14weken zwanger maar voel me nogsteeds niet zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle1990, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

hoi meiden,
    Ik ben nu 14weken zwanger, maar voel me nogsteeds niet zwanger, het buikje begint wel te komen, ik voel namelijk dat mn buik wat harder begint te worden.
    Ik heb helemaal geen last gehad van symptomen, opzich wel fijn, maar het geeft me ook een gevoel dat ik me gewoon niet zwanger voel. Onzekerheid zit er ook nogsteeds, ookal weet ik dat het goed gaat.
    Hebben meer meiden dit ervaren??
    laat het me weten!

Groetjes Kimberley

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Dat komt vanzelf wel hoor :)
    Als je de kleine straks voelt is het al heel anders.

Onwerkelijk blijft het wel.. Ben nu bijna 35 weken, maar af en toe 'vergeet' ik het wel is. Zo gek dat er echt een mensje in je buik zit.. Het besef dat dat echt zo is komt denk ik pas als de kleine op mn buik ligt hahaha

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk dat er meer meiden zijn die het zo ervaren hoor. Misschien je topic even laten verplaatsen naar het zwangerschap gedeelte, krijg je vast een hoop herkennende reacties.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb precies het zelfde, ik ben nu 16 weken zwanger en heb nergens last van, alleen van mijn borsten maar dat is alles ..

Ik ben ook blij dat ik morgen weer naar de VK mag om voor het eerst het hartje te horen .. is toch weer een bevestiging dat het allemaal goed gaat ...

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier ook nog 1 hoor!
    Als ik het tegen anderen vertel dat ik echt nergens last van heb, kijken ze me haast vreemd aan ;)
    (alsof het onmogelijk is om geen kwalen te hebben)

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Meis wees blij dat je je goed voelt!! Ik zou zo met je willen ruilen;) Maar begrijp je onzekerheid ook goed hoor!

Als je de baby begint te voelen dan zal het allemaal wat meer werkelijkheid worden!

7. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Herkenning!!
    ik kreeg pas een 'zwanger' gevoel na de 20 weken..
    Toen ging je het zien en ging ik de baby voelen....
    dus....:) nog ff geduld..

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben 20 weken zwanger en voel me ook nog niet zwanger. Ik zie er dikker uit, maar niet zwanger... en heb het kindje nog niet gevoeld. Ik verwacht en hoop dat als ik straks er wat meer zwanger uitzie en het kindje ga voelen, ik me ook wat meer zwanger ga voelen.

Dus geen paniek..je bent niet de enige. ;) Het zal nog wel komen denk ik.

Wat klachten betreft had ik ook niks..maar sinds een paar dagen veel last van mijn onderrug, denk dat het mijn bekken zijn. Dat is wel wat minder. :(

9. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    hi,

Ik ben ook 14 weken zwanger, zit in de 15e week nu. Vindt dat ik nog geen buik heb, maar merk wel dat m'n onderbuik een beetje opgezet is.. verder heb ik alleen last van m'n borsten en paar weken terug lichte misselijkheid in de ochtend. Maar verder ook niet veel.. (gelukkig)

Heb ook nog niet het idee dat ik echt zwanger ben. Ik heb 2 weken terug het hartje beluisterd, dat was echt bijzonder.

Hoor van de meeste mensen dat we het bij 20 weken vast gaan merken. Ik ben benieuwd :D

Succes met je zwangerschap

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hier nog een.. ik voel me totaal niet zwanger. Heb geen symptomen, niets. Ik voel de baby wel bewegen, dan denk ik 'oh ja, ik ben zwanger' haha. Sinds ik dat voel ben ik veel minder onzeker.

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik voel me ook niet mega zwanger, ja alleen als ik de kleine flink voel trappen..
    Maar heb nog geen zwangerschapsbuik of iets, het begint langzaam te komen dat wel gelukkig.

12. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vroeg me af vanaf welke week je je kind gaat voelen bewegen? Ik kan niet wachten :D Ga zaterdag m'n 16e week in.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik voelde het bij de eerste in de 17e week, bij deze vanaf 13 weken! Spannend, jij zou het ook al snel kunnen gaan voelen :D

