Bij hoeveel weken kochten jullie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hopelouise, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Kamertje hadden we al huis van onze jongste. Kinderwagen gekocht met 15 weken na de geslachtsbepaling.
    Nu langzaam dingetjes aan het verzamelen.

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt!

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Bij de eerste pas na 20 weken, omdat ik daarvoor een MA had gehad. Bij deze zwangerschap hebben we al wat eerder dingen gekocht en gekregen, ik had er nu wat meer vertrouwen in.

3. Shelsmanda

Shelsmanda Actief lid

2 nov 2015
    144
    4
    18
    sales assistant
    Lelystad
    Heel af en toe als ik iets handigs, unisex en / of in de aanbieding tegen kom wat ik enorm schattig vind neem ik mee. Ben nu 11+1 en wil me nog tegenhouden. Na de pretecho die ik met 17 weken zal hebben gaan we het kinderkamertje halen en los met kleding.

4. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Vanaf een week of 20, toen wist ik ook dat het een jongetje was.

5. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Met 8 weken had ik het kamertje al gekocht en een kinderwagen. Beetje vroeg maar we konden niet wachten. Vervolgens na 12 weken wat kleertjes en rustig door de tijd steeds wat erbij aangeschaft. Met 32 weken had ik alles compleet.

6. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Na de 20 weken echo los gegaan, daarvoor kleine dingen... 😀

7. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik heb een rompertje gekocht om mijn man cadeau te doen en eentje voor m'n vader voor als ik het m'n ouders ga vertellen maar verder nog niets. Denk ook vanaf 2de trim rustig wat dingetjes kopen. Wij willen het geslacht niet weten dus alles wordt sowiso unisex

8. Deborah198

24 okt 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Wij hadden alles in het kamertje nog zo staan van de 1ste. Konden alles zo weer terug leggen toen we hoorden met 20 weken dat we weer een jongen kregen. Pas vorige week mee begonnen. Afgelopen weekend weer wat dringetjes gekocht.

9. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste kocht ik kleertjes vanaf 16 weken.
    Het kamertje tweedehands met 10 weken omdat het een mooie deal was.
    De rest na de 20 weken echo.
    Bij de tweede bijna niks gekocht want dat is ook een jongen en bijna alles kon ik doorschuiven. Wel nog wat nieuwe setjes kleding op het einde. Wilde ineens toch "nieuwe" kleertjes voor hem.
    Bij de derde hadden we alle spullen weggedaan omdat de planning was dat er geen derde zou komen.
    Dus nu moet alles er weer komen, maar het scheelt dat ik intussen veel kennissen en vriendinnen heb waarvan we spullen krijgen.
    Heel veel kleertjes (ook al wat pakjes zelf gekocht) een ledikant, maxi cosi. Kinderwagen mogen we lenen van iemand.
    Morgen hebben we de 20 weken echo en als die helemaal goed is gaan we aan de slag met het kamertje.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kleertjes: na de 20 weken echo mee begonnen en nooit mee gestopt, hahaha.
    Ledikant: gekregen van een familielid (tweedehands)
    Verschoontafel: cadeautje van familielid
    Wandelwagen: gekocht tegen de 30 weken denk ik.
    Box: gekregen van vrienden rond de 35 weken
    De rest (badligstoeltje, speeltjes, etc.) pas na de 30 weken.
    Voor mijn dochtertje had ik natuurlijk alles al.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wandelwagen en kamertje al met 11 weken vanwege een hele mooie aanbieding. Maar we hebben hem wel pas na 24 weken kunnen laten leveren (en betalen) en kosteloos annuleren mocht er wat aan de hand zijn.

Kleertjes een aantal na 16wk toen we t geslacht wisten. Maar t meeste na de 20wk echo.

Nu 1 pakje gekocht en verder nog niets..we hebben nu ook niet zo veel nodig..

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kleertjes na 20 wk. We wisten tijdens de hele zwangerschap niet wat het geslacht zou zijn, maar we wilden gewoon zeker weten dat alles goed was.

Kamertje al wel geverfd met 18 weken ivm vakantie en goede aanbieding op de verf.

Meubeltjes met een week of 25, maar pas opgezet met een week of 32.

Kinderwagen ook rond 25 weken, omdat er toen een goede aanbieding voor was.

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Het eerste pakje hebben we gekocht na de eerste echo. Daarna een hoop gekregen al van familie en vrienden (truitjes, sokjes, broekjes). De kinderwagen gekocht een dag voor de 20-weken echo (yep, play with the devil). Vond het zelf ook wel beetje eng om kinderwagen voor 20-weken echo te kopen, maar was gewoon een super goede aanbieding.
    Nu het kamertje leegruimen en dan gaan we langzaam aan alles kopen. Ik wil in ieder geval voor de 32 weken alles zo goed als compleet hebben.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Vorige keer met 16 weken (toen we wisten dat het een meisj was)

Daarvoor wel al wat dingen gekocht maar geen grote spullen.

Nu nog helemaal niks gekocht, volgende week weten we wat het wordt en gaan we wel wat kopen. De meeste grote spullen hebben we al

15. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Misschien een rare vraag hoor maar is die 20 weken grens en 20 weken echo echt een reden om niets te kopen en te wachten tot er na?
    Ik dacht dacht 12 weken juist dat punt was.

ik hoef geen grote dingen te kopen. Kamertje box kinderstoel de hebben wel al in huis. Gekregen van vrienden.
    Kleertjes ook veel gekregen en ondertussen ook zelf al het een en ander gekocht.

Met de kinderwagen wachten we tot na de 9maandenbeurs ivm met wellicht een leuke aanbieding. De kinderwagen ed krijgen wel van mijn ouders

16. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben de kinderwagen al gekocht met 11 weken.
    De aanbieding was te mooi om te laten staan

17. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Na de 20 weken-echo.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eerste pakje met 8 weken na kloppend hartje.

Daarna pas na 20 weken.

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Vanaf 12 weken is er 1% kans dat de zwangerschap nog mis kan lopen en je kindje komt te overlijden. Met de 20 weken echo worden de meeste afwijkingen eruit gepikt en komt het gros van die 1% uit. Maar ook daarna blijft de 1% gewoon staan. Voor mij is dat geen reden geweest om specifiek tot de 20 weken echo te wachten, kansen zeggen mij niet zoveel meer. Zodra wij het geslacht wisten ben ik gaan shoppen :) Overigens heb ik bij elke posi test wat kleins gekocht, sokjes, een mutsje etc. Als het dan mis gaat, dan heb je ook iets wat echt alleen van dat kindje was.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vanaf de 15/16 weken ongeveer. Maar daarvoor af en toe iets kleins, zoals een rompertje ofzo. Ik wilde alleen perse het geslacht weten. In mijn eerste zwangerschap kwam pas na week 25 een beetje schot in de zaak wat betreft de uitzetlijst en de spulletjes. Nu ben ik weer zwanger en hoeven we nog maar een paar dingetjes te regelen en dan zijn we er. Het scheelt ook wel dat we de commode en het ledikantje al hadden.

Deel Deze Pagina