Bij hoeveel weken eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Robin77, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Zoals het onderwerp het al zegt: bij hoeveel weken kregen jullie je eerste echo? Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben en moet zo de verloskundige bellen voor een afspraak, maar ben zo nieuwsgierig. Ik lees op internet dat het echter nogal een beetje uiteenloopt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    bij mn eerste zwangerschap had ik pas een echo met 12 week helaas misgegaan en de 2 de bij 10 w en toen 8 week helaas allenmaal misgegaan vorige maand al bij 5 week omdat ik veel pijn had ook mis gegaan en nu ben ik weer zwanger en heb gezegd dat het goed voelt en nu kom ik 6 okt dan ben ik volgens hun 7 a 8 week
    mn zus had der eerste echo met 11 week mn schoonzus met 8 week mn mn vriendin ook met 12 week

het verschilt inderdaad enorm
    waar mn tante woont die doen het pas met 13 a 14 week
    ik hoop voorje dat jij niet zo lang hoeft te wachten

liefs

3. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Hallo Robin,

Allereerst van harte met je zwangerschap. Geniet er lekker van!

Ik had met 6 weken de intake bij de vk en met bijna 11 weken de eerste echo.

Knuf Liena

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

als er geen medische redenen zijn om een echo te doen, is je eerste echo de termijnecho. Die vindt plaats tussen 10-14 weken. Als je het geduld op kunt brengen, zou ik je aanraden zolang mogelijk te wachten, omdat een babytje van 13 weken echt al een heel ander wezentje is dan een babytje van 10 weken. Bij 13 weken is alles vrijwel helemaal in proportie bijvoorbeeld, terwijl bij 10 weken je echt nog een beetje zo'n soort mini-alien hebt, :) Groot hoofd wat nog niet helemaal mooi ovaal is dan, :-D

Medische redenen kunnen zijn: eerdere miskramen, chronische ziektes, onregelmatige cyclus waardoor je niet weet hoever je bent...

5. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hoi Robin

ik had een intake gesprek rond de 8 weken en de eerste echo een week later daar was ik 9 weken en 1 dag zwanger, en alles deed het goed. het was een redelijk vroegen echo dus ik krijg er nog 1 over 2 a 3 weken..dan ben ik 12 a 13 weken en dan kan je zien of de armpjes en beentjes goed zijn, ter controle..wens je veel plezier op je eerste echo..als het allemaal goed zit met je kindje..is het een moment om nooit meer te vergeten..

veel succes en geniet van je zwangerschap..!

xx

6. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Allereerst, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag alles voorspoedig verlopen! :D

Ik heb mijn 1e echo gehad met 6,1 week, en toen tot mijn grote geluk ook al een klein kloppend hartje gezien in het wurmpje. Ik heb de echo zo vroeg gekregen omdat de kleine ongepland op mijn pad kwam, mijn buik flink groeiende was (paste mijn eigen kleding niet meer) en mijn cyclus al enige tijd onregelmatig... Ik kon dus 3 maanden, of nog maar net zwanger zijn. Een spoed termijnbepaling was dus noodzakelijk, vandaar.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat verschilt, ik had een intake met 7 weken en toen keken ze ook gelijk of ik echt 7 weken was, met 12 weken kreeg ik een normale termijnecho.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij de eerste met 11 weken.
    Bij de tweede met 7 weken en 1 dag en daarna met 12 weken en 5 dagen geloof ik.
    Bij dit kindje met 6 weken en 1 dag.
    Inmiddels heb ik nu alweer 9 gehad :(

9. ik heb mijn eerste echo zelf betaald bij de 9 maandenbeurs (was toen ruim 7 weken en kon echt niet meer wachten hihihi :) ) maar de eerste echo die vanuit de VK ging was zo rond de 12 weken :)

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik had mijn eerste echo rond de 6 week
    de 2de echo bij 11 week
    3de bij 20 week
    pretecho bij 25/26 week
    4de echo bij 32 week
    en de intake gesprek bij de VK was rond 8 week
    gefeliciteerd met je zwangerschap !

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had mijn eerste echo bij 5 wkn 6dgn

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik had de eerste echo bij 10 weken en de 2de echo bij 20 weken.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Bedankt voor al jullie felicitaties! Ik heb vanochtend gebeld en ik mag op 28 oktober voor mijn eerste echo en op 6 november voor mijn intake gesprek. Ik ben op 28 oktober 9 weken zwanger!

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

In principe krijg je pas met een week of 10-12 een termijnecho is mij verteld. Alleen als er een medische reden (eerdere miskramen, bloedverlies etc.) is of je bijv. erg onregelmatig ongesteld bent, krijg je een eerdere echo.
    Ik heb zelf mijn eerste echo met 8,3 wk gehad ivm onregelmatige cyclus en omdat ik een auto-ongeluk had gehad en daardoor erg onzeker was of alles wel goed zou zitten.
    2e echo kreeg ik met 11,4 wk.

Ow, lees nu dat je 28 oktober je eerste echo hebt, leuk! Veel succes/plezier!

16. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

ik zelf was aan de pil...ik heb dus een termijn echo op 3 oktober.
    Ben dan ongeveer 6 weken en 5 dagen.
    Maar goed...zou ook korter of langer kunnen zijn...ik heb echt geen idee.
    Ben namelijk bij mijn eerste pil strip na de 2e week ongie geworden.
    Althans...dat denk ik...heb zo'n 3 a 4 dagen helder rood bloedverlies gehad.
    Ben verder gegaan met de pil....en heb daarna mijn officieele stopweek ingelast.
    Ben daarna ook weer verder gegaan met de pil en na ruim 2 weken in die strip teste ik positief met 3 verschillende testen.
    Ik moet het dus nog even volhouden tot 3 oktober voordat ik zeker weet hoe ver ik ben.
    pfff...die onzekerheid

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dat is inderdaad wel erg spannend!

18. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Met 8 weken en 3 dagen... Dit omdat wij niet wisten hoelang ik zwanger was.. En met 12 weken hebben we nog een echo gehad...

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had mijn eerste echo met 6 weken, maar dat was omdat ik toen toch al een afspraak bij de gyn had en toen hebben ze meteen even dat kleintje bekeken, geweldig! Hartje klopte als een gek dus dat was heel goed nieuws. Daarna nog eens een echo met 12 weken en nu vanmiddag hebben we de 20-weken echo.
    Geniet er lekker van dat je zwanger bent, het is gewéldig!

20. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik geniet ook echt met volle teugen hoor :) Vind het zo moeilijk om er nog met niemand over te praten! We hebben afgesproken dat we het tijdens een etentje voor mijn verjaardag aan onze familie vertellen. Dat is 4 dagen na mijn eerste echo...

Deel Deze Pagina