14. Miracle1990

Hoi meiden,
    Allereerst bedankt voor jullie reacties, sorry dat ik niet eerder reageerde ik was de topic even kwijt hihi!
    Ik ben onderhand al bijna 17 weken zwanger nu (zaterdag gaat mn 17de week in)
    Ik heb het hartje met 10 weken en 3 dagen mogen horen, was super mooi, en ik heb 30 juli voor de 2de keer het hartje met de doptone morgen horen.
    De baby groeit goed, 27 augustus mag ik weer voor controle, en 8 september heb ik mijn 20 weken echo uitgebreid in Amsterdam.
    Ik ben heeel benieuwt. Aan mijn buik is nog steeds niet veel verandering te zien, wel is ie ietsje ronder en klein beetje bol.. maar verder ook niet. Ik geniet van mijn zwangerschap, en kan ECHT niet wachten tot ik een bollere buik krijg:)
    Ik kan mn kindje ook al voelen sinds de 15de week al, in de vorm van steekjes, ik informeerde bij de VK wat dat nou kon zijn, en toen bevestigde zij het, mn kindje was namelijk ook ERG aan het trappelen tijdens het luisteren naar het hartje en toen voelde ik het dus ook.. best een apart gevoel, ik het begin pijnlijk maar ben er nu wel aan gewent geraakt.:)
    Nou ik laat nog wel even weten of het een meid of jongentje word:) ben zelf ook erg beneiuwt en kan ECHT niet meer wachten!:)
    Rond de hoeveel weken ging het bij jullie echt boller worden? Meestal na de 20 weken toch??
    Laat het me weten meiden!

Groetjes Kimberley

15. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb alle zwangerschapskwalen gehaald in ernstige mate, maar nog steeds heb ik niet het gevoel, dat het door ons kindje komt, dat ik gewoon zwanger ben!!

En dan voel ik het weer schoppen en dan denk ik o'ja er zit een kindje in mijn buik.

16. Miracle1990

Das wel minder Bonkie,
    mijn zus heeft ook van beide kids heel veel kwaaltjes gehad, en ik heb juist nergens last van wat alles gewoon onwerkelijk maakt, als ik mn kindje voel trappelen dan denk ik jeetje er groeit echt iets in mij, elke keer weer, ook als ik het hartje hoor bij de verloskundige verrast het me toch weer, zal dnek ik wel komen omdat dit mn eerste kindje is.. denk dat iedereen daar wel van staat te kijken in het begin:)

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben morgen 15 weken en voor mij voelt het ook nog steeds niet echt. Na de echo wel even maar dat was vlug weer weg, en rationeel weet ik wel dat ik zwanger ben maar als ik een baby zie kan ik me echt niet voorstellen dat wij straks ook een kindje krijgen. Over ruim een week maak ik weer naar de VK hopelijk krijg ik daar weer een bevestiging dan voelt het weer een beetje echt, maar ik kan echt niet wachten tot mijn buik dikker wordt en ik het kindje kan voelen.

18. MenM

MenM Actief lid

Heel herkenbaar allemaal. Ik heb ook helemaal nergens last van. Ik had me op het ergste voorbereid, maar er kwam niets. Op zich heerlijk, maar daardoor ook wel onwerkelijk.

In de 18e week had ik voor het eerst een dag "bandenpijn". Maar dat is dus maar één keer geweest. In de 19e week heb ik de babe voor het eerst gevoeld en het hartje gehoord. En nu word ik er door hem of haar eraan herinnerd, dat ik echt een wondertje in mijn lijf heb zwemmen...

19. Miracle1990

jaa ik heb dat nu dus ook steeds meer, dat mn kindje me eraan herinnerd, ga het steeds vaker op een dag voelen, wel prettig opzich:)
    Maar wat is precies bandenpijn?:p
    ik kan me dat nog niet goed voorstellen eigenlijk:)
    ben nu onderhand alweer 17 weken zwanger;)

20. MenM

MenM Actief lid

Dat was voor mij ook een raadsel: Met 18 weken kreeg ik ineens last van een soort spierpijn gevoel in mijn buik. Dit begon rond het middaguur en was pas minder aan het eind van de avond. Lopen was gevoelig en van zitten naar opstaan was zelfs pijnlijk. Natuurlijk even nagezocht op internet en hier kwam toch wel duidelijk naar voren dat het bandenpijn zou moeten zijn. Daarna ook geen last meer gehad.

Omdat je baarmoeder steeds groter wordt (en je buik/baby ook) kun je bandenpijn krijgen. Op de ‘banden’ waar je baarmoeder aan hangt komt immers meer druk te staan en dat geeft een wat zeurderig of drukkend gevoel onderin je buik, je liezen of onderin je rug. Bij de een is die pijn er af en toe, andere vrouwen hebben er gedurende de hele zwangerschap last van. Helaas is er niets aan te doen. Doe het wat rustiger aan en til geen loodzware tassen. Ook slim: let op je houding. Als je je bekken naar voren kantelt en je rug recht maakt, ‘hangt’ de baarmoeder wat minder aan de banden en neemt de pijn hopelijk wat af. Soms helpt het een buikband te dragen.

Deel Deze Pagina