Bij hoeveel winkels doe jij boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 13 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    De boodschappen worden duurder, dus wil wat goedkoper boodschappen gaan doen. Ik las net ergens in een topic dat mensen zowel naar meerdere supermarkten en langs boerderijwinkels gaan. Too good to go halen en ook nog langs de bakker/slager/visboer/groenteboer gaan.

Too good to go is hier meestal af te halen op hele onpraktische tijden (tussen 17 en 19.30), als het niet al na 3 minuten uitverkocht is. Dichtsbijzijnde boerderijwinkel is 12km fietsen/auto. Brood van gisteren kwam veel als tip voorbij, maar wij werken allebei 40 uur per week en vraag me echt af waar ik de tijd vandaan moet halen om langs al die verschillende winkels te gaan.

Wij gaan:
    1x per maand naar de molen voor meel zodat we lekker brood kunnen bakken. Mijn man vind het leuk om te bakken dus haal ook wat bakmixen etc voor wat lekkers in het weekend.
    1x per maand naar de boerderijwinkel voor 2 lekkere stukjes vlees (en neem dan eventueel ook andere dingen mee).
    1x per week naar de viswinkel en de kaasboer.
    De rest laat ik allemaal thuis bezorgen door de Appie.

2. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Ik bestel alles bij de AH. Ze komen op maandag en vrijdag.

Tussendoor enkel voor een vers stokbrood ofzo nog naar de Boni bij ons in het dorp

3. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.713
    113
    Vrouw
    Wij wonen op een plek waar de bakker, slager, kaaswinkel, koffiewinkel, viswinkel om de hoeknzijn. Daar loop ik regelmatig naar toe om te halen wat nodig is, of laat 1x van de kinderen het halen :D
    De rest bezorgd AH 1x per week.

Ik heb ook geen tijd (of eigenlijk wil ik mijn tijd liever anders besteden, als het ècht moet heb ik natuurlijk best tijd...) om allerlei supermarkten af te fietsen.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Bij ons bezorgd de AH elke week (vanwege fysieke redenen), en 2x per week lopen we even naar de bakker/groenteboer. Soms met een goede aanbieding halen we dingen bij Hoogvliet, die zit ook vlakbij.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dirk en AH voor de weekboodschappen, en dat was het.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik wandel bijna dagelijks even naar de jumbo, 1 keer per week naar de Lidl. Af en toe laat ik picnic bezorgen als dat zo uitkomt.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Jumbo bezorgt iedere week en 1x per week doe ik rondje bakker, slager, kaasboer (en soms visboer/poelier)

8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Ik doe de meeste boodschappen bij de Ah. Soms wat bij de buurtsuper (Plus). Voor speciale producten/aanbiedingen ga ik naar de Lidl. Kip koop ik trouwens alleen bij de poelier.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Hier ook echt zowat ieder ding apart. Meeste doet mijn man omdat ik heel erg slecht ben in winkelen/boodschappen doen.

Supermarkt: ongeveer 1x per maand ofzo
    Verpakkingsvrije winkel: vrijwel wekelijks
    Markt: 1x per week, daar kopen we groenten en fruit e.d
    Groentenboer: af en toe, vooral als het markt-aanbod niet zo super was
    Bakkerij: 2-3 x per week
    Visboer: 1x per week
    Vlees: meestal per heel dier (schaap/geit), via een boer. Idem met kippen, maar die zijn natuurlijk wel wat sneller op.

2x per maand doet mijn man boodschappen over de grens, maar ivm douane in beide landen doe je daar wel best lang over. Dus daar moet je maar net zin in/energie voor hebben.

Verder zit er een buurtsuper tegenover ons huis en daar komen ook een deel van de boodschappen vandaan. Voelt bijna als boodschappen laten bezorgen. :roflmao:

Bij ons doen ze niet echt aan aanbiedingen, dus dat is makkelijk, daar hoef ik niet op te letten.

10. OliJul

OliJul Actief lid

17 feb 2023
    346
    222
    43
    Vrouw
    Albert Heijn bezorgt iedere maandag de weekboodschappen. En 1 á 2 keer per week halen we bij de Plus in het dorp.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik bestel 1x p week boodschappen bij de Plus. Losse dingen die ik vergeet en goede aanbiedingen haal ik bij de Appie.

