Hier moet je het voor de 16 weken aanvragen en komen ze rond 30 weken op huisbezoek. Nog geen ervaring mee want zover ben ik nog niet .
Voor de 16 weken aanvragen inderdaad. Ik sta onder controle bij de gyn, maar moest me aanmelden bij een vk voor de controles op het kraambed. Daar heb ik mij afgelopen maandag dus ingeschreven en dinsdag belden ze om even eea door te spreken. Toen raadde ze ook sterk aan om eigenlijk zsm de kraamzorg te regelen, dus dat heb ik net maar meteen gedaan. Waarom ook niet, toch? Oh en van huiscontrole is echt geen sprake hoor ze komen je wensen doorspreken, vertellen wat ze doen, en eventueel kun je zelf nog vragen stellen over bijvoorbeeld de babykamer. Bij ons hebben ze de hoogte van ons bed opgemeten, omdat ‘ie niet op klossen kan. Toen is gelijk genoteerd dat we geen klossen kregen, maar dat de hoogte in principe wel goed was. Dus dat is fijn, dan kan daar in de kraamweek geen gezeur meer over komen
Volgens heb ik de aanmelding al bij 5 weken gedaan. Afmelden kan altijd weer denk ik dan. Wilde ook gewoon dezelfde als vorige keer dus weinig om over na te denken. Hier was het de eerste keer ook praatje en niet echt controle. Ze is wel even boven geweest maar verder ?? Bed hoefde niet op klossen, kan ook niet met boxspring en rare pootjes. Kraamhulp deed alles gewoon, ook bed verschonen etc. Prima als niet had gekund. Nu 28 wkn en ze zullen vast binnenkort bellen en anders bel ik zelf bij 30 weken oid. Succes!
Ik heb het alle 3 de keren rond de 16 weken aangevraagd. Zou er niet te lang mee wachten. Wat betreft huiscontrole: Bij de eerste zat ik in een verhuizing dus hadden we nog niets staan, bij de 2e kwamen ze niet en bij de 3e wilden ze alles zien en trokken alle lades open om te kijken hoeveel ik van alles had