Hallo! Mijn dochter is al een aantal weken een beetje begonnen met tandjes denken wij. Grijpen naar de oren, wrijven in het gezicht, knalrode wangen geen koorts, af en toe kwijlen. Nu moest ze gistermiddag heel hard huilen(zo huilt ze alleen als ze pijn heeft) Dit stopte naar na +/- 5 minuten. Nu vond ik vanochtend onderin wel een licht plekje maar meer een verticaal streeptje dan horizontaal. Zullen het haar tandjes zijn of is het toch iets anders. Ik voel namelijk geen bobbels in haar mond. Ze is nu 4 maanden oud. Ik hoor het heel graag...
hmm mijn zoontje had heel vroeg tandjes begon bij 3,5 maand. maar ik herken het niet echt wat je zegt. mijn zoontje was vooral aan het kluiven. op zn vuistjes en alles waar hij maar op kon bijten. en je voelde duidelijk bobbeltje en voor dat bobbeltje zag je een verkleuring daar. ik denk dus niet dat het tandjes zijn. heb je al aan een oorontsteking gedacht?
Dat kluiven was ik nog vergeten te vermelden. Maar ze zit de hele dag met haar vingers in haar mond. Dan maakt ze een vuist en zit ze de hele tijd op haar wijsvinger te kauwen. Ze is een tijdje terug nog bij de dokter geweest omdat wij ook dachten dat het iets met haar oren was maar dit schijnt wel een bekend verschijnsel te zijn. Nou ja we zien het ook wel... Moet volgende week toch naar het buro...
De eerste twee tandje bij mijn zoontje heb ik niet veel van gemerkt, hij had opeens een dag heeeeel veel poepluiers en toen waren er opeens twee witte punten zichtbaar. Bij zijn andere tandjes was het een heel ander verhaal. Hij kreeg vervolgens zijn 4 boventanden tegelijk en toen 1 ondertand en is nu voor zijn 8e tandje (ook onderin) bezig. Hier heeft hij dus heel veel last van. Zijn klachten zijn: -rode wangen maar gelukkig geen koorts -hangerig zijn -last van zijn oortjes en daardoor veel moeten huilen, soms echt hardverscheurend. -slecht slapen, door de pijn wakker en dan moeten huilen -luieruitslag, hij heeft heel erg rode billetjes, het huidje is zo kapot dat als je de poep afveegt het vlakbij zijn zakje een beetje bloed. Dit vind ik nog wel het ergste. Vind het zo zielig voor hem maar ik kan er niks aan doen, veel knuffelen en hem lekker dicht bij mij houden. Succes Nataly
Oh ja, ik vergeet ook nog slecht warm eten en drinken. Zijn warme drinken en zijn warme eten 's avonds gaan dus niet goed. Als zijn melk kouder is dan gaat het beter.