Het merendeel van de boodschappen komt op vrijdag met een AH bestelling. Op maandag gaat m'n man voor wat overige zaken en avondeten van die dag langs de AH en woensdag ga ik langs de Dirk voor brood en evt fruit of leuke aanbiedingen. Twee supermarkten dus. Er is hier ook nog wel een lidl en verderop een Plus. Maar ik vind boodschappen doen niet leuk en dat het nu iets duurder is dan winkelhoppen vind ik nu niet erg en kunnen we gelukkig betalen.
AH bezorgd 1x per week. Daarnaast tussendoor nog langs de groenteboer of supermarkt voor extra fruit of brood. Heb het geprobeerd om zelf boodschappen te doen en langs allerlei supermarkten te gaan maar kostte me bakken tijd en was niet eens zoveel voordeliger uit. Doe nu slimmer boodschappen en dat scheelt al veel.
We gingen eerst heel vaak naar Hoogvliet / ah. Dat was zo'n verschil met de Dirk uiteindelijk dat we nu wat verder fietsen. De Jumbo hebben we ook nog in de buurt en coop, maar die zijn ook weer net wat duurder en wat minder praktisch te bereiken. Tevens bij de Hoogvliet heel veel producten over de datum elke keer, om gek van te worden. Hoogvliet zit heel dichtbij en elke keer trap ik er weer in.
Eigenlijk de Ah voor 90% en eens in de tijd keertje kijken bij de Aldi. En soms vomar. Maar ik ben echt een AH fan
In de supermarkt waar ik werk haal ik 80% denk ik. Als we op mn vrije dag boodschappen doen ga ik naar 1 van de 2 ah’s in de buurt of naar de Aldi om de hoek (maar die heeft echt een heel klein assortiment, dus dat is meer voor een pak melk die nodig is, of appels ofzo)
Doorgaans meestal alles bij Jumbo. Wanneer ik meer tijd heb/neem, dan ga ik eerst naar Lidl of Aldi om sommige dingen daar te halen en daarna naar Jumbo voor de rest. En ook handig: Eitjes gratis van de kippen van mijn moeder en peren uit eigen tuin
1x in de week haal ik de boodschappen bij Jumbo af. Hoef ik tenminste niet de winkel door en hoef ik ook thuis niet te wachten tot ze komen. Daarnaast nog een paar keer in de week naar de Jumbo voor de dingen die we vergeten zijn. Hij staat ongeveer aan het eind van de straat, dus we zijn er zo. Verder nog regelmatig uit m'n werk langs de slager. Vaak vries ik daarvan een deel in. Op de weekmarkt koop ik groente, fruit en noten. Op dinsdag is het brooddag bij de bakker in onze straat en is het derde brood gratis. Daar koop ik dan dus 3 broden. Ik ben dus overal een redelijk trouwe klant. AH en Aldi hier ook in de buurt, maar dat is incidenteel.
Ik ga 1 keer per week naar de Lidl en de tussendoor-boodschappen doe ik bij de supermarkt waar ik op dat moment het meest dichtbij ben. Meestal Dirk vd Broek, die is om de hoek. Maar kan dus ook Lidl, Aldi, Boons, Plus of AH zijn. Slager doen we hier zelden, visboer en bakker eens in de paar weekjes voor de lekker. Boerderijwinkel misschien drie keer per jaar voor lekker vlees van hun koeien.
Ah komt 1x per week. Rundvlees (soms varken) komt bij de boerderij van mijn schoonzus vandaan. Kip en varken bestel ik bij een bezorgslager die veel goedkoper is dan de gewone slager, maar die wel lekkerder vlees heeft dan de supermarkt.
Hier in het dorp zijn 3 supermarkten; Poiesz, Lidl en AH. Brood koop ik bij de bakker en af en toen gaan we ook naar de natuurvoedingwinkel. Twee ochtenden in de week ga ik fietsen en kom dan regelmatig langs een boerderijwinkel. Mijn moeder bestelt online bij Jumbo en Ekoplaza, dus via haar bestel ik ook weleens.
1x per week komt picnic, daar probeer ik echt alles te bestellen zodat ik goed grip heb op m’n budget. Hiervoor bij jumbo maar picnic is de service beter naar mijn idee. Af en toe naar de bakker voor lekkerder brood Wie wil kan ik een code geven voor €10 korting eerste picnic bestelling, pb dan maar
Het meeste laat ik eens per week bezorgen door AH of jumbo. Daarnaast moet ik altijd nog wel een keer voor vergeten dingen of dingen die toch snel op zijn zelf naar de supermarkt. Dat is dan meestal AH of Lidl. Hier in het dorp zit alleen een AH.
Albertheijn en Lidl Lidl alleen koffie, broccoli en sojasaus. De broccoli van de lidl is goedkoop en heeft vaak een grote stronk. Die stronk maak ik altijd soep van. De rest bij de ah.
Ligt er aan wat je wil kopen. Drogisterijspullen en make up zijn bij de DM wel voordelig. In de supermarkt, ik ga altijd naar de lidl en een enkele keer naar de Rewe, loont eigenlijk alleen de frisdrank en drank. Maar op alles zit 25 cent statiegeld dus het is dan wel handig als je het weer kan inleveren. Soms vlees maar ik lust bijna geen bewerkt vlees en dat ligt vooral in de schappen daar. Soms neem ik spullen om te bakken mee.
Wij gaan graag vroeg op de dag boodschappen doen. Nemen dan brood van gisteren mee, vlees en groente van vandaag met 50% korting (bij de Coop), of een groentezak van de Lidl voor €3,-. Bij AH komen we alleen voor hele goede aanbiedingen. Jumbo kijk ik ook graag in de afprijsbak. De grote boodschappen laten we door Picnic bezorgen of doen we bij de Lidl.
Picnic 1x per week bezorgen Brood en soms extra’s bij de ah (4/5x per week want om de hoek) Kaas bij de kaasboer
Oh wij doen echt bij verschillende winkels boodschappen, vind het ook altijd leuk om folders te kijken. We bestellen bij AH en Picnic (om en om) en gaan zelf naar de Jumbo, Vomar, Dirk en Boni. Niet iedere week naar al die winkels natuurlijk maar gewoon als er leuke aanbiedingen zijn.