Hallo, Ik mag donderdag eindelijk naar de vk voor de eerste x ik ben dan 8wkn en 4dgn zwanger Doen ze dan automatisch een inwendige echo of een gewone echo?? Ik weet natuurlijk niet of ze het uberhaupt meteen doen?? Ik hoop dat we wel iets te zien krijgen, dan wordt het ook echt Ben zo benieuwd!!!Maar zie dan ook wel op tegen die inwendige echo... Liefs Emni
Wat ik weet proberen ze het eerst uitwendig als dat niet lukt dan doen ze inwendig. verschilt volgens mij heel erg per persoon en per verloskundige. Ik heb een echo gehad met 8+6 en die was uitwendig en duidelijk we konden het hartje zien flikkeren. Succes donderdag hopen dat je een hele mooie echo krijgt.
Is inderdaad erg verschillend. Bij mij probeerde ze het vanaf 5 weken al wekelijks uitwendig, maar pas bij ruim 12 weken hadden ze goed beeld. Mijn baarmoeder schijnt naar achteren gekanteld te zijn, waardoor deze dieper ligt. Een uitwendige echo is in ieder geval helemaal niet pijnlijk en zodra je je kindje op het scherm ziet, vergeet je het ongemakkelijke gevoel snel. Ik vond het zelf wel altijd fijn om iets aan te hebben wat lang genoeg was zodat het over mijn billen viel, bijv. een jurkje of tuniekje. Dan voel je je toch wat minder naakt! Succes en plezier donderdag!
Dank jullie wel voor de reactie's En bedankt voor de tip van het jurkje/rokje We zien wel wat er gebeurt ,nog een paar nachtjes slapen.. Ik laat het nog wel weten hoe het was!! Liefs Emni
Ik heb mijn 8 weken echo inwendig gehad en ook zelfs mijn 10 weken echo! Was uitwendig bij mij gewoon niet zo goed te zien (ivm dikke buikwand en overgewicht) Mijn 12 weken echo was pas uitwendig 8) Is idd per persoon verschillend, ze zullen het wel eerst uitwendig proberen denk ik..
ik loop bij de gyn, daar krijg je tot 15 weken de echo standaard inwendig, bij de vk proberen ze volgens mij eerst uitwendig.
Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze het met 8.5 weken eerst uitwendig geprobeerd. Omdat er te weinig te zien was, daarna inwendig. Maar ja, er was ook niet zoveel te zien, want er was geen vruchtje. Uitwendig gaat beter met een volle blaas, inwendig juist beter met een lege. Overigens is een inwendige echo niet erg vervelend, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken (vond ik). Bij ons ga je wel eerst naar de vk (met 8 weken) en wordt er dan pas een afspraak gemaakt voor een echo, maar ja, dat is ook bij een gezamenlijk echo-centrum; er zullen ook vk's zijn met eigen echo apparatuur. Ik hoop dat je al wat moois te zien krijgt!
Mijn eerste echo was bij de vk inwendig met 8 weken en 4 dagen.. Ze heeft het eerst uitwendig geprobeerd, maar het beeld was te donker om ons de beeb te laten zien.. Ze zij wel al meteen dat ze een hartje had zien kloppen, daarna heeft ze het inwendig geprobeerd en dat was een super beeld!
Hier bij de vk doen ze standaard tot 12 weken inwendig. Hierdoor had ik wel bij 12 weken een prachtige/duidelijk echo! Dus het heeft zijn voor en nadelen .
Ik heb een inwendige echo gehad op 8 weken en dan krijg je uw baby'tje goed te zien! Waarom zorgen maken? Het cameraatje dat ze gebruiken is kleiner/smaller dan het mannelijk geslachtsorgaan Dus je gaat er niets van voelen!
Hallo, Nou we zijn donderdag voor het eerst naar de vk geweest En het was SUPER!!!! We hebben een uitwendige echo gehad en we konden onze kleine al heel goed zien!!Het hartje klopte goed en onze berekeningen klopten ook precies!! Het was een hele bijzondere ervaring Wel heel raar om dan toch eindelijk het bewijs te zien van dat je toch echt zwanger bent!!Dat er zo'n klein kindje in je buik groeit!! Maandag 8 maart mogen we terug komen voor de termijnecho heb er nu al zin in!!!!! Liefs Emni
Gefeliciteerd! wij moeten vrijdag voor de eerste keer naar de verloskundige dus vind het ook erg spannend. Dan heb je toch even een bevestiging dat je zwanger bent! Dus ben erg benieuwd.
dank jullie wel!!! jullie ook allemaal gefeliciteerd!!! Lady26; Jij ook gefeliciteerd en heel veel succes vrijdag!!! Hoever ben je al heen??Laat het maar even weten hoe het was en vooral geniet ervan!!!! Liefs Emni
volgens onze eigen berekening ben ik nu 8 week zwanger, maar ik ben erg onregelmatig ongesteld dus zeker weten doe ik het niet. krijg je bij de eerste afspraak met de verloskundige ook al een echo? Liefs
Spannend ja!!! Wij kregen wel een echo, het was op een oud apparaat zei ze dus ze wist niet zeker of we iets zouden zien maar we zagen toch echt onze kleine heel goed en het hartje ook dus Ze zei dat ze de echo namen om te kijken hoe lang je zwanger bent Dus ik denk wel dat ze 1 maken!!Hoop het voor je!! Heel veel succes!!!Geniet ervan!!! Laat je weten hoe het was?? liefs Emni
onze praktijk heeft geen echo apparaat, dus bij ons wordt het niet gedaan. Pas bij 12 weken krijg je een echo, maar daarvoor moet je dus naar een speciaal (medisch) echobureau. Hoewel ik natuurlijk hoop dat dat inmiddels veranderd is, maar ik geloof van niet...