De kamer hadden we besteld toen we 9 weken zwanger waren, ja erg vroeg maar het voelde goed dus waarom niet. Kamertje is geleverd toen ik 24 weken zwanger was. Met 26 weken was alles wel klaar.
wij zijn nu al bezig. We gaan eerst verbouwen, dus daar kan je maar beter vroeg bij zijn, ook met de bouwvak ertussen. We zijn nu met de bouwtekeningen en vergunningen bezig. Naar verwachting zal eind augustus de boel klaar zijn, en dan gaan we ook maar meteen inrichten en zo. Ik kan er vanuit gaan dat de kleine zich vroeg aandient, dus ik wil het gewoon zo snel mogelijk klaar hebben.
Wij gaan het kamertje volgende week bestellen, zit wel een levertijd op natuurlijk, maar als we met de 20 weken echo weten wat het geslacht gaat worden dan kunnen we beginnen met behangen! Ik heb er zo'n zin in! Wordt telkens meer werkelijkheid nu!
voor dat ik 20 weken zwanger was was de kamer zo goed als klaar. toen ik 6 weken zwanger was hadden we de meubels al, comode en ledikant (konden we voor weinig en nieuw in doos kopen via mp)
met 35 weken zijn we begonnen we hebben eerst gewacht totdat ik met verlof was en ik was toch bang dat de baby weer laat zou komen
ik ben nu 28 weken en vanaf deze week is de kamer helemaal klaar wat ik trouwens een heerlijk gevoel vindt nu kan ik lekker van het weer gaan genieten....
Wij zijn nog steeds niet klaar. Commode met daarop een aankleedkussen babyproducten en luieremmer staat al in de kamer, tevens het badje. Ledikant staat ook al in de kamer, maar nog geen matrasje gekocht. Ook de garderobekast ontbreekt nog.. Word wel hoog tijd nu.
Maar je had je kast toch al gekocht, meen ik me te herinneren? En nog steeds niet een keuze kunnen maken voor een matrasje? Bij ons staat alles inmiddels, ook de wieg op de slaapkamer, die heb ik afgelopen weekend in elkaar geknutseld en opgemaakt. Kon er vandaag een heel snoezig slapende poes uit jagen, dus hij slaapt lekker... We waren op tijd begonnen met verbouwen, maar de inrichting was hier ook pas met 33 weken. En er wachten nog wat "finishing touches" zoals lampjes, plankje boven commode en boven wastafel en ik moet alle kleertjes enzo nog sorteren en vouwen en rangschikken enzo...
Ik was 6,5 maand zwanger toen de meubels van het kamertje werden geleverd en toen ben ik dus ook de rest een beetje klaar gaan maken. Het feit dat ik redelijk vroeg in de zwangerschap al hiermee bezig was vond ik erg prettig want dan zit je vaak nog in je fijne periode en voel je je nog fit. Bovendien heb je dan lekker de tijd om op je gemakkie op zoek te gaan naar leuke accessoires. Later hoorde ik dat het belangrijk is om nieuwe meubels voor de kinderkamer een aantal weken te laten 'luchten' ivm chemische rotzooi wat schadelijk zou zijn voor de baby. Mijn advies: lekker op tijd beginnen!
Bij ons kwam de babykamer ongeveer 8 weken geleden en we hebben het toen gelijk opgebouwd. Kledingkast heb ik inmiddels ingepakt en zo nog wat spulletjes neergezet. Maar het is nog niet klaar. Daar wacht ik tot volgende week mee (aankomend weekend is manlief jarig dus er zijn dan nog een hoop mensen die willen kijken). Daarna maak ik het kamertje helemaal af en kunnen de geslachtsgerichte spulletjes er staan. Dan komt er ook niemand meer op de babykamer.
Ik ga aanstaand weekend beginnen met het verven enzo. En dan het weekend er op gaan alle spulletjes er in.
Mijn man is zelfstandige en werkt voorlopig nog van thuis uit, in de kamer die gepland was om de babykamer te worden. Als alles goed gaat verhuizen zijn spullen einde deze week naar een bureau buitenhuis. Dan hoop ik binnen dit en twee weken geschilderd te hebben, zodat de meubeltjes er eindelijk in kunnen!! Ik ben momenteel 33 weken zwanger en begin toch een beetje in paniek te geraken dat alles niet op tijd klaar zal zijn... Mijn man daarentegen blijft er helemaal kalm onder en vindt dat ik me teveel zorgen maak... Maar als ik zo jullie verhalen hier lees, kamertjes klaar rond 16 à 20 weken... Logisch dat ik me zorgen maak dan?!
ik heb de babykamer al gekocht maar staat allemaal in dozen. Ik ben nu 17 weken zwanger, maar we gaan de babykamer na 20 weken in elkaar zetten, want dan weten we het geslacht en dan kunnen we eerst gaan behangen en zo.
Nee joh, ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor! Er is nu toch even niks aan de situatie te veranderen dus lijkt me zonde van je energie om je zorgen te makenj hierover. Je hebt nog tijd zat! Mocht de kleine nu geboren worden, dan moet hij/zij nog in het ziekenhuis blijven en moet je je vent gewoon aan het werk zetten... Zul je eens zien hoe snel alles staat!
Wij hebben de meubeltjes besteld met 17 weken, ze komen binnen als ik zo'n 30 weken zwanger ben. In augustus gaan we de kamer verven, dus dat noem ik het beginnen van het klaarmaken van het kamertje. Ben dan zo'n 23 weken zwanger.
ik durf dat nog niet aan,bij mij zijn ze zooo brutaal om het kamertje in te lopen:x Als de weeen beginnen ga ik nog ff snel alles neerzetten hahaha dat is het veiligst en heb ik meteen afleiding hihi
Hier gestemd op 35-40 weken. Wij hebben mijn hele zwangerschap in een grote verbouwing gezeten. Met 38 weken was de verbouwing bijna klaar en kon ik eindelijk met de babykamer beginnen. Met 39.5 week was de kamer helemaal klaar en heb ik er nog 1.5 week in mogen zwijmelen haha