bij jullie iets bekend over langer zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Florida13, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hallo, ik heb via via gehoord dat ze plannen hebben voor langer zwangerschapsverlof? 12 weken ervoor en daarna? is dat bij iemamdn bekend? Dat zou op prinsjesdag besproken zijn?

Ik kan het eigenlijk niet geloven, daar ik het zelf nergens gelezen of gehoord heb..? Wie weet meer?

2. Niet meer actief

Niks over gehoord... helaas ;)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lijkt me sterk. Waarom zouden ze het verlof VOOR de bevalling verlengen?

Ik denk dat die gene in de war is met het ouderschapsverlof die ze wel willen verlengen van 13 naar 26 weken.

4. Niet meer actief

ouderschapsverlof verlengen? ouderschapsverlof is sowieso in overleg met je baas.. kan nu ook al langer zijn dan 13 weken

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.566
    36.548
    113
    @jsztd: nee hoor, standaard is ouderschapsverlof 13 weken 50% van je uren, daar heb je recht op. Dit kun je evt. anders invullen, bijvoorbeeld door elke week maar 8 uur op te nemen, maar dat moet je met je baas overleggen. Doe je dat, dan duurt het langer dan 13 weken, maar standaard is het 13 weken 50% van je uren.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is nu in de meeste CAO's 13 x je wekelijkse arbeidsduur, maar dit willen ze ophogen naar 26 x je wekelijkse arbeidsduur. Hoe je dit invult is aan jou en je werkgever, maar bij 26 x heb je dus in totaal meer verlof.

8. Niet meer actief

Ik wou net zeggen, altijd is alles nog in overleg met je werkgever dus dat is niet waar hoor

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het is toch een verdubbeling van de uren waar je recht op hebt, heerlijk!
    Maarre... ik had ook iets gelezen een tijdje terug over het voorstel om het zwangerschapsverlof van 16 weken op te hogen naar 18. Zou 1 okt. besproken worden in Brussel ofzo.

Typisch geval klok & klepel, wie weet er meer?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar dan nog heb je als werknemer volgens de landelijke CAO recht op minimaal 13 weken ouderschapsverlof en straks dus mogelijk minimaal 26 weken. Natuurlijk overleg je dit met je werkgever, maar dat doet voor de informatie verder toch niet ter zake? Nu hoeft je werkgever je geen 26 weken te geven, straks dan wel.

Ik zou het trouwens raar vinden als ze gaan bespreken of de zwangerschapsverlof langer kan ipv het verlof voor mannen :(

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.179
    2.302
    113
    Ja, dat van het zw/bevallingsverlof naar 18 weken heb ik ook gehoord, maar dat wordt nog onderzocht volgens mij. En ouderschapsverlof gaat idd volgend jaar naar 26 weken. Super, onze tweede komt eraan, net als het ouderschapsverlof van de eerste op is, dus mijn man kan er weer even tegen, haha.

12. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Klopt

Heeft laatst in de telegraaf gestaan ( niet dat die krant altijd even betrouwbaar is)
    Maar daar stond in dat ze zwangerschapsverlof willen gaan verlengen met geloof ik 2 weken extra. Ingaande per oktober dit jaar. Maar het een en ander moest nog door gesproken worden in Brussel.
    Weet ook niet verder precies meer waar het over ging.
    Was de krant rond 1 of 2 sept jl.
    Misschien kan je het terug halen via website van de telegraaf ( historie)
    Zal toch wel lang gaan duren voordat zoets erdoor komt

liefs

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    De europese unie heeft inderdaad plannen om het minimum voor zwangerschapsverlof EU breed gelijk te trekken. Op 18 weken geloof ik. Maar wanneer dat in gaat zal sterk afhangen van of de verschillende EU landen er mee instemmen. En dat kan soms snel zijn en soms ook heel lang duren.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mmm... Dat moet ik eens even in de gaten houden. Klinkt interessant! Helemaal als het per oktober al in zou gaan, al lijkt dat me stug.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt dat de EU plannen heeft om het zwangerschapsverlof te verlengen naar 18 weken minimaal, maar dat wordt dus pas in oktober behandeld en dan kan het nog wel een paar jaar duren op z'n slechtst voordat het erdoor is...
    Dat gaat voor ons deze zwangerschap iig niets meer opleveren, wie weet voor de volgende....

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jammer, maar gelukkig is het nog even voor het erdoor is. Als het per 1 jan zou zijn zou ik net naast de boot vallen, en dan zou ik wel balen :)

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Voor mij dus wél gunstig als dit nog moet komen.. ;)

18. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    hmmmm... zou heerlijk zijn , maar eerst zien dan geloven toch.

Deel Deze Pagina