer zwanger was gebeld en toen wilde assistente ook rond 10 plannen. Heb toen gezegd dat de vk had beloofd dat ik eerder mocht en heb toen een echo met 8+0 gehad en de termijnecho met 10+4.

Gewoon even bellen, zeker als ze het bij je MA hebben aangegeven! Assistente doet soms ook gewoon het standaardriedeltje (moest me bijv perse ook opnieuw inschrijven en de vk vervolgens mopperen dat ik 2x in het systeem stond ;))

7. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Ik had ook intake bij +/- 8 weken en de echo pas met 12 weken.

8. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Begin april een miskraam gehad en mag nu volgende week weer langs komen voor een echo. Ben dan 7,4 week.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Echo bij 8 weken. De volgende met 12 weken en dan ook gelijk de intake.

10. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Bij verloskundige met een echoapparaat mag je vaak eerder komen, deze word ook niet gedeclareert want je hebt maar recht op 3 echo's.
    Wanneer een verloskundige dat niet heeft, dan moet je naar een echocentrum en die doen het alleen met 11/12 weken( tegelijk de termijnecho) tenzij er een indicatie is dat je er een eerder nodig hebt.
    Het kan wel zonder indicatie maar dan op eigen kosten.

11. Bailey08

Bailey08 Lid

12 aug 2015
    44
    1
    0
    Had ook een miskraam gehad dus mog komen met 7 weken en 3 dagen. Nu ben ik 9 weken en mag ik morgen weer.

Zou het gewoon even vragen!

12. Sunshine007

29 mei 2015
    82
    11
    8
    Hier een intake + vroege echo met 7 weken, kloppend hartje gezien. Stelde mij erg gerust. Termijn echo met 12 weken. Bij mijn VK is vroege echo standaard.

13. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste had ik een echo met 8 weken en met 11 weken.

Nu weer zwanger en nu mag ik met 9 weken komen. Dan ook gelijk mijn intake.

14. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Wij hebben 16 september de eerste echo en 23 september de intake bij de vk. Met de echo ben ik als het goed is 8 weken.

15. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Ik had heel vroeg al een echo, op 5+6 en daar was nog niks op te zien, geen vruchtje, geen hartje.
    Daarna op 8 weken weer en toen een mooi vruchtje gezien en hartje horen kloppen en werd ik terug gezet naar 7+4.
    Dat ik zo vroeg erbij was komt omdat ik in turkije woon en het hier standaard is zodra je weet dat je zwanger bent al op controle te gaan en bij elke controle zit een echo, hoe gek ook want zo vroeg kan je tog nog niks zien maargoed...

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ivm chronsiche ziekten moet ik onder controle staan van de gyn,

Ik heb dus bij alle vier met 6 weken al een echo gehad en bij alle vier met 6 weken een kloppend hartje.

17. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zwangerschappen bij 2 verschillende praktijken gezeten. Beiden maken alleen een termijn echo tussen 10-12 weken. Niet eerder, tenzij er een reden voor is. Een vroege echo heeft ook niet veel zin, er kan nog vanalles mis gaan. Ook als de echo goed was. Heb je met 10 weken een goede echo, dan heb je maar 1% kans dat het toch mis gaat.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    7+5 en 6+6.

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bij 4 weken eerste echo.En vanaf toen elke 3 a 4 dagen.Maar daar gaat een hele geschiedenis aan vooraf,dus wees maar blij dat dat voor jou niet geldt.
    De termijn die jij aangeeft is heel normaal voor een eerste echo.Mocht je door je eerdere miskraam erg onzeker zijn zou ik gewoon even je zorgen met de vk bespreken,misschien wil ze al iets eerder even kijken ter geruststelling.

20. Logan

Logan Niet meer actief

Eerste keer met 5 weken, twijfelachtig beeld en toen met 6.5 week nog eens en dat was foute boel.
    Voriger keer had ik met 4w6d een echo en dat heeft me alleen maar gestresst gemaakt omdat je toch niets ziet.
    Ik heb nu afgesproken met de arts dat ik rond 6 weken mag komen, vanwege het verleden.
    Kan je geen andere vk zoeken?

Deel Deze Pagina