Ik ben nu 6 weken zwanger en voel me eigenlijk belabberd. Probleem is alleen dat zoals ik me voel nergens beschreven staat voor mijn gevoel. Op geen enkele site. Ik word er een beetje onzeker door. Eigenlijk voel ik me in 1 woord ellendig! Alles doet me zeer. Mn rug, mn bekken... het lijkt allemaal wel verweekt. Mn buik, meer mn maag. Er komt eigenlijk weinig meer uit mn handen. Kan ook weinig hebben. Laat mij de hele dag maar op de bank liggen, dan kom ik de dag wel door. Dat gevoel. Herkent iemand dit?
herkenbaar hoor, helaas racen de hormonen door je lichaam heen en die kunnen je behoorlijk van slag maken, helaas is het beste wat je kunt doen je gewoon eraan toegeven, doe een middagdutje en drink veel, het klinkt clichee maar het hoort erbij, meeste vrouwen voelen zich na 12 weken weer wat beter
ik had net hetzelfde gevoel . van het moment dat ik opstond dacht ik...straks kan ik terug slapen. het is bij mij beter beginnen gaan op 15 weken. maar ik heb wel nog last van bekken en maag enzo. maar zoals het nu gaat is het haalbaar achja het is voor het goede doel he )
Oh heel herkenbaar, ik voelde me ook raar, ik vole me niet lekker maar kon ook niet precies zeggen wat, de dingen wat op sites geschreven konden had ik ook bijna niet. Ik voelde me rond de 5/6 week grieperig en raar.
Heel herkenbaar!!! Mooi omschreven van je trouwens want ik voelde me precies zo! Had met 10 weken het diepte punt en voor m'n gevoel wordt het nu beter. Ben gister zelfs naar een feestje gegaan waar ik eigenlijk van dacht niet te kunnen omdat ik savonds opgebrand ben. Maar is gister niet gebeurd gelukkig
Ook gehad hoor. Komt toch wel vaker voor, misschien door de hormonen. Maar ik was even daarna ook echt gewoon grieperig. Dus kan ook daaraan gelegen hebben. Wat dat betreft ben ik eigenlijk ook wel nuchter. Normaal ben ik soms ook wel eens een paar dagen onverklaarbaar niet lekker en nu moet er ineens overal een oorzaak achter zitten/ moet het verklaarbaar zijn door de zwangerschap. Dat heb ik voor mezelf dan weer niet zo.
Pfff, wat fijn dat het toch herkend wordt! Het is zo raar dat je er ook niet echt duidelijk woorden aan kunt geven. Mijn man vroeg: ja maar wat voel je dan? Maar afgezien van de zere rug kon ik het niet echt uitleggen. Heb het maar omschreven als 'soort van grieprig'. Kan me van mn dochter wel herinneren dat ik me in het begin 'uitgehongerd' en 'ondervoed' voelde. Een heel hol en ziekelijk gevoel in mn lijf/maag. Zou het een verlengde daarvan zijn? Merk nu ook dat als ik eet het wat beter gaat. Maar binnen een half uur zakt het ook weer af. Ik kan toch niet de hele dag eten?
Het is een algemeen: Blegh gevoel. Zo vind ik het tenminste. Gelukkig gaat het hier de ene dag beter dan de andere. Gister kon ik niets, wilde ik niets, had nergens zin in. Vandaag is het weer wat beter. Ik merk dat op de bank hangen het erger maakt bij mij, dus ik probeer steeds maar iets te doen, als is het maar even.
Ik had het gevoel ook van week 6. ook vanaf week 6 erg misselijk geweest en elke dag gewoon op de zetel doorgebracht. Nu ben ik sinds 2 dagen niet meer misselijk, de moeheid verdwijnt en ik kan terug eten.Wat ben ik daar blij om . Ik hoop alleen maar dat het nu zo blijft en dat je inderdaad vanaf week 12 beter wordt.
ik zit in week 5 en voel me al zo. Ik heb ook steeds het gevoel dat ik toch ongesteld ga worden. En ik word een beetje gek van mijzelf. Kan niet uitleggen waarom, maar voel me gewoon een beetje depri ofzo...
Ja, je kan je echt belabberd voelen de eerste weken. Bij mij begon dat in week 6 en heeft geduurd tot week 9 (misselijkheid) en dan begon de vermoeidheid tot nu. Ze zeggen dat het 2de trimester beter gaat...
ik zit nu eind week 4 en voel me ook niet lekker. ook onwijs zere buik. net mijn paard gereden of elk geval geprobeerd maar na kwartier ben ik afgestapt omdat ik zo een zere buik kreeg. heb besloten dat ik tot de echo (25 sept) maar niet meer ga rijden. Maar ik voel me ook een soort of neerslachtig...ben ook wel bang dat t toch mis gaat ofzo
Ik heb 1 week geleden mijn 1e tp gehad. Ik kan/mag pas over een week testen. Nu voel ik me ook erg belabberd, grieperig. Kan dit komen door de Pregnyl injecties, door hopelijk een zwangerschap, of heb ik gewoon pech en echt griep. Niet misselijk. Overal pijn. Soms gek gevoel in onderbuik thv baarmoeder (krampjes, steekjes, ongipijn). Wie herkent dit?
