ik ben nu het boek "wat je peuter vertelt" aan het lezen van Tracy Hogg. Wat me opvalt is dat ze zegt dat je kindjes regelmatig moet laten spelen in hun bedje, zodat ze dat een veilige plek gaan vinden. Maar dat kindjes absoluut niet mogen spelen aan tafel tijdens het eten ik laat mijn zoontje eigenlijk best vaak aan tafel zitten met een autootje of een beestje, dan is hij nog wat langer zoet terwijl papa en mama na-tafelen en kan hij samen met ons zijn toetje nog eten. Hoe kijken jullie er tegenaan? Mogen jullie kindjes spelen aan tafel tijdens het eten?
Persoonlijk wil ik niet dat mijn dochter aan tafel speelt. Voor ons is het avondeten een moment om gezellig bij te kletsen met elkaar. Nu is mijn dochter daar natuurlijk nog erg klein voor, maar om het voor haar gezellig te maken aan tafel zingen we af en toe liedjes, en dat vindt ze erg leuk en wil daardoor ook wel langer blijven zitten
Tijdens het eten: niet spelen Klaar met eten maar nog even aan tafel 'moeten' blijven: dan mag je best een autootje of ergens anders mee spelen maar dat hoeft hier zelden. Ik vind dat kinderen niet het geduld (wat ze toch niet hebben) hoeven op te brengen om te wachten tot papa en mama klaar zijn. Ik vind de poll dus niet zo duidelijk..
tijdens het eten wordt er ook niet gespeeld. dat leidt af. nadat hij klaar is met eten en wij nog niet, dan mag hij even spelen in zijn stoel. hij hoeft dan niet braaf te gaan zitten wachten tot papa en mama ook eindelijk eens klaar zijn
Dochter van nu 8 maanden houdt zichzelf weleens bezig met een speeltje, of eigen lepel of iets tijdens het eten (als ik haar voer, bij zelf eten kan dat uiteraard niet). Maar zodra ze wat ouder is vind ik dat echt niet nodig en kan ze zelf eten, mee'kletsen' etc.
In principe wordt er bij ons aan tafel niet, tijdens het eten, gespeelt. Tijdens de maaltijd wordt er gewoon gegeten, gedronken en een beetje gekletst. Ook mijn dochter kan dit prima volhouden. We laten haar bijna altijd zelf eten, daar gaat natuurlijk veel meer tijd in zitten dan als ze gevoerd zou worden. Maar: In bepaalde situaties vind ik het helemaal niet erg als er gespeeld word aan tafel. Uit eten gaan of lange diners (kerst b.v.) duren gewoon veel te lang voor kinderen. Ook als we willen natafelen met vrienden/familie, dan heb ik er echt geen moeite mee. Maar dit komt dus niet zo heel erg vaak voor en voor die enkele keer.
Hier spelen ze niet tijdens het eten. Ze nemen wel soms een little people poppetje aan tafel en voeren die zogenaamd (en dan zelf in de mond stoppen). Dat vind ik niet erg. Hier hoeven kinderen overigens niet verplicht te zitten wachten totdat wij klaar zijn. Als zij klaar zijn en van tafel willen - prima. Geduldig braaf zitten wachten (en wat ik in een andere topic lees, vastgezet in de stoel of straf als ze dat niet willen) vind ik te veel gevraagd van een klein kind. Overigens blijven ze vaak zelf zitten kletsen, maar soms ook niet.
Nee, hier geen speelgoed aan tafel, aan tafel wordt gegeten en als mijn dochtertje klaar is (ze is toch altijd met afstand de laatste ) dan mag ze uit haar stoel
Nee, hier wordt ook niet gespeeld onder het eten. Is ook niet nodig, want mijn dochter vindt het rete-gezellig aan tafel en houdt hele verhalen in haar eigen taaltje . Zij is overigens ook altijd als laatste klaar met eten, dan krijgt ze nog een beetje yoghurt en als dat op is, zijn man en ik al laaaaaaaaaaaang klaar en gaan we dus met z'n allen van tafel.
hier wordt ook niet gespeeld onder het eten. Ik vind het niet nodig en net als bij Eylem is zij hier ook altijd de laatste dus om op ons te moeten wachten is het ook niet nodig.
Hier is ze altijd snel klaar dus we zitten nooit heel lang aan tafel. Maar spelen doet ze hier niet aan tafel. In haar bedje ligt haar knuffel en boekje van Dikkie Dik moet aan de zijkant van haar matrasje staan.
hij heeft nog nooit behoefte gehad aan spelen tijdens het eten....tis ook sowieso een regel ... maar soms lee sik dat sommige kindjes zoveel moeite hebben met aan tafel zitten en eten...dat ouders wel een speeltje gebruiken...tja....in zo'n geval zou ik het ook niet weten... maar hie ris het in elk geval nog nooit odig geweest ook....hij eet liever dan ie speelt
Niet spelen tijdens het eten, met speelgoed dan. Er wordt heel wat gespeeld met het eten, bestek, bekers . T mag wel van tafel als wij natafelen. Ook als er mensen blijven eten en we dus lang aan tafel zitten mag hij van tafel af om te spelen.
hier ook niet spelen aan tafel. dat is het eet moment, spelen doe ik dan niet. inderdaad wel liedjes zingen en gezellig "kletsen" maar dit moment gaat bewust om eten
Vanaf ongeveer 1,5 jaar oud moeten beide kinderen aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. Uiteraard alleen als we 'gewoon' eten, en niet als we uitgebreid zitten te dineren. En soms mogen ze vast een toetje terwijl een ander nog met het warme eten bezig is. Overigens is dochter (jongste dus) vaak het langst aan het eten: ze eet vrij veel en vrij langzaam. Maar toch laten we zoonlief aan tafel zitten totdat zij ook klaar is, vind ik wel zo leuk naar haar toe, dat ze niet alleen hoeft te eten. Er wordt gekletst en gezongen, maar niet gespeeld. Een speeltje mag op tafel staan om naar te kijken, dat wel. Klinkt wel streng, als ik het zo lees. Maar we hebben eigenlijk bijna nooit 'gedoe' aan tafel, dus het werkt best aardig voor ons.
Ik denk dat als D. wat ouder is, misschien een mooi moment als broertje/zusje ook straks aan tafel zit, dat ze ook wacht tot we klaar zijn. Wij zijn verder ook snelle eters dus zo heel lang is dat niet. Nu zijn wij vaak bijna klaar en loopt ze rond of wil ze op schoot. Dat mag dan bij degene die klaar is. Wij danken ook altijd na het eten dus dan moet ze even op schoot zitten. Ze heeft hier niet altijd geduld om rustig te eten maar langzaam wordt dat steeds beter.
Toen onze meid kleiner was, gaven we haar wel eens een speeltje aan tafel. Maar nu niet meer, aan tafel hoor je te eten. Anders zitten we er uren.
Als we eten wordt er aan tafel niet gespeeld. Dan gaan ze helemaal niet meer eten! Als zij klaar zijn mogen ze wel van tafel, ze moeten niet wachten op ons. Meestal hoeft dat ook niet, want wij zijn toch sneller klaar