even jullie advies nodig... ik heb als goed is op 6 april mijn eisprong welke dagen kan ik dan beste klussen? ik dacht zelf 4 april 's ochtends 5 april 's avonds en eventueel ook 6 april 's avonds?
Ik zou zeggen: ehh ff mn rekenmachine erbij pakken, moeilijke formule invullen en dan... wachten op de uitslag.... ja hebbes: heb de uitkomst wanneer je moet gaan klussen: Wanneer jullie beiden zin hebben zegt mn rekenmachine. Hopelijk heb je wat aan 'mijn rekenmachine' Meid, je niet druk maken. Normaal zaad blijft in een normaal vrouwenlichaam igg zo'n 48 uur leven, en een eitje blijft 12 tot 24 uur leven, dus als je gewoon zo'n beetje om de dag of zelfs om de 2 dagen seks hebt, moet het ooit goedkomen. Je zit nu in ronde 5... probeer gewoon lekker te vrijen en niet al meer dan een week voordat je je ei zult krijgen al je agenda te gaan trekken!
Ik heb 10 maanden heel erg rekening gehouden met mijn eisprong etc. in maand 11 hebben we slechts 1x gesext omdat ik het hele "ik-wil-zwanger-worden-maar-het-lukt-niet-drama" zat was.... et voila zwanger... ik adviseer er niet zoveel mee bezig te zijn maarja ik kan makkelijk praten heb ook 10 maanden van mensen aan moeten horen dat ik er niet teveel mee bezig moest zijn.... suc100 meis!
Meid, je kan het beter niet gaan plannen. Wat nou als je eisprong later of vroeger hebt. Doe het wanneer jullie er zin in hebben
Joh ik begrijp best dat je een beetje rekening wil houden met je eisprong. Zolang je niet helemaal krampachtig op de klok gaat vrijeen lijkt me dat ook helemaal niet onverstandig. Maar ja zo heel precies is dat niet te zeggen, maar de dagen die je aangeeft en misschien al wat eerder zijn idd je vruchtbare dagen als je tenminste ook de 6de je ei hebt. Succes ermee!
sorry hoor, maar vind deze reacties echt een beetje flauw, we zitten hier allemaal op de site om veel te weten te komen over het zwanger worden.. waar zijn al die calculators voor en waarom ovulatietesten enz.. snap best dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar als je een kindje wilt wil je toch zorgen dat je je kansen optimaal benut?!
Als je het zo´n 2-3 keer in de week doet heb je de meest kansen. Zo ligt er altijd een verse lading soldaatjes klaar. Succces!
Flauw? Calculators? ovulatietest's? Te veel mee bezig zijn? Kansen benutten? 1) Mijn reactie is niet flauw, maar een eerlijk antwoord op jouw vraag. 2) Calculators zijn bedoeld om te achterhalen wanneer je eisprong ONGEVEER zal gaan springen. Eitjes springen echt niet altijd precies op het moment dat de calculator aangeeft. 3) Ovulatietest's zijn mijn inziens bedoeld voor mensen die al wat langer bezig zijn, of om te achterhalen of je een eisprong hebt, al kan een ovulatietest best een LHpiek aangeven, zonder dat er een (goede) eisprong is. Ik zelf gebruik ovulatiestest's omdat ik er zeker van moet zijn wanneer mijn eisprong is, omdat ik medicatie voor zwanger worden gebruik en je die absoluut niet voor de eisprong mag gaan gebruiken. 4) Meid, mij zul je echt niet horen zeggen dat je nu niet zwanger bent omdat je er te veel mee bezig bent, of dat je er minder mee bezig moet zijn omdat je dan juist zwanger zou raken. Indien alle mensen zwanger kunnen raken door er niet aan te denken, dan zouden we nu alle fertiliteitsklinieken kunnen sluiten en iedereen gewoon ff naar ibiza oid kunnen sturen. Maar zo simpel werkt het niet. 5) uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mannen hoe geiler ze zijn, hoe meer zaad ze spuiten en hoe geiler vrouwen zijn, hoe meer vocht ze aanmaken waardoor het zaad het best mogelijk naar binnen kan zwemmen. Dus: geniet van de seks! Wat ik bedoel is dat jij jezelf veeeeel gelukkiger kunt maken door te gaan vrijen wanneer je zin hebt, en oke, je kunt met zin maken best de kalender een beetje in de gaten houden, maar als je nu al aan het bekijken bent of je op de 5e 's avonds moet gaan seksen, op de 6e 's middags en op de 7e 's avonds of in welke volgorde dan ook, dan maak je jezelf echt niet gelukkiger! Helemaal niet als straks ook nog eens zou blijken dat je een jaar bezig bent en het nog niet raak is en dat dan blijkt dat er vanalles aan de hand is. (wat ik uiteraard niet voor jou, en voor niemand niet hoop!) Ik probeer je niet naar beneden te halen, ik probeer je alleen er van te overtuigen dat seksen leuk moet zijn, want van zo gestresst doen wordt jij vast niet gelukkiger, en ik denk dat bijna elke kerel ook gillend gek zou worden als die zou weten dat je nu al in je agenda aan het schrijven bent hoe laat je op welke datum wilt gaan seksen. Maar goed, als je dit flauw vind, kan ik ook totaal niet gemeend gaan schrijven: Ik denk dat je het beste op de dag van je eisprong om 15.00 uur 's middags kunt gaan seksen. Suces gegarandeerd! :^o
