Bij hoeveel weken hartje gehoord en gezien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mothertobe1, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanwege mijn voorgeschiedenis vanaf 6 weken het eerste trimester elke week een echo gehad. Met 6 weken hartje zien kloppen, week erop heeft de gyn het ook eventjes laten horen.
    Maar goed, die vroege echo's zijn meestal bij meiden die in de MMM zitten of miskramen hebben gehad eerder :( Reken er dus niet al te hard op dat jij ook wel vroeg een echo krijgt!
    Meeste VK's zijn wat terughoudend met hartje luisteren, omdat dat het eerste trimester nog erg lastig te vinden kan zijn en ze dan dus liever niet proberen, om geen onnodige stress te veroorzaken.
    Er zijn wel steeds meer VK's die het wel doen, maar die zijn nog niet in de meerderheid :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik had een spoedecho met 5weken en 6 dagen, alles was goed en we zagen het hartje kloppen toen

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Met 6 weken en 5 dagen met een inwendige echo bij de gynocoloog, ook gelijk het hartje laten luisteren.

4. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Hou er wel rekening mee dat je babytje nog heeeeel klein is en het vaak wel even duurt voordat je de kleine hebt gevonden als je zo vroeg gaat luisteren.

Wij hebben een Luvion Doppler via babydump besteld en konden de kleine horen met 10 weken thuis.

5. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Eerste echo bij gyn gehad bij 7.1 weken. Dit na bloedverlies en ongerustheid en omdat ik in het ziekenhuis werk kon ik gelijk even langskomen. Het hartje heb ik toen zien kloppen. Volgende week heb ik pas mijn eerste echo bij de verloskundige en dan hoop ik het hartje weer te zien en te horen.

6. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Me too!!!!

7. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Had op 8 weken men eerste echo en toen dus hartje gezien voor t eerste :)

8. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    De verloskundige zag het op de echo met 5 weken en 5 dagen. Ik zag het zelf niet, het was ook nog zooooo klein.

Deel Deze Pagina