Hallo Meiden, De eerste drie maanden van mijn zwangerschap was ik ook vrij down, daarna was dit een tijd helemaal weg en nu voel ik me de laatste dagenal weer erg down. Ik voel me hier dan weer schuldig over want alles gaat verder goed en ik ben super blij met de zwangerschap. Meestal geniet ik er ook ontzettend van, maar de afgelopen drie dagen voel ik me erg zwaarmoedig. Zo naar dat ik me sinds vandaag heb ziekgemeld, even uitrusten. Ik merk wel dat het versterkt wordt doordat ik erg moe ben en wat stres heb van de combi werk en studie. Weet iemand iets wat je hier aan kunt doen. Zijn erg bijvoorbeeld homeopatische middeltjes die je stemming wat meer in balans kunnen brengen. Zou mijn vk hier nog iets in kunnen betekenen? En verder vroeg ik me af of je bijvoorbeeld door tekorten in je bloed ofzo down kan worden? Alle tips zijn welkom! Groet Snoozie
Snoozie, wat je beschrijft is herkenbaar voor me. Ik heb ook wel eens last van een neerslachtige stemming. Wat bij mij goed helpt: iets meer slapen (maar niet de hele dag in bed gaan liggen!), veel buiten wandelen en gezond eten: vooral veel fruit. Ik geloof dat een tekort aan bepaalde B-vitamines ook kan zorgen voor somberheid, net zoals hormoonschommelingen. En vooral belangrijk: maak je hier geen zorgen over en voel je ook niet schuldig! Het gaat wel weer over, al kan het nooit kwaad bij jezelf na te gaan of er iets specifieks is waar je ongelukkig over bent, of waar je je zorgen over maakt. Praat er ook eens met iemand (partner, zus, vriendin, vk) over, dat kan voorkomen dat het erger wordt!
Bedankt voor jullie reacties. De extra slaap lijkt hier ook wel te helpen. Ik heb gelukkig wel nog de zin om uit bed te komen. Dat scheelt voor mezelf al een hoop. De tip van het fruit ga ik ook eens toepassen, hoop dat dit wat kan helpen. Groet Snoozie
Wat bij mij erg helpt nu is een lijstje maken voor de hele week waarop ik zet wat ik iedere dag ga doen. Dus alle huishoudelijke dingen én de leuke dingen. Ik houd me er zo goed mogelijk aan en voel me dan meer voldaan en niet zo depry...
Lekker wat rust nemen en ik zou vitamine B complex slikken, werk positief op je stemming,,, Sterkte Catheleine
ik heb als ik geen extra vitamines B slik ook mijn depri periodes, als ik het weer aan voel komen slik ik weer een tijdje extra B vitamines en dan voel ik me weer helemaal opknappen, ook slik ik in die periodes extra magnesium en vitamine C. ik ben dus erg gevoelig voor vitamine tekorten.
Slikken jullie die extra vitaminens naast bijv. al een multivit? Want ik slik namelijk VSM mama, daar zit geloof ik alles in en daarnaast nog visolie. Zou het dan te veel zijn als ik nog extra vit. B zal gaan slikken? Voelde me gister trouwens al wel weer wat beter, had geen huil gevoel en kon weer wat lachen.
Waar sommige vrouwen last van hebben is prenatale depressie. Het komt vaker voor dan men denkt en er wordt nu ook meer aandacht aan geschonken. Vrouwen die last hebben van prenatale depressie, hebben meer kans op postnatale depressie als het kindje geboren is. Ze zeggen dat licht therapie helpt en erover praten, maar vaak is t zo dat deze vrouwen je niet kunnen vertellen wat er aan de hand is omdat ze dat zelf ook niet weten. Reden dat ik dit weet is omdat ik er in meer of mindere mate ook last van heb. Ik zeg mindere mate omdat ik nu weet wat bij mij helpt. Bij mij persoonlijk helpt het om creatief bezig te zijn, illustreren en tekenen en dan helemaal alleen zijn. Als ik teken verdwijnt de wereld om me heen en vergeet ik mijn somberheid. Er gaan bij mij ook repen chocolade doorheen, dat is het eerste wat ik eet 's ochtends ben er helemaal verslaafd aan haha. Succes. Voel je niet schuldig hoor. je bent écht niet de enige!
Halen jullie die vitamine B gewoon bij de drogist? En van welk merk is het? Ik wil dat nl ook graag halen
Hey Female, Zelf heb ik dus vit. B in een multi pil. Maar ik denk dat de andere dames ook gewoon vit. B bij de drogist halen. Merk maakt denk ik niet uit, sommige hebben wellicht een hogere dosis, daar kun je nog wel naar kijken. Voel jij je ondertussen weer wat beter of ben je continu down? Hier gaat het de afgelopen drie dagen weer iets beter. Niet meer zo heel down en ook niet de hele tijd zo'n jankgevoel. Ik moet wel zeggen, in die dagen voor het down zijn nam ik niet zo strak mijn vitamines meer, nu heb ik een aantal dagen weer trouw geslikt en ik voel me een stuk beter. weet niet zeker of het verband met elkaar heeft, maar vind het een fijn idee voor mezelf dat die vitamines wel kunnen helpen. Groet Snoozie
Ik heb ze van de apotheek, vitamine B complex, maar nu ik zwanger ben, en ook ijzertekort heb en echt over mijn nek ga van die ijzertabletten, neem ik nu 2x daags floradix in, daar zit dus ijzer in en extra vitamine B, ook van de floradix werkt het zeer positief op mijn humeur. Daarnaast eet ik veel vezels en drink roosvicee multi vit, dus zit nu zeker aan mijn dagelijkse behoefte vitamine B.