Altijd groei echo??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elisia, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Hoi allemaal

Ik vroeg me af of je normaal altijd een groei echo hebt?? Of doen ze dit alleen als ze iets geks vermoeden ??
    Ik lees wel eens wat hierover maar heb mijn verloskundige nog nooit hier over gehoord

Groetjes elisia

2. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ze doen niet standaard een groei echo, alleen als ze denken dat je kindje te klein of juist te groot is.

3. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Vaak vind ik maken ze de mensen gek met die echo´s.
    En dan is er als de kleine geboren is toch niks aan de hand...
    Dat is mijn menig erover,,

4. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Ik las op verschillende sites verhalen over groei echo's dus ik vond t al apart dat mijn verloskundige er niks over had gezegd terwijl ik al 31 weken ben..

Zou de kleine wel heel graag even willen zien maar zo lang t niet nodig is is het dus alleen maar goed gelukkig :)

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    dat is per vk verschillend, die van mij doen het ook niet standaard!

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier ook niet standaard...is volgens mij nergens standaard.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Groeiecho is niet standaard, alleen als er vermoedens zijn dat je kleintje achter of juist vooruit loopt in groei.
    We krijgen hier wel standaard een liggingsecho maar die is maar 4 sec ofzo (heb ik maandag en kijk er wel naar uit haha)

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij mijn praktijk doen ze standaart met 30 weken een groei echo, en met 36 weken een echo om te kijken of de kleine goed ligt.

9. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ik heb volgende week een (groei) echo.. dit omdat mn baarmoeder in 3 weken tijd opeens erg hoog was. ook heb ik alvast bloed moeten laten prikken op suikergehalte... we zullen maar afwachten...Volgens mij hoeft er niet echt iets aan de hand te zijn maar is het meer extra controle, als ze t nodig vinden.

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uiteraard ieder zijn mening,
    mijn mening....
    Ze MOETEN het standaard gaan doen!
    Ik kreeg pas in het ziekenhuis te horen dat mijn kleine meisjes veeeeeelste klein was:$ schatte het op 1200 gram!
    je krijgt niet alleen een klap in je gezicht dat je in het ziekenhuis moet liggen, maar ook dat je kindje veelste en gevaarlijk klein was.
    Gelukkig woog ze 1600 gram, maar vind het belachelijk dat we dit niet wisten.
    Als ik had geweten dat ze zo klein was, had ik volledige bedrust kunnen nemen.
    Als je steeds van je vk krijg te horen dat ze het perfect doet en je buik schatte ze op 7 pond, ze moeten zich schamen!

kan me nog kwaad maken!

11. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is het wel standaard om een groeiecho te maken met 30 weken....was sinds kort vertelde mijn VK

12. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Ik krijg rond de 30 weken ook een groeiecho.
    Volgens de vk is onze kleine man nu al iets groter als gemiddeld:D
    Ook krijg ik rond de 34 weken nog een echo.

13. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    niet bij alle velosk krijg je een groeiecho
    ik heb hem wel gehad vanwege de omvang van mn buik die groot is en het vele vruchtwater
    ik zou het 3x krijgen maar na 2x zeide ze al dat ze mooi tot op de dag goed groeit!:D

mijn buurvr die bij dezelfde verlosk zat die heeft hem nie gehad
    een nicht van mijn man die pas bevallen is heeft em ook nie gehad
    en een vriendin van me ook niet...

zou het anders gewoon ff navragen
    op de site van mij verloskundige staat geloof ik aleen standaard de liggingsecho

14. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg vandaag een groeiecho omdat ik overgewicht heb en de verloskundige niet goed kan voelen hoe het kind groeit op dit moment 30+5 en rond de 34 weken krijg ik er waarschijnlijk weer 1.

15. catty

catty Lid

14 apr 2009
    95
    0
    0
    BIj sommige VK is het wel standaard, maar het hangt er vaak ook van af of ze over een eigen echo apparaat beschikken.

16. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    standaard bij onze praktijk 34-36 weken, ligging en groei. In mijn geval altijd nuttig omdat vorige kleine op het laatste naar stuit toe is gedraaid.

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    het ligt helemaal aan de praktijk waar je zit

bij mijn VK is groeiecho altijd standaard, dus niet alleen bij vermoeden van te klein of te groot of zo.
    nu scheelt het dat ze ook het echocentrum hebben dus alle materiaal beschikbaar.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

is wat de vk wil.hier doen ze het standaard

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Heb hem nooit gehad... Terwijl ik een groot risco had op vroeggeboorte en mijn gyn vond het niet nodig omdat hij aan de baby (mijn zoontje) dus kon zien door op te meten dat het gewoon goed gaat.. Ben met 35 weken bevallen toen...

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ook stom van mij... Ik krijg gewoon elke controlle een echo dus dan kunnen ze het beter zien.. Bij de vk is dat natuurlijk anders ;) sorry!

Deel Deze Pagina