Bij hoeveel weken hartactie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lievefamke, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met hoeveel weken zag je hartactie?

1. 4,5 week

2. 5 weken

3. 5,5 week

4. 6 weken

5. 6,5 week

6. 7 weken

7. 7,5 week

8. 8 weken

9. 8,5 week

10. later...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het verschilt idd echt veel
    Bij sommigen met 5,5 week en anderen misschien pas 9...

2. Trees

Trees Niet meer actief

Met 5.5 en 6 weken was er inwendig geen hartactie te zien. Met 6.5 week wel.

De apparatuur bij de fertiliteitskliniek waar ik liep stamde wel uit het jaar 1921 ;).

Ik werd trouwens niet onzeker van de vroege echo's. Integendeel ik ben mijn gynaecoloog zeer dankbaar dat ik echo's op verzoek mocht. Een vruchtje met de juiste groote en op de juiste plek is ook al een hele geruststelling. Als je daar vanuit gaat, ben je ook niet teleurgesteld als je nog geen hartactie ziet. Alvast veel succes!

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dan weet ik niet wat voor gyn jij hebt, maar wij hadden een hartactie met 5w4d.

Ik had vanaf 3w5d elke week een echo.
    Mij gaf het ook rust, want je kon wel zien dat het geroeid was met 4w4d en ja met 5w4d al een duidelijk kloppend hartje dus. ( en toen maar doorgegaan met elke week een echo)

4. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad en nog sterker. Vaak is er al eerder iets van basale hartactie bij de embryo, maar het is dan zo piepklein dat het simpelweg niet te zien is op de echo. Het is gewoonweg ook erg afhankelijk van de apparatuur, de ligging van je baarmoeder en de plek van innesteling wanneer je het ziet.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Naar achter gekantelde bm ;)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Dat heb je?

Hier ook. Kon daardoor pas na 12 weken een uitwendige echo krijgen. Daarvoor zagen we alleen maar kronkelende darmen in beeld. Laat staan hartactie :D.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja dat heb ik ;)

Ik kreeg wel eerder een uitwendige echo. Maar moet dat dan even nakijken als ik het uberhaupt al opgeschreven heb.
    Ik wilde graag eerder uitwendig, want was bang dat het door dat ding weer fout zou gaan.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook een naar achter gekantelde bm, bij mn dochter kon het pas met 12 weken uitwendig gezien worden. Maar nu hebben ze een spiksplinternieuw apparaat, en we konden het met deze week (wk 8) zien en horen via de buik :)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht

Perfect gezegd!!

*zegt zij die 2 kinderen is verloren met 7 en 8 maanden zwangerschap*

10. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik kreeg mijn 1ste echo met 7,5 week zwangerschap en toen zagen we 1 hartje kloppen (v/d de 2 vruchtjes)

11. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL

Wow, wat heftig!!
    Zo zie je maar dat het idd geen garanties geeft, een mooi kloppend hartje of een groeiend kindje.
    Sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe dat zou moeten voelen (natuurlijk wel een beetje, maar helemaal echt hopelijk nooit).

12. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan je onderschrift te zien heeft het tweede vruchtje het niet gered?

13. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals ik het nu zie in de polls, heb ik 1/3 kans dat ik een kloppend hartje zie met 6 weken.
    Ik ga er dus vanuit dat ik nog niets zie en zowel, dan is dat alvast mooi meegenomen.
    Ben wel blij dat 2/3 nog geen hartactie kon zien (en later wel), dus dat stelt dan toch een beetje gerust...

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    IK had met 6 weken en 1 dag een prachtig kloppend hartje en een vruchtje van 3,31 mm.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bij de vk was met 6 weken en 0 dagen al een kloppend hartje te zien op een uitwendige echo. Kreeg de echo omdat mijn cyclus compleet in de war was na stoppe met anticonceptie. Was of 6 weken of 8.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb mijn eerste echo beide keren met 10 weken gehad, en beide keren een prachtig kloppend hartje mogen zien. Ik heb dus gestemd op Later, maar dat is dus niet omdat er eerder geen hartactie was, maar omdat er eerder niet is gekeken.

17. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik heb vandaag de eerste echo gehad bij 7 weken en 1 dag. Het hartje heb ik heel even gezien, want ze kreeg geen duidelijk beeld op het scherm. Ik was er niet gerust op, maar ze zij dat alles oké leek. Volgende week mag ik wel terugkomen voor een nieuwe echo omdat het dan wat groter is en dan is het vruchtje beter te zien. Het had er waarschijnlijk mee te maken dat ik nogal fors/dik ben en daarom het beeld onduidelijk was. Vind het zelf wat vreemd want bij fertiliteit kunnen ze altijd alles prima in beeld krijgen, maar na een belletje met fertiliteit zeiden ook zei dat het oké was en waarschijnlijk met het vet in mijn buik te maken heeft.
    Als ze volgende week het niet goed kunnen zien, wil ik wel een echo op de afdeling fertiliteit die hebben volgens mij betere apparatuur. Maar goed het hartje klopt wel!!!!

Jille

18. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik ben geweest en het hartje klopte!
    Ik zag gelijk in die kleine frummel iets aan en uit gaan :D
    Dus toen wist ik dat het goed zat.
    Ze vond hem nog wel klein (heb niet gevraagd hoe groot hij is eigenlijk), maar dat kan komen omdat zij vanaf mijn curettage rekent en ik vanaf mijn eisprong (scheelt bijna 1,5 week).
    Over 2 weken krijg ik dus weer een echo om te kijken of hij is gegroeit...
    spannend!

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat ontzettend fijn voor je!!!
    Nu op naar een zorgeloze zwangerschap!

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Bij mij was onze beeb tijdens de echo 3,31 MM met hartaktie. Gefeliciteerd lievefamke !!!!
    Op naar een plakkerd !

Deel Deze Pagina