bloed verlies, geen kloppend hartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door paulien2, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Ik ben volgens mijn berekening 6 week en 4 dagen zwanger.
    Zondag verloor ik voor het eerst een beetje bloed (bruinbloed), maandag weer, en vandaag was het nog erger!Maar geen buikpijn ofzo. Ik heb gelijk de verloskundige gebeld, en ze heeft me gelijk doorgestuurd voor een echo, ik dacht dan heb ik gelukkig zekerheid. Ik kreeg een inwendige echo omdat het anders niet zo goed te zien was. Ze kon geen kloppend hartje vinden maar wel een vruchtzakje, het was of: niet verder gegroeit met 6 week of : ik ben maar 6 week zwanger en dan is het hartje nog niet te zien. Nu zitten wij nog steeds in de stress en hebben we nog geen zekerheid. Ik mag pas over 2 week terug komen, ik word echt gek van dat gewacht. Ik moest dit even van mij afschrijven :cry:
    Vreselijk die onzekerheid.
     
  2. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bah wat vervelend zeg.. :( Het kan alle kanten nog uit. Bloedverlies hoeft niks te betekenen, helemaal niet als het niet veel is en met klonten.
    En een niet kloppend hartje zegt ook niks, die zien ze heel vaak nog niet met 6 weken.
    Ik hoop dat het meevalt en er toch een gezonde beeb in je buik groeit!
     
  3. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Jeetje meid wat vervelend.
    Heb er zelf verder geen ervaring mee maar wil je toch even succes en veel sterkte wensen.
    2 weken is wel erg lang, maar wie weet is alles dan wel gewoon in orde.
     
  4. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Nou ik zou gewoon blijven door zeuren dat je met een week weer een echo wilt!

    Mijn eerste echo was met 5+4 weken en je zag wel een kloppend hartje,,, maar jaa dat verschilt ook nog wel per persoon heb ik al gemerkt hier op het forum.

    Maar ik zal zeker weten vragen of je een week later terug mag komen want 2 weken vind ik wel erg lang duren idd.

    Sterkte!
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik met 6 weken een hevige bloeding had en een stolsel was verloren kreeg ik ook een echo (inwendig) maar toen was er ook geen hartje te zien, moest zo ie zo al een week later terug komen en toen was er wel heel duidelijk een hartactie te zien en te horen.
    ik duim voor je dat het bij julllie ook zo is.
     
  6. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Bedank allemaal voor jullie reacties!
    Ik zal idd nog even doorzeuren over een echo over een week, ik vind het ook belachelijk dat je zo lang moet wachten.

    sonja: het doet met goed om te lezen dat het bij jou wel is goed gegaan. Ik krijg weer een beetje hoop!
     
  7. evalyn

    evalyn Lid

    28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Bha, vervelend he?

    Ik was in Oktober zwanger geworden. Echter vanaf het begin elke dag een streepje bruin bloed in mijn onderbroek.
    Volgens mijn huisarts kan het heel goed een gevoelige baarmoedermond zijn. Maar ik zag er geen patroon in, dwz: niet na het vrijen en niet na moelijke stoelgang. Maar gewoon altijd even veel en hetzelfde.
    Alles groeide bij mij (borsten e.d) wel door en ik werd steeds misselijker. De zwangersschapstest van moeders voor moeders wees ook nog steeds positief. Toch een afspraak gemaakt emt de verloskundige en ik mocht gelijk een echo.
    Dat was bij zes weken. Helaas alleen een vruchtzakje te zien in de wand van de baarmoeder.
    Ik moest na een week terugkomen bij de zelfde echoscopiste. Helaas, ook dit keer geen hartactie, Sterker, het beeld was nog exact hetzelfde als de week ervoor terwijl het minstens toch twee keer zo groot had moeten zijn.
    Ik had een missed abortion. (lichaam herkent het niet als miskraam) en ben gecurreteerd.

    Deze keer vanaf April in verwachting! Ik was een week of zes in verwachting en op vakantie in de Ardennen.
    Op een nacht veel buikpijn. Ik dacht aan een blaasontsteking.
    Na een wandeling die dag erna ga ik plassen. Zie ik dat er bloed in mijn onderbroek zit! Helderrood en toch wel wat.
    Ik veeg mezelf na het plassen af en ook het wc papiertje zat met helderrood bloed. Ook sporen (straaltjes) in de wc.
    Helemaal in paniek natuurlijk en geen verloskundige te bereiken ( het was weekend)
    Eenmaal thuis binnen vier dagen een echo laten maken. En...we zagen gewoon een hartje in een koffieboon!
    Inmiddels ben ik vijftien weken zwanger en alles lijkt er nog steeds goed uit te zien.( oke, ben wel wat huiverig voor de twintig weken echo...)

