Hoofdzakelijk bij de jumbo, enkele dingen bij de Lidl. En vaak ook nog dingen als wasmiddel/zeep etc bij het Kruidvat en biozakjes/vuilniszakken bij de action. Allen bij elkaar in een winkelcentrum. Ben wel van het gemak dus Heel soms visboer, maar boodschappenbudget is niet toereikend om los te kopen bij groenteman/bakker/slager etc. Helaas
Mijn man doet 1 keer per week de grote boodschappen bij de Vomar en als er iets bijgehaald moet worden doe ik dat bij de Jumbo.
Op vrijdag bezorgd AH de weekboodschappen Op zaterdag ga ik naar de groenteboer en slager (en heel soms visboer en kaasboer maar dat is alleen als ik dat nodig heb) Op woensdag haal ik nog wat dingen bij de Dirk hier om de hoek (of wat aanbiedingen) Heel soms ga ik eens naar Lidl en koop ik wat voorraad maar daar zit geen lijn in. En soms loop ik op zaterdag nog langs de jumbo voor iets wat de ah vergeten is te leveren
Ik bestel 1x per week bij Picnic. Ik koop mijn brood altijd via TGTG pakketten. Tussendoor kom ik voor kleine dingen soms bij AH, Dirk of Lidl.
Wij bestellen 2 keer per week bij de AH en op zaterdagochtend doe ik altijd een rondje bakker/slager/visboer. Soms gaan we nog naar de kaasboer of naar de landwinkel (1x per 2 weken ongeveer) en 1x per maand naar de sligro en/of makro.
Ik ga 2-3x per week naar de AH. En ongeveer 1x per 10 dagen naar de lidl in Duitsland. We wonen op paar minuten van de grens. Eens in de zoveel tijd pak ik daar ook de DM mee en de dierenwinkel. Bij lidl haal ik frisdrank, bier, yoghurt, verse gist, soms andere bakspullen. Rest van de boodschappen bij de AH.
Vlees en beleg bij de slager. Brood is rechtover de slager maar komt ook vaak van tgtg ( bakkers in de omgeving of in de buurt van het rusthuis van opa). De rest voornamelijk lidl: de reden daarvoor is dat het de enige winkel dichtbij is die tot 20uur open is. De rest sluit tussen 18u30 en 19u. Als ik overdag kan gaan, dan rij ik wat verder en dan is het naar de AH. Voor promoties rondrijden doe ik niet. Als er een promo is die mij enorm aanspreekt, zal ik daar ook de rest van de boodschappen doen.
Ik heb echt geen zin (en tijd) om allemaal winkels af te gaan. Buiten dat ik dat echt onhandig vind, moet je dus ook bijhouden waar wat goedkoper is. Daar ga ik niet aanbeginnen. Ik laat mijn boodschappen wekelijks bezorgen door AH (heb een bestelbundel) en doe tussendoor ook kleine boodschappen bij de AH. Mocht de AH iets niet hebben, kan ik nog weleens doorlopen maar de Jumbo, maar buiten dat niet dus.
Ik cross in de avond naar de Dirk, woensdags wandel ik met R naar de plus. Vrijdags als ik de tijd heb en t weer meezit de markt (de aardappels kunnen we online bestellen, van diezelfde marktkramer) en evt aansluitend centrum rondje neem ik gelijk luiers mee voor R anders cross ik zaterdags nog een ronde. Alle boodschappen bij de Plus is geen doen, t prijsverschil voor identieke producten is soms echt giga. R. heeft opvolgmelk 4, verschil op een pak is 6,99 (dirk) v.s. 8,99 (plus). Die 2 euro verschil zit ook op de flesvoedingen 1,2 en 3 overigens en is los van reclame o.i.d.. Bij gelijkwaardige producten zit er ook wel verschil in. Het varieert wat. Iets hogere prijs is acceptabel maar sommige dingen is t verschil me echt te groot.
1x per week bezorgd de AH en ik ga nog een keer naar de Lidl , sowieso voor koffie maar vaak ook nog voor wat fruit, groenten, brood, broodbeleg etc
Sinds het einde van de zwangerschap van onze jongste heb ik een bezorgbundel bij AH. Die bezorgen hier wekelijks de boodschappen. De plus zit hier op 5 min lopen, dus als ik tussendoor wat nodig heb haal ik dat daar nog even.
Kaap jij ze steeds voor me weg die broodboxen Ik ga begin van de week altijd naar Lidl. Later in de week naar AH voor wat ik nog mis of liever daar koop. En soms dan een broodbox.
hahahaha, nee dat denk ik niet. Ik heb altijd die van de Dirk. En die staan er zelfs in de ochtend nog wel eens op. Heel veel brood
Het gaat mij trouwens niet eens om de prijzen hoor, al bespaar ik er soms flink mee. Sommige dingen zijn bij de verpakkingsvrije winkel flink goedkoper dan bij de supermarkt, maar het gaat mij vooral om de kwaliteit en al dat verpakkingsmateriaal vermijden. Daarbij vind ik het gewoon zonde als mijn geld naar de grote supermarktketens gaat ipv de kleinere ondernemers. Maar de besparing is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid. Echt veel werk is het niet. Misschien lijkt het zo, maar valt best mee. Wij hebben in onze straat een aantal winkels (bakkerij, poelier, molen, 3 buurtsupers, groentenboer, verpakkingsvrije winkel, en nog wat andere winkels), dus in principe is bijna alles dichtbij. En de markt zit ook om de hoek. Daar hebben we dus wel geluk mee.
Jumbo en Lidl.. zitten beide op dorp. Kruidvat hebben we ook dus dat is handig. Verder geen goede toogoodtogo acties in onze omgeving, maar bij de bakker hebben we wel altijd een schap staan met bijv. brood van gisteren of andere dingen zoals croissants, koeken etc. Wij maken een soort week planning adhv de aanbiedingen bij de jumbo/lidl en daarmee redden we het wel. Merk wel dat ik in een paar maanden tijd opnieuw meer kwijt ben aan de boodschappen.
Op dit moment bij de AH omdat ik merkte dat ik eigenlijk niet duurder uit was dan bij de Jumbo op dit moment (waar ik normaal heen ging) Dus ben ik ook eens een premium gestart voor de extra bonus en koopzegels. Ik ga op zaterdag dan vaak en dan haal ik de meeste weekboodschappen. Meestal is dat wat we eten op za t/m di. Wel inclusief alle snacks en fruit voor de hele week voor op school. Op woensdag ga ik vaak alleen voor het avondeten voor wo t/m vrij. Soms op vrijdag naar de markt hier in de stad voor kaas en de snoep pot voor de kinderen bijvullen. 1x per maand ongeveer ga ik naar de Turkse slager vlakbij mijn ouders (wanneer ik toch bij mijn ouders op bezoek ga) om wat gehakt en kip in te slaan. En soms als ik langs mijn ouders ga dan stop ik daar vlakbij bij de Lidl mocht er een aanbieding zijn die me aanstaat. Ik kom daar langs dus scheelt me weer.
1 ik loop elke dag naar de Jumbo, enige supermarkt hier in de wijk. En het lukt me aardig om goedkoop en heel gezond te eten!
Twee keer per week even op de fiets naar de AH en de Lidl. Bij de lidl haal ik driekwart van al m'n boodschappen. Fietstassen en mand voorop, dus vol laden en fietsen maar, ok tis nog geen kilometer. Vind het wel even lekker zo op de fiets mn boodschappen halen en de lidl is toch altijd nog goedkoper dan de ah en die bezorgen niet dus ik blijf fietsen.