Bij ons eerste kindje hadden we niet zo'n fantastische uitslag van de combinatietest, namelijk 1:200 kans op Down. Gelukkig hebben we een gezonde zoon gekregen. Ik weet dat het een kansberekening is, en dat er daarom veel toekomstige ouders voor kiezen om juist geen combinatietest te doen omdat het voor stress zorgt en gewoon ook heel vaak góed gaat. Mijn vriend en ik hebben besloten om wél weer een combinatietest te laten uitvoeren, omdat we ons er op willen voorbereiden als er iets niet goed zou zijn met het kindje. Nu is mijn vraag: wie heeft het meegemaakt dat bij de ene zwangerschap de uitslag minder goed of niet goed was en bij de andere zwangerschap wél? Dank voor de antwoorden.
Volgens mij kan dat heel goed. Als dit kindje geen verdikte nekplooi heeft, in combinatie met jouw bloed levert dat dan al een andere uitslag op natuurlijk!
Onze eerste had een goede nekplooi (2,1), maar mijn bloedwaarden waren niet zo best. Daarom ben ik 'bang' dat het nu weer 'aan mij ligt' en dat we nu weer een mindere uitslag zullen krijgen.....
Bij mijn zoontje had ik een kans van 1 op 360 bij een leeftijd van 28. Daarna had ik bij mijn dochtertje een kans van 1 op 1300, toen was ik 30. Beide kindjes hadden een nekplooi van 1,9 mm dus het had met mijn bloeduitslagen te maken. Morgen krijg ik de uitslag van mijn derde kindje en ik ben knap zenuwachtig. Ik ben nu bijna 32. De nekplooi was trouwens weer 1,9 mm. Wat ik alleen niet snap is dat zoveel mensen praten over kans van ergens in de duizendtallen. Zo lijkt het alsof ik een 'verhoogde' kans heb. Succes met beslissen en weer afwachten.
Vandaag de uitslag gekregen en nu een kans van minder dan 1 op 5000. Blijkbaar wordt het bij mij iedere zwangerschap beter.
hoi, Super je uitslag. Bij mijn andere kids was altijd meer als perfect en nu heb ik 1 op 158 nekplooi was goed maar mijn bloed niet. Ben trouwens 31 maar ik heb besloten geen verdere onderzoeken etc te doen.
Bij mijn eerste zwangerschap was het mis. Nekplooi van 7 mm. Ondanks dat bloed wel goed was toch meteen 1 op 3 kans. Zwangerschap is ook afgebroken met 14 weken. Tweede zwangerschap was extreem goed. Nekplooi iets van 1.2 mm en bloed ook goed. kan van 1 op 27000 (!). Dus ja, het verschilt echt per zwangerschap
Daar ben ik inderdaad ook achter! Zojuist de uitslag gekregen van deze combintest en die is kleiner dan 1:5000, helemaal toppie dus.
Ik heb vandaag de combitest laten doen ! Bij mijn vorige zwangerschap 1 kans op 23630 met een nekplooi van 1,3 mm en 27 jaar Nu deze zwangerschap 1 kans op 6527 met een nekplooi van 1,6 mm en de leeftijd van 29 jaar Ze zei dat het met de leeftijd te maken heeft op deze leeftijd op basis van alleen de leeftijd is de kans 1 op 650 en dan komen je bloedwaardes erbij dus die waren bij mij gelukkig heel goed en maken daardoor de kansen veel minder! Krijgen jullie het trouwens ook vergoed ?? Gelukkig ondanks ik geen 36 ben krijg ik het vergoed door CZ !
Sula, wat een goede uitslag! Ik heb het iedere keer vergoed gekregen. Ik ben verzekerd bij ONVZ met als aanvulling de topfit polis.