Bij hoeveel winkels doe jij boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 13 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Zijn de boodschappen in Duitsland veel goedkoper? Ik ga over 2 weken een familielid in Duitsland bezoeken en als de boodschappen daar veel goedkoper zijn wil ik wel even de kofferbak vullen:oops:

2. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Picnic komt ongeveer 1x per week.de rest haal ik bij de AH.
    Heel soms ga ik naar de Lidl.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Picnic komt 1 keer per week. Vaak tussendoor nog even naar de hoogvliet voor brood en fruit (is betere kwaliteit dan picnic vinden wij). En denk eens in de 2 weken een keertje naar de Turkse winkel, kipfilet is daar veel goedkoper en lekkerder, als een van mijn kruiden potjes leeg is dan haal ik daar ook kruiden, veel meer keuze en veel lekkerder.

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.899
    113
    Vrouw
    Lidl voor de grote boodschappen
    En dan voor enkele dingen meestal ah of Carrefour, en heel af en toe de ALDI.

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik ga 1x per week naar de Dirk, haal ik m’n weekboodschappen. Vaak nog een x langs de Lidl en de jumbo en op maandag langs de bakker voor brood dan is het 2+1 gratis!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als ik zo naar de afgelopen 3 maanden kijk:

Wekelijks komt de AH langs, bezorgbundel, en daar haal ik voornamelijk de bonus aanbiedingen en AH merk producten.

De Jumbo zit hier naast de basisschool van mijn dochter, dus als ik iets nodig heb, loop ik daar even binnen.

Wekelijks halen we brood bij de bakker.

Lidl ligt hier net te ver voor als je niet veel nodig hebt, ik kom er dus af en toe.

Plus kom ik alleen als ze een echt goede aanbieding hebben. Voor 20 ct korting maak ik de reis niet.

Foodello bestel ik zo eens per maand.

Picnic idem.

Too good to go doe ik ook af en toe.

Hele lijst dus, maar we komen bij de meesten niet wekelijks. Je zult mij hoogstens eens per week met een kar met boodschappen in een supermarkt zien. (Met een paar boodschappen in de hand bij de Jumbo, soms bijna dagelijks).

mamabri vindt dit leuk.
  7. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.296
    1.321
    113
    Vrouw

Oh ja! Ik bestel heel soms (niet in een ritme) bij Crisp. Die vergat ik!

8. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    AH bezorgt hier wekelijks de boodschappen. Groente en fruit kies ik zoveel mogelijk uit het seizoen.

Daarnaast haal ik meel bij de molen in grote verpakkingen om brood te bakken.

En af en toe bestel ik bij Crisp. Is wel wat duurder, dus niet te vaak. Maar wat krijg je daar prachtige en verse producten. Groenten die ik daar koop zijn mooier en blijven echt langer goed dan van de AH en daardoor verspil ik minder.

Cornflake vindt dit leuk.
  9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Ik doe kleine boodschappen bij de AH en grote boodschappen bij de Aldi.

Edit; ik ga 1x per week naar de supermarkt, haal dan boodschappen voor de hele week.

10. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.078
    1.574
    113

Ik vind het prijsverschil niet meer zo groot als in het verleden. Als ik bij de Lidl hier een fles mineraalwater licht bruisend van 1,5ltr koop betaal ik €0,49 en gisteren bij de Duitse Lidl betaalde ik €0,27 voor dezelfde fles. Kijk dat zijn prijsverschillen waarvoor ik dan wel graag even de grens over ga. Scheelt natuurlik wel dat ik vlak bij de grens woon.
    En de biologische producten zijn daar ook wel goedkoper.

Spectre en Zuul vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.845
    113
    Vrouw
    Wij halen het meeste bij de jumbo en de Marokkaanse winkel. En af en toe naar de Albert Heijn. We hebben hier ook een Lidl en Aldi maar die vind ik niet fijn winkelen

12. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wij hebben hier alleen de Plus en Coop in de buurt, de rest is allemaal 15 a 20 km rijden. Soms rij ik langs de AH of Lidl. Maar ik wil wel weer vaker langs rijden of bestellen, want zo goedkoop is de benzine ook niet meer :oops:

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik haal alles bij de Jumbo.
    Hebben ze het daar iets niet wat ik echt nodig heb, loop ik de Lidl in die er naast zit.

Vlees haal ik nog weleens bij de Turkse supermarkt (lekkerder en iets goedkoper). Zit in hetzelfde winkelcentrum.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    We hebben 5 supermarkten in het dorp, bekijk de folders waar wat in aanbieding is en dan haal ik dat. Verder brood halen we bij 1 winkel sowieso standaard.
    1x zoveel tijd haal ik kip en gehakt ect bij de islamitische supermarkt/slager.

15. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Wij gaan wel naar verschillende winkels, maar dat is meer omdat ze bij de een dan iets niet hebben. Zo is de groeten en fruit bij onze buurt super echt verschrikkelijk, daarvoor gaan we dan af en toe naar de ah.
    We laten ook wel eens de picnic komen, en gaan af en toe naar de lidl, maar die zit niet op fietsafstand, dus dat is een keer per maand. Bakker of groentenboer heb ik al jaren niet meer van binnen gezien

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik koop alles bij AH. Die zit op drie minuten fietsen en naast school, dus ik ga bijna elke dag even langs voor de dagelijkse dingen.

Mijn man gaat af en toe naar de Aldi, en regelmatig naar de Sligro voor kaas, bloem en wijn. En hij koopt de eieren meestal bij een boerderijwinkel waar hij langs komt.

Het vlees bij de andere boerderijwinkel hier vlakbij vind ik veel te duur. En ik ben ook wel van het gemak van de AH kipfiletblokjes haha.

Bij de bakker en slager op het pleintje hier kom ik nooit.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik alleen de Ah om 17:30 en dan rondje 35 procent bij t vlees/vis, dan bouw ik daar de maaltijd omheen met de bonusaanbiedingen. Man pakt in t weekend ook wel eens de Lidl mee.

18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik doe bij 1 en soms 2 winkels de boodschappen.
    Ik ga 2x per week boodschappen doen bij de AH.
    Op de hoek zit bij ons een Turkse supermarkt, daar ga ik regelmatig vers Turks brood halen of bepaalde kruiden. Vaak ook fruit en groente, is een stuk goedkoper dan bij de AH.

19. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

1 a 2 x per week bezorgt de Jumbo. Heel soms laat ik de Albert heijn ook bezorgen als ik een aanbieding krijg. Dit zorgt ervoor dat ik de grote boodschappen pijnloos binnen krijg (gezondheidsredenen).

Eens in de paar maanden haal ik bij de Lidl vaatwastabletten en zo af en toe haal ik een paar producten die we bij de Albert heijn het lekkerst vinden. Ik ben van grote voorraden dus probeer dat zoveel mogelijk te beperken.
    Bakker 1x per 2 weken, slager indien nodig maar zit aan het einde van de straat en ik stuur ook regelmatig jongste kind.
    En dan 1 a 2x per jaar de Kaufland in Duitsland voor een grote voorraad basisproducten icm de DM voor verzorgingsproducten. De rest van de verzorgingsproducten bestel ik online.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben de ah, jumbo en Lidl hier in de buurt zitten, dus ik kijk altijd bij hun aanbiedingen. Meeste haal ik bij de Lidl. Ik doe 1x per week grote boodschappen, ga tussendoor alleen nog even voor brood en fruit. Verder halen we 1x per maand vlees bij de slager.

Deel Deze Pagina