Ik weet nog wel dat mijn moeder er echt vroeger een sport van maakte om dagelijks allerlei supermarkten af te rijden voor aanbiedingen. Maar ik denk dat ik liever meer uur ga werken als dat echt aan de orde komt:$

12. tuc

tuc Niet meer actief

Naar de ah en lidl voor onszelf. Soms laten we picnic bezorgen.
    Voor mn werk komt de Jumbo elke vrijdag hier.

1x per week een bakker voor to good to go en op zaterdag vaak langs de boerderijwinkel.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ga 2x per week naar de Jumbo in het dorp, dat is de enige supermarkt hier.
    En dan 1x per week naar de AH, want die hebben altijd veel betere aanbiedingen.
    En soms naar de Lidl, voor de vleesvervangers.

14. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Wij halen brood bij de bakker, verder ga ik iedere week naar de Hoogvliet, en vervolgens de Plus en Ah, (spit de folders door en scoor daar aanbiedingen), daar pas ik het weekmenu op aan.

Eerder deed ik wekelijks de boodschappen bij Jumbo, dan was ik zo’n 120 Euro kwijt en was eind van de week alles leeg, nu hebben we de vriezer vaak vol, lekker drinken in huis en geef ik wekelijks zo’n 110 Euro uit incl. kooppunten bij de Hoogvliet (daar haal ik het meeste). Leuke sport! ;)

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Het meeste hij de plus. Maar als er echt wat in de aanbieding is fiets ik ook naar de aldi of lidl. Too good to go haal ik ook op met de fiets.

Dus meestal meerdere winkels per week

16. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Een keer in de week komt de jumbo. Dan ga ik nog een keer naar de Lidl voor groente en fruit. En dan als de plus een goede aanbieding heeft (of we iets vergeten zijn) daar nog heen, maar die zit op 2 minuten lopen.

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Picnic, bestel daar 1 of 2 x per maand en tussendoor haal ik nog wat dingen bij de appie.
    To good to go doe ik ook wel eens, maar meestal ben ik net te laat.

18. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    #18 Splitijsje, 13 sep 2023
    Laatst bewerkt: 13 sep 2023
    AH grote meute online bestellen en thuis bezorgd (laat me zeker leiden door bonus en premium qua receptenkeuze) tussendoor naar de Lidl voor vers sap, fruit, bij Jumbo af en toe voor krentenbollen van de echte bakker en kip kerriesalade van Jumbo eigen merk en Netto voor pampers en Nutrilon en AH winkel voor alles wat ik vergeet bij de bestelling :D

Edit: Lidl is 5 min lopen, Jumbo 6, AH 8 (allemaal in of op weg naar het centrum van het dorp) en Netto is 10 min de andere kant op (op weg naar de sportschool, dus die twee combineer ik vaak). Heel fijn zoveel keuze!

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    1 x per maand naar de Aldi voor houdbaar spul, voor in de kelder. Chips, snoep, koek, toiletpapier, schoonmaakmiddelen, frisdrank etc. Dan ben ik meestal 100 euro kwijt
    En dan komt de Jumbo elke week de weekboodachappen bezorgen, alles wat 'vers' is. 120 euro per week gemiddeld.
    En dan ga ik vaak op dinsdag met jongste dochter even naar de Plus in ons dorp voor een lekker broodje of iets wat sneller op is gegaan dan verwacht. Dat is meestal een tientje ongeveer per week.

Ohja en als ik geluk heb een too good to go broodpakket van de Plus in een dorp waar ik doorheen kom op weg naar mijn werk, 4 euro voor 8 broden meestal.

20. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.078
    1.574
    113
    Ik kom het meeste bij de AH, Nettorama en Lidl. De Jumbo en Aldi kom ik minder vaak.
    En omdat ik vlakbij de Duitse grens woon, combineer ik het tanken met een bezoekje aan de Duitse Lidl.

De AH, Nettorama en Jumbo liggen op loopafstand. De Aldi en Lidl doe ik meestal als ik terugkom van mijn werk.

Deel Deze Pagina