dat verwacht ik ook niet, als je niet vind dat dit een goede manier is kun je ook gewoon geen antwoord geven of kort en bondig blijven en zeggen dat je denkt dat je beter niet kan plannen, prima ben ik in principe met je eens.. ik ken mezelf en weet dat ik dat niet kan ben er constant mee gezig.. en dat jij dat onzin vind prima jouw goed recht! maar daar hoef je mij niet mee te confronteren! Ik schrijf heus niet in mijn agenda om 1500 uur sex hebben.. ik heb geen idee hoe lang sperma leeft hoe het werkt me je ei enz.. daar kwam mijn vraag vandaan en daarom wilde ik gewoon weten of je het best elke dag sex kan hebben of precies alleen op de 6e of weet ik wanneer! en als ik geen zin heb ga ik heus niet denken shit het moet nu! en dan maar zo nodig gaan liggen sexen... ik vond het gewoon flauw dat er gelijk word gezegd dat ik het verkeerd doe.. als jij het zo kan heeel knap en geef je groot gelijk dat je dat zo doet.. maar ik kan er niet niet mee bezig zijn..
dat bruikbare antwoord had ze volgens mij al in de eerste reactie gekregen: Meid, je niet druk maken. Normaal zaad blijft in een normaal vrouwenlichaam igg zo'n 48 uur leven, en een eitje blijft 12 tot 24 uur leven, dus als je gewoon zo'n beetje om de dag of zelfs om de 2 dagen seks hebt, moet het ooit goedkomen. Je zit nu in ronde 5... probeer gewoon lekker te vrijen en niet al meer dan een week voordat je je ei zult krijgen al je agenda te gaan trekken -- Maar goed, het lijkt er toch op dat de TO hoort liever hoort ze op woensdag om 5 over 3 uur 's middags moet gaan seksen
sorry hoor maartje maar jij maakt me echt boos, nogmaals reageer gewoon niet als je het niet metme eens bent! @mime, ja weet nu iets meer, ik vroeg me gewoon af wat de meeste doen... jammer dat sommige mensen zo fel reageren
Je bent +/- 2 dagen voor je eisprong het meest vruchtbaar. Dus ik zou zeggen 4/5/6 april klussen om je kansen het best te benutten. Succes meid en geniet ervan!
dankjewel! daar heb ik wat aan! is het neit zo dat elke dag klussen ook weer niet goed is ivm kwaliteit zaadjes?
Elke dag schijnt niet goed te zijn voor de zwemmertjes. Maar als je mannetje goede zwemmertjes heeft zou het weer geen kwaad kunnen. Er gaan hier dus verschillende verhalen over. Als je om de dag klust zou je in principe goed moeten zitten. Enne zo;n rare vraag heb je niet gesteld hoor. Ik denk dat iedereen die zwanger wilt worden hier rekening mee houd . Ik hoop voor je dat het snel raak is meis!
suze238 je steld helemaal geen gekke vraag hoor, daar is dit forum toch voor. Ik ben vandaag bij HA geweest omdat ik vorige week enorme steken had in mijn onderbuik en eigenlijk niks meer kon, omdat mijn cyclus 47 dgn is vond de assistente het wel even goed als ik gewoon een afspraak bij de HA maakte dus zo gezegt zo gedaan. Even fijn met haar gesproken en kort samengevoegd zegt ze ook als je om de dag klust moet het gewoon een keer goed komen en tja bij de een zal dat sneller wezen als bij een ander, mocht het na een jaar nog niet gelukt zijn dan gaan ze onderzoeken doen. Wij gaan er deze maand ook helemaal voor dus ben benieuwd.............
de dag voor je eisprong ben je het meest vruchtbaar. Zelf heb ik een aantal dagen voor mijn verwachte eisprong elke dag geklust en ook nog twee dagen na mijn eisprong. Deze wist ik omdat ik hem voelde maar ook door de ovaluatietest. Deed na het klussen een kussentje onder de bips en koud washandje tussen de benen en dan ongeveer 15 min blijven liggen, dit deed ik in ronde 3 ( tip van vriendin) en ja hoor zwanger. elke dag klussen in geen probleem, alleen de een zegt dat het om de dag beter is en dat vrijen dan nog leuk blijft. Zelf heb ik daar geen problemen mee dus klus gewoon lekker wanneer jullie daar zin in hebben, wel zou ik dan rekening houden met je vruchtbare dagen. 4 5 6 7 april
ik blijf ook altijd zo'n 20-30 min liggen met een kussentje onder mijn billen maar waar is dat koude washandje voor?(lekken?) ik heb altijd wel een handdoek voor het lekken