(haarvraagje) Pluizig haar na haarwassen: hoe krijg ik dat pluizige weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb half lang kort haar (geen lang model, maar eerder kort), maar goed, ik heb flinke slagen in m'n haar. Als ik m'n haar gewassen heb met eerst shampoo en daarna conditioner en het daarna gewoon aan de lucht laat opdrogen, dan wordt het nogal pluizig.
    Hoe kan ik dat pluizige er uit krijgen zonder m'n haar helemaal weer 'vet' te maken met haarlak, haarschuim, gel, wax of dat soort dingen...
    Ik wil dus eigenlijk m'n gewone, natuurlijke haar, maar dan zonder dat pluizige... Wie heeft de tip?

Groetjes,
    Hanna

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Argan olie;)

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een soort van olie voor mijn haar.. Weet zo niet het merk :p Maar je hebt het van verschillende merken. Hierdoor ziet mijn haar er natuurlijk uit maar zonder de pluisjes :)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Biosilk :)

5. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Ik gebruik de spray van gliss kur hair repair, en dan die voor beschadigd haar. Niet dat mijn haar zo beschadigd is, maar ben er toevallig achtergekomen dat dit ontzettend goed helpt tegen mijn pluizenbol.

Olie en ook een creme oid maakt mijn fijne haar veel te zwaar en het wordt mega snel vet als ik dat gebruik. Met de spray heb ik daar geen last van. Beetje in de natte haar sprayen en doorkammen en klaar is clara - lekker aan de lucht laten drogen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik gebruik biosilk, werkt heel goed zonder dat het vet wordt oid

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt alvast voor jullie tips, maar ik lees nu net wat over kokosolie.
    Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ik heb hier namelijk wel een pot kokosolie staan (in de keuken), maar hoe gebruik je dat in je haar?
    Gewoon na het wassen en dan niet meer uitspoelen? Of voor het wassen kokosolie er in doen, in laten trekken en daarna met shampoo weer uitwassen?
    Iemand een idee?

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    - even een hele andere shampoo gebruiken
    - je haar 3 dagen niet wassen en daarna goed wassen met shampoo zonder daarna conditioner te gebruiken, dan een beetje mousse er in
    - een kleurspoeling. Geeft ook wat glans.

Succes!

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik gebruik hair repair van gliss kur, of een beetje andrelon krul control, en/of een beetje hair reapair oil van gliss kurr.
    Het is bij een beetje per dag bekijken, ook omdat met dit weer mijn haren erg pluizig zijn en ik soms meer in mijn haren moet doen want anders heb ik een ontplofte haarkapsel.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Alleen met conditioner wassen of een beetje conditioner in vochtig haar doen.
    Die kokosolie, geen goede ervaring mee. Wel voor mij huid maar kreeg het niet meer uit mijn haar gewassen na een haarmasker ermee.

11. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Ik föhn mijn haar altijd, gezien het pluist als ik het aan de lucht last drogen.
    Daarna gebruik ik "feel and shine" van Artego. Dag pluizend haar, hallo natuurlijke glans!

12. minon

minon Niet meer actief

Krul creme van etos eigen merk. Een klein pompje is voldoende en krijg er geen vet haar van. Is ook leuke prijs om te proberen 1,99 :)

13. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Kan dat niet van je shampoo komen? Anders olie of haarcreme proberen (genoeg keus bij oa de etos).

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Kokosolie zou ik voor het douchen gebruiken. Laten inwerken en dan uitwassen. Na het douchen is dat best vettig vind ik.

15. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Je kan ook eerst olie in je haar doen, dan conditioner en dan pas wassen. Ik heb deze methode nog niet uitgeprobeerd, maar ik vermoed dat je haar daarna niet zo vet is.

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik gebruik shampoo van Andrélon voor gekleurd haar. Daarna conditioner van Andrélon voor krullend haar.

17. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik laat mijn haar zo veel mogelijk drogen aan de buitenlucht en het laaste beetje föhn ik. Dat voorkomt pluizen bij mij.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik lees even mee, want ik ben ook net een ragebol na het douchen :( maar ik ben echt te lui en gemakzuchtig om veel tijd in mijn haar te steken :) ik was mijn haar met verschillende soorten shampoos, want ik koop meestal wat in de aanbieding is.

19. Username

Username Niet meer actief

Ja hier ook een pluizenbol! Tot voor kort tenminste. Want ik heb van de kapper de tip gekregen om Moroccan Oil Light te gebruiken. Geen pluizen meer maar mooi glad haar. Niet vet ook. Want daar was ik bang voor. Dus aanrader.
    Je kunt kleine flesjes kopen om te proberen. De grote flessen zijn prijzig, maar ik heb t er graag voor over.

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik gebruik deze ook voor mijn dochter. Een gevalletje coupe de poef 's morgens, vooral achter op haar hoofdje. Helpt goed en ruikt zó lekker dat ik de hele dag in haar haartjes snuffel:D

Deel Deze Pagina