Heb ook zo'n bleeeh gevoel. Erg lusteloos zeker rond 11.00-12.00 uur. Als ik dan een dutje gedaan heb gaat hetwel. Als ik wat eet ben ik misselijk. Maar ja, hoort er allemaal bij!!!
Oh ben blij dit te lezen zeg, ik voel me ook op zn zachts gezegd het3letterwoord Haha. Vreselijk. Idd zoals iemand beschreef; het BLEGH gevoel...! Ben sinds gisteravond ook al flink aan het spugen, maakt het er niet beter op. Mn ogen zijn er dik van en mn gezicht zit vol bloeduitstortinkjes door de druk. En de hormonen helpen ook niet hard... idd soms echt een depri gevoel. Kan me dan zo schuldig voelen, dus ben blij hier te lezen dat ik niet de enigste ben.
Heerlijk om effe je ei kwijt te kunnen hier! Ik ben niet misselijk in de zin dat ik moet spugen. Maar dat ik zeg 'Heerlijk, ik heb zin in eten!' Nee! Vanavond in sneltreinvaart mn dochtertje gebrobeerd naar bed te werken. Ik wil gewoon eigenlijk niets meer. En als ik dan denk wat ik vandaag heb gedaan... bar-weinig. Boodschappen en effe de vloer ge-zwifferd... Vanmmiddag was er een vriendin op de koffie/thee en het enige dat ik kon denken was: Ga alsjeblieft gewoon weer naar huis! Ik heb het gevoel dat het ook wel iets met de temperatuur te maken heeft. Maandag moest ik werken en in de airconditionde ruimte had ik er voor mn gevoel toch minder last van. Krijg alleen mn brood ook niet goed weg. Zoooo droog! Ik ga er van kokken... Verder nog steeds mn rug en mn buik... Zo blij te lezen dat ik niet de enige ben met deze 'ondergewaardeerde' zwangerschapssymptomen!
Ik heb ook het gevoel dat de warmte er mee te maken heeft. Op onze slaapkamer hebben we airco en als ik daar lig voel ik me al een stuk beter. Nog steeds niet geweldig, maar wel beter. Iig frisser zeg maar. Ik ben ook zoo moe, ook herkenbaar voor jullie? Dit is mijn 2e zwangerschap maar herinner het me van de 1e totaal niet. Vandaag was onze dochter naar de gastouder en ik ben thuis gebleven omdat ik dus zo aan het spugen was maar heb vanochtend uitgeslapen tot 11 uur (manlief alles geregeld, zo lief) en van 14 tot 15.30 weer geslapen en zou nu ook wel weer kunnen!! Pff! Idd heerlijk om te kunnen klagen ff.
Moe... Nee, niet moe zoals bij mijn eerste. De eerste periode kon ik toen 's avonds nog wel eens in slaap vallen op de bank. Dat heb ik nu niet. Bij mij is het meer een lusteloze toestand...
Nou, hier ook kwalen hoor! In het begin had ik 's morgens wel eens last van spierpijn rond mijn bekkengebied en bovenbenen. Dit is na twee dagen verdwenen. Daarvoor in de plaats kwamen de gevoelige borsten, vermoeidheid en rugpijn. En alsof dat nog niet genoeg is ben ik maandag de gelukkige eigenares (ehem) geworden van constante misselijkheid . Ook de menstruatiekrampen zijn begonnen. Vroeger slikte ik een paracetamol tegen de pijn, maar als ik die nu in zou nemen, zou de pijn sneller weg zijn dan dat de paracetamol zijn werk doet . Kortom: ik voel mij belabberd, maar ach, het gaat om een goed doel denk ik maar! Ik probeer met verspreide eetmomenten de misselijkheid tegen te gaan en dat helpt bij mij goed. Op 3 september heb ik mijn eerste echo en op 4 september vlieg ik naar Amerika voor een 10-daagse autoreis met mijn man. Enne...ik ben diegene die rijdt omdat ik de meeste rijervaring heb . Als tegenprestatie heb ik manlief aangegeven tussen de maaltijden door crackers te willen worden gevoerd tegen de misselijkheid en de beschikbaarheid te hebben over sickbags, just in case