    Heel veel vrouwen hebben bloedverlies aan het begin van hun zwangersschap en de helft daarvan is niet verklaarbaar.
    Bij mij was het toch heel wat...en ook met buikpijn..

    Twee weken wachten vind ik toch wel wat lang. Ik vond ie week al vreselijk. Ik vind dat ze al eerder een echo kunnen laten doen en ook dan zullen ze verschil kunnen zien en uitsluitsel geven.

    Hebben ze nu wel gezegd wat je kunt verwachten of hielden ze het nog helemaal blanco?

    Sterkte met die vervelende onzekerheid.

    gr, Evalyn
     
  8. pomme8

    pomme8 Lid

    1 jun 2007
    10
    0
    0
    den haag
    Sterkte! Ik zou idd sneller om een tweede echo vragen, zeg gewoon dat je niet tegen die onzekerheid kunt! Ik hoop voor je dat de volgende echo een gezond kloppend hartje laat zien! Groetjes, shelly
     
  9. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Wat een bekend verhaal.
    Ik heb dit ook gehad.
    Hevig bloedverlies, krampen...
    En toen op de echo zagen ze een vruchtzakje. Maar ja... of het leefde of dat mijn lichaam bezig was met afstoten... dat was de vraag.

    Toen ik 11 dagen later terugkwam... zat alles helemaal goed!

    Dus ik duim voor je dat het bij jullie ook zo is!
     
  10. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Ik ben zo blij om al die positieve verhalen te lezen! :)
    De verpleegkundige van de verloskundige vond ik erg negatief, ze zei gelijk voordat ik een echo had gehad, dat ik van het ergste uit moest gaan en dat zij het niet positief zag. En ook de vrouw die de echo maakte vond ik erg negatief, ze zei gelijk, het klinkt niet goed. Ondanks die negatieve meningen, blijf ik toch hopen. En ik zelf heb toch wel een klein beetje het idee dat het goed komt, want ik heb vandaag nog geen bloed verloren en ze zeggen als je een miskraam krijgt dat het elke dag een beetje erger word, en met kramp en dat heb ik ook ( nog ) niet.
    Vrijdag zou de verpleegkundige mij weer bellen om te vragen hoe het gaat. Als het dan niet erger is geworden vraag ik gewoon of ik weer een echo mag.
    Bedankt voor jullie reacties, het doet me erg goed !
     
  11. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik had veel krampen. Ik moest met het ergste rekening houden.
    Sja... ik hoef officieel nog maar 1 week. Dus het kan goedkomen.
     
  12. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Evelieveling: succes met de laatste loodjes! en bedankt voor je reacties. :D
     
  13. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    hoi hoi
    bij mij was er rond de 6 weken ook geen kloppend hartje te zien. Achteraf bleek ik gewoon korter zwanger te zijn. Ik heb ook een bloeding gehad, maar ben nu nog steeds zwanger. Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is.
    En ik zou idd proberen of je volgende week al een echo mag, want dan moet er toch echt wel wat te zien zijn. Succes en ik duim voor je dat het goed komt.
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik wens je veel succes en sterkte.
     
  15. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Even een up-date voor de mensen die zich afvragen hoe het is afgelopen.
    Ik heb net een echo gehad en het hartje klopt!
    Het is nu 7 week en 2 dagen ongeveer en 1,6 cm hihi erg klein maar het zit er wel!

    Groetjes Paulien :D
     
  16. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    YEAH!
    GEFELICITEERD!
    Krijg je de glimlach nu nog van je gezicht?
    Je bent op en top zwanger!
    Geniet er lekker van!
     
  17. Niet meer actief

    wow gefeliciteerd meid
    das fijn om te lezen dat het toch goed zit ;)
     
  18. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Haha idd die glimlach gaat niet meer weg!
    Het maakt me nu niet meer uit hoe misselijk en moe ik ben! Ik geniet van elk symptoompje haha
    Bedankt voor jullie reacties :D
     

Deel Deze Pagina