4 weken overtijd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ManonMonde, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManonMonde

17 feb 2009
    57
    0
    0
    Hoi allen,

Ik lees vaak op dit forum dat er veel vrouwen zijn die overtijd zijn, testen nega dus erg onzeker zijn.
    Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil.
    Ronde 1: 28 dgn
    Ronde 2: 60 dgn
    Ronde 3: ? (vandaag weer aan de 60 dagen)

Heb al bloed laten trekken, bezoeken huisarts enz. Ook Vant weekend hevige buikpijn gehad omgeving baarmoeder! Het is gewoon zo klote, dat als er dan iemand in je omgeving zwanger in tranen uit te barsten!
    Dan zeggen ze ben er niet teveel mee bezig! ja HOE? je bent niet zwanger, je wordt niet ongesteld...Ja das ontpillen hoor je dan.
    Hoe gaan jullie hier mee om?

Liefs

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

60 dgn is wel heel erg lang. begrijp dat je er wel van gaat balen.
    Ik zelf ben nu al bijna 10 mnd bezig en dacht echt dat de pil wel uit m`n lijf zou zijn. Ben al maanden aardig regelmatig ( ong. 35 dgn ) maar tog de afgelopen keer weer op 46 dgn gezeten. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik word er ook moe van. Voelde me echt zwanger, had veel verschijnselen. Heb echt tranen met tuiten gehuild die dag dat de :evil: kwamen. Ik moet wel zeggen dat ik er het eerst half jaar weinig mee bezig ben geweest, liet het over me heen komen, maar nu duurt het me toch te lang.
    Probeer het zoveel mogelijk achter je te laten maar druk het niet weg, je hebt de wens en dat blijft

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    hey hey.

Zelf ben ik half september gestopt met de pil en mn eerste :evil: kwam na 29 dagen. Daarna steeds rond de 34 dagen. 36 dagen was tot nu toe mn langste cyclus en ik dacht eigenlijk ook dat het niet onregelmatiger zou gaan worden. Tot op heden heb ik geen positieve ovulatie test gehad dus ik kom sowieso boven die 36 dagen uit. Dit maakt me nu al heel onrustig omdat ik niet weet wanneer mn eisprong dan zal zijn...dan ben ik gewoon bang dat ik ineens een hele lange cyclus zal hebben.

Wat ik wil zeggen is, ik begrijp je gevoel heel goed en 60 dagen is ook wel erg lang ja...Kan me voorstellen dat je hier niet rustig van wordt. Je hoopt dan zo erg dat je zwanger bent omdat je al een tijdje overtijd lijkt te zijn en dan word je toch ongi...

Hopelijk wordt je cyclus snel korter!

4. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    hey meid,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Dit heb ik helaas ook gehad ik werd na de 3e maand niet meer ongi en werd door de huisarts ook niet echt geholpen totdat ik een jaar verder was en toen heb ik erop gestaan dat ik een verwijzing kreeg naar de gyn, hier is geconstateerd dat ik pcos heb en zit inmiddels aan mijn 2e ronde clomid. Ik hoop voor jou dat je gewoon aan ontpillen bent.

succes meid.

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Je lichaam kan rare dingen doen he? Goed dat je naar de huisarts bent gegaan.

Ik ben zelf na het stoppen met de pil 4 maanden niet ongesteld geworden (dus gewoon helemaal nooit) en toen met een kuur van de huisarts is de 1e ongi opgewekt. Soort kick-start. Daarna had ik regelmatige cyclussen moeten krijgen maar helaas. Van 3 weken tot 10 weken. Een jaar na het stoppen met de pil ben ik naar de gyn gegaan en is de MMM begonnen voor ons. Zie mijn banner... het heeft 2,5 jaar en een hoop verdriet etc geduurd maar dan heb je ook wat ;o)

Wat ik je wil meegeven is dat de gyn zei: waarom heb je zo lang gewacht met hierheen komen? Dus ik zei: ik hoor altijd dat je pas na een jaar naar de gyn mag. Hij zei toen dat dat wel zo is als je lichaam normaal reageert maar als je cyclussen zo duidelijk prut zijn dan mag je eerder een verwijzing vragen. Dus ik zou zeggen, kijk even wat er nu gebeurt en laat jezelf anders doorverwijzen naar de gyn!

Succes meid. En zelfs op de rotdagen: blijf geloven dat het ook bij jullie goedkomt!

X

6. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Het kan zeker een jaar duren na het stoppen met de pil voordat je cyclus weer helemaal regelmatig is.
    Probeer dat vooral in je achterhoofd te houden.
    Heb zelf ook ineens een cyclus van 64 dagen ertussen gehad en werd daar ook erg onzeker en chagrijnig van, maar na die tijd heb ik het wel meer los kunnen laten.
    Je moet ook zeker het eerste jaar de lol erin kunnen houden... pas na een jaar kan je je een beetje ongerust gaan maken denk ik.

7. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    ben nu 5 dagen overtijd vorige cyclussen waren regelmatig als je al die verhalen leest weet je ook niet meer waar je aan toe bent .

wacht nu af tot het weekend en dan maar weer testen :(

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb dat ook gehad van die onregelmatige cyclussen, de langste was 129 dagen. (zie onderschrift). Bij mij is ook PCO geconstateerd.

In tegenstelling tot Cjpt werd ik pas na een jaar doorgestuurd terwijl ik al eerder een doorverwijzing naar gyn. had gevraagd, dus het geldt niet in alle gevallen, het hangt van je HA af. Je kunt het wel proberen.

Verder rest je neits anders dan geduld, geduld en nog eens geduld. Meer kun je neit doen, zwanger worden kun je helaas (in tegenstelling wat mensen soms denken) niet plannen.

Succes!

9. skatjuh87

ik ben met je eens dat het een jaar KAN duren voordat de pil uit je lijf is, maar normaal gesproken duurt dit van 1 maand tot 6 maanden.
    Verder zeg je ook dat je de lol erin meot houden voor het eerste jaar en na die tijd pas ongerust moet worden. Dit is makkelijk praten als je net in je 4e ronde zit. Wacht maar tot je zelf wat verder in tijd zit en dan praten we verder

10. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Lieve schat,

dit bericht was helemaal niet voor jou bedoelt...
    De topicstarter is net 4 maanden met de pil gestopt en er kan dus nog vanalles met het ontpillen aan de hand zijn bij haar, daarom moet ze de lol er gewoon inhouden.
    En een cyclus kan zeker het eerste jaar nog onregelmatig zijn en dat trekt geleidelijk wel bij.

Het lijkt wel of je je een beetje aangevallen voelt en ik weet niet zo goed waarom...
    Misschien ben ik anders dan jij bent en kijk ik er gewoon wat luchtiger tegenaan, er zijn namelijk nog genoeg opties als het zwanger raken op de natuurlijke wijze niet lukt, dus wat dat betreft loop ik niet te stressen en weet ook bijna zeker dat ik dat ook niet ga doen als ik het al bijna een jaar aan het proberen ben, want daar help je zeker jezelf niet mee.
    Als je gewoon rusig blijft en de lol ervan in blijft zien is je lichaam ook ontspannen, als je gaat lopen stressen heb je ook nog kans dat je lichaam het zwanger raken bemoeilijkt, omdat het denkt niet in orde te zijn.
    En je bent 21, net als ik hartstikke jong, zoals ik al zei; er zijn genoeg opties, misschien is er alleen een beetje medicatie nodig bij sommige om wel makkelijker zwanger te raken.

11. skatjuh87

Ik voel me niet aangevallen maar ben het een beetje zat dat ik overal zie staan dat je geduld moet hebben en de rest van de standaard verhalen. Op het moment dat iemand 4 maanden bezig is kan je de lol er nog in houden. Als je al zowat een jaar of zelfs nog langer bezig bent is de lol er een beetje af want dan krijg je de angst dat iets niet goed is.
    Ik heb misschien wat fel gereageerd maar het is niet allemaal zo makkelijk. Je zegt je bent nog hartstikke jong, ookdit klopt, maar dat betekent niet dat het dan langer mag duren.
    De wens is er en die blijft er ook wel. Het zou best kunnen zijn dat er medicatie nodig is maar je moet eerst een jaar bezig zijn voor je in aanmerking komt om naar een huisarts te stappen.

het is heel fijn dat je er luchtig tegenaan kijkt maar dat deed ik ook toen ik 4 maanden bezig was.

12. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ik ben 5 maanden bezig, maar ik tel de rondes waar we officieel bezig zijn geweest en dat zijn er 4.
    Maar wat denk je er nou mee te bereiken om zo gestresst te zijn?
    Uiteindelijk worden je cyclussen langer van de stress of je menstruatie blijft helemaal weg misschien, omdat je lichaam stress als een niet goede omgeving voor een zwangerschap ziet.
    Misschien komt daar die lange cyclus van je vandaan?
    Ik snap heust wel dat je gehoopt had dat het binnen een jaar wel raak zou zijn, uiteindelijk hoopt iedereen dat, ook ik.
    Wil alleen zeggen dat je met stressen niks opschiet.

Ik ben er pas luchtig tegenaan gaan kijken na 3 positieve zwangerschapstesten en 3 negatieve + 30 dagen overtijd zijn.
    Kan je vertellen dat dat echt stressen is, daarom kijk ik er nu luchtig tegenaan... maak het namelijk niet leuker voor mij en mijn vriend als ik zo ben.

13. skatjuh87

@Nissy

Ik heb er niks aan om zo gestresst te zijn maar het van me af zetten lukt ook niet meer. Ik heb geen zin om alles weer te typen maar anders moet je ff het eerste berichtje van onderwerp reacties van anderen lezen. Dan snap je het misschien waarom ik zo reageer.

14. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ja, had het gelezen inderdaad.
    Is niet fijn als je omgeving je niet steunt, ze zouden juist dan bemoedigende woorden tegen je moeten zeggen ipv te doen alsof je gek bent.
    In ieder geval veel sterkte en hoop dat je snel zwanger raakt!

Deel Deze Pagina