Vanwege mijn voorgeschiedenis vanaf 6 weken het eerste trimester elke week een echo gehad. Met 6 weken hartje zien kloppen, week erop heeft de gyn het ook eventjes laten horen. Maar goed, die vroege echo's zijn meestal bij meiden die in de MMM zitten of miskramen hebben gehad eerder Reken er dus niet al te hard op dat jij ook wel vroeg een echo krijgt! Meeste VK's zijn wat terughoudend met hartje luisteren, omdat dat het eerste trimester nog erg lastig te vinden kan zijn en ze dan dus liever niet proberen, om geen onnodige stress te veroorzaken. Er zijn wel steeds meer VK's die het wel doen, maar die zijn nog niet in de meerderheid
Met 6 weken en 5 dagen met een inwendige echo bij de gynocoloog, ook gelijk het hartje laten luisteren.
Hou er wel rekening mee dat je babytje nog heeeeel klein is en het vaak wel even duurt voordat je de kleine hebt gevonden als je zo vroeg gaat luisteren. Wij hebben een Luvion Doppler via babydump besteld en konden de kleine horen met 10 weken thuis.
Eerste echo bij gyn gehad bij 7.1 weken. Dit na bloedverlies en ongerustheid en omdat ik in het ziekenhuis werk kon ik gelijk even langskomen. Het hartje heb ik toen zien kloppen. Volgende week heb ik pas mijn eerste echo bij de verloskundige en dan hoop ik het hartje weer te zien en te horen.
De verloskundige zag het op de echo met 5 weken en 5 dagen. Ik zag het zelf niet, het was ook nog zooooo klein.