Hoe vaak voelen jullie je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MYV, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYV

MYV Lid

26 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat het sinds ongeveer 1 week minder aan het worden is. Voorheen was ze best wel druk en voelde ik haar de hele dag door en nu is het echt een stuk minder. Ik ben nu 32 weken zwanger, merken jullie dit ook?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

van week 16 geloof ik tot week 30 is de kleine aardig actief geweest...
    daarna 2 weken rust in me buik gehad om zo maar te zeggen en nu lijk het wel of die me buik gebruik als voetbal...
    en ben zondag 36 weken zwanger...
    en zie gewoon voetafdrukken in me buik staan wel leuk dan probeer ik dat kleine voetje heel voorzichtig te pakken of beetje te kietelen en dan schrop die eg terug van..." NIET DOEN" hahaha jij mij pesten ik jou pesten..

met andere woorden die trappen komen weer terug... ik maakte me eerst ook zorgen...

3. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hoi hoi ik heb ook een tijd gehad dat ik haar minder voelde maar dat komt natuurlijk ook omdat de kleine in je buik steeds minder ruimte krijgt om te bewegen.
    Volgens de verloskundige moet je je kindje toch wel zo'n 8 keer per dag voelen en als je echt ongerust bent mag je natuurlijk altijd de vk bellen.
    Groetjes Helia.

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Urrrrm, de hele dag door zowat! Er gaat geen heel uur voorbij zonder dat ik haar voel!
    Elke kleine/per ongelukke aanraking met mijn buik reageert zij als een tierelier op!
    Ze maakt me zelfs 's-ochtends wakker :(

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik voel minder echte schoppen..maar meer veel bewegingen ....denk door de beperkte ruimte nu ofzo...dat als ie 1 beweging maakt ik het gelijk voel...of ik voel em "wrijven" langs mn hand...zo schattig :D

6. MYV

MYV Lid

26 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dinsdag naar de VK geweest en er is toen een echo gedaan omdat mijn buik te gespannen aan voelde, waaruit bleek dat ik wat te weinig vruchtwater had. Ik moet volgende week dus weer terug en ondertussen moest ik goed in de gaten houden hoe vaak ik haar voel bewegen. Ik ben nu aan het opschrijven wanneer en hoe vaak ik ze voel, en dat is ongeveer tussen 6 en 8 keer per dag, met soms hele lichte bewegingen dus zou goed moeten zijn, maar ongeveer 1 week geleden was ze veel drukker en waren de bewegingen ook heftiger (dat je heel mijn buik zag bewegen)

7. MYV

MYV Lid

26 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedoel ik dus, voorheen ging er geen uur voorbij en nu soms wel eens uren achter elkaar niet.

8. misa

misa Niet meer actief

Goed dat je naar de vk bent geweest. Waren je zorgen toch niet helemaal onterrecht. Hopen dat alles goed gaat! :)

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het hoort er een beetje bij hoor, dat je kindje nu minder gaat bewegen. Ze slapen namelijk tussendoor steeds langer.
    Ik heb ook dat ik soms een tijdje niets voel. Doordat je kindje ook minder ruimte krijgt kan het gewoon ook niet meer zoveel stampij maken zegmaar.
    Ik maakte me er bij de vorige zwangerschap best druk over maar volgens de vk was het normaal.
    Maar wat anderen ook al zeiden: maak je je zorgen dan even de vk bellen!

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik ben jalours op jullie!
    Ik geniet juist niet genoeg van mijn zwangerschap omdat ik ons kindje bijna niet voel! Krijg ook weinig contact en reageerd bijna nergens op...Ik heb alleen maar last van schaambot, liezen en buik die in de weg zit. Ik wilde dat ik in jullie plaats zat!
    geniet er dus maar van als je je kindje voelt!

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je al minder vruchtwater hebt en nu je kindje beduidend minder voelt bewegen dan vorige week zou ik toch de verloskundige even bellen...... Je maakt je er toch sowieso druk om anders vroeg je het natuurlijk hier ook niet!
    Laat het gewoon controleren, dan ben je zelf ook weer gerustgesteld, anders maak je jezelf er helemaal gek mee...

In principe ga je je kindje op een gegeven moment wel anders voelen (meer draaien/schuiven etc), maar echt veel minder moet het ook niet worden...

Deel Deze Pagina