Bij mijn vorige bevalling, die onder leiding was van de verloskundige van het ziekenhuis, heeft zij nogal wat fouten gemaakt tijdens de bevalling waardoor wij bijna ons meisje kwijt waren. Zou het nu vreemd zijn als bij mijn gyne aankaart dat ik die verloskundige de volgende keer niet meer aan mijn bed wil bij mijn bevalling....denk dat ik haar echt wat aan ga doen als ik haar tegenkom ben nog steeds zo onzettend kwaad :x ze heeft gewoon alle signalen genegeerd dat er iets ontzettend fout ging, hartslag die lang heel laag bleef en ook echt wegviel, de verpleegkundige die ook bij me zat had het ook meerdere keren aangekaard bij de VK, maar pas bij 10cm ontsluiting haalde de vk de gyne erbij waardoor het dus een spoed KS is geworden, omdat de hartslag al helemaal weg was. Nu is het zo als je bij ons in het zh wordt opgenomen, wordt je begeleid door de VK van het zh tot je 9 a 10cm hebt en dan komt de gyne er pas bij, ook al sta je de hele zwangerschap onder controle van de gyne. Zou het normaal zijn als ik het aan mijn gyne vraag dat ik die vk niet meer wil na wat er gebeurt is, of zou ik het gewoon maar aan moeten zien wie ik tegenkom als ik ga bevallen
Ik denk dat je het sowieso wel moet aankaarten bij je gyne. Dan is het in ieder geval alvast besproken! Ik weet niet in hoeverre je gyne je kan garanderen dat de betreffende VK wel/niet aanwezig is bij je bevalling, want het zal uiteraard aan de werkroosters liggen wie er dan dienst heeft.
Absoluut ter sprake brengen meid! Stel dat je niet in het zh hoefde, en je was ontevreden over je verloskundigenpraktijk, dan had je toch ook een andere gekozen als die keuze er was? Ik zou het er echt over hebben, je wil niet je bevalling ingaan met die woede in je lijf over de vorige keer...
Heyyy Maaike, zeker doen!!! Je gyn snapt dat zeker wel! Maar werkt de verloskundige daar nog? Ik had tijdens mijn bevalling een of ander belgisch vrouwtje... Zij was echt super!!!
@Linnepinneke dat is zo een lieve verloskundige dat belgische vrouwtje! Ik had haar ook bij de bevalling van Angela, en een van de laatste controles bij Evelien, zij is echt een super VK! Ik had helaas een vk die mij gewoon heel de bevalling niet serieus heeft genomen, en ook zelfs niet geluisterd heeft naar de verpleegkundige, maar wel later aan je bed komen en zeggen goh wat ben ik er zelf van geschrokken...DUHHH neem me dan ook serieus als ik wat zeg... Affijn ik moet de 16e weer controle bij Gyne La.... en zal het is aankaarten kijken hoe hij erover denkt! ik heb toch zomaar een donkerbruin vermoede dat dit net als de vorige 2 keer een ingeleide bevalling gaat worden
Hee Maaike, Die belgische vk N, is echt heel aardig idd! Erg jammer dat die andere je niet serrieus nam :x Is er daarna ook nooit meer over gesproken? Zou het er inderdaad even over hebben en mocht ze er dan toch zijn, dan vragen (eisen) of je niet onder de gyn kan vallen. Ik was heel erg bang met mijn bevalling dat er een bepaalde gyn zou zijn maar die had gelukkig geen dienst... Als die wel dienst had gehad, had ik het helaas wel met hem moeten doen ondanks die rotervaring. Trouwens, alweer 16 weekjes gaat wel snel!!
@Einad jij bedoeld zeker MO zou daar ook NOOOOOIT willen bevallen eigenlijk....maar ja je weet het nooit haha, hoop bij de rest wil ik best bevallen hoor de 1e was bij v.d Pl, en evelien bij Sn Het enige wat er nog gesproken over de bevalling is met Sn dat ze eerst nog een vacuum pomp wouden gebruiken, maar dat Evelien daarvoor nog te hoog lag....lag nog tegen mn ribben aan met vliezen breken, en echt indalen wou ze niet...hoezo eigenwijs Maar over die VK is nooit meer een woord gezegt, ik weet alleen nog dat ze de dag nadien aan mn bed kwam, en dat ze zei van ja ik heb gisteren nog wel aan je gedacht hoor toen ik thuis was en hoe het met je zou zijn.....Wat heb ik daar aan ??? Als ze naar mij geluisterd had of naar de verpleegkundige had er al veel eerder ingegrepen kunnen worden....maar als jij als VK ziet dat een hartslag laag is en er lang over doet om terrug te komen de hartslag en ook steeds langer wegblijft...gaat er toch ergens in je hoofd wel een belletje rinkelen ?? Hoop gewoon dat La mijn boosheid ongerustheid snapt ivm de 3e bevalling, als je eenmaal niet serieus wordt genomen door een VK waarom de volgende keer wel.... Alweer 16 weekjes gaat snel he de 16e controle bij La, en dan de 28ste de 20 weken SEO in roosendaal. ben zo benieuwd wat er is mn buikje zit...ja een baby
Nou zat nog eens te denken maar ik heb trouwens de gyn den H regelmatig aan mijn bed gehad tijdens de weeën maar da's mss omdat het een tweeling was... Ook kwam ze aanvliegen toen de hartslag van Noah weg zakte! Want dat kreeg ze in de zusterkamer door... Ik moest vandaag weer een afspraak maken bij de gyn want heb zo'n last van mn ks!!! Regelmatig steken en kramp, soms zo erg dat ik niet eens recht op kan staan maar kon best vroeg terecht bij MO, never nooit niet!!! De andere optie was 2 weekjes langer wachten en dan kon ik bij ME terecht, PRIMA!!!! Ik heb het idee dat je bij MO aan het zeuren bent en hij je niet echt serieus neemt...
En dat belgische vrouwtjes is idd super!!!! Maar moet ook zeggen dat ik de zusters van de kraamafdeling ook super vind hoor! Zulke lieve vrouwen!!! En ook die van het eten hahahaha vooral een wat langer ouder vrouwtje, echt een topwijf!!!!