Hee dames! Ik vraag me eigen af Hoe je een borst onderzoek doet? Als ik heel hard duw voel ik mijn ribben de ook iets ovaals in mijn borst. Andere borst heeft dit niet. In mijn zwangerschap en na de bevalling had ik dit ook op precies dezelfde plek, als ik er Toen op duwde kwam er melk uit mijn tepel. ( Sorry voor details.) vrijdag voelde ik het weer nadat ik een dag niet meer Ongesteld was. Maar echt alleen als ik hard duw, zo hard dat ik mijn ribben voel. Druk ik te hard? Ene moment voel ik hem wel andere moment weer niet en moet er echt na zoeken als ik het wel voel.. Weten jullie het?
Oei dat is moeilijk uit te leggen. Vind je niet een filmpje op you-tube? Of via google? Bij mij doet de gyn het ieder jaar, tegelijk met het uitstrijkje. Met een vlakke hand voelt ze, maar ze duwt niet hard hoor. Ik probeer het zelf ook af en toe te doen maar vergeet het vaak
Volgens mij hoef je idd niet hard de duwen maar vind het ook erg moeilijk. Heb sowieso heel veel bobbels ( denk klieren ? ) in mijn borst en geen idee hoe ik het verschil moet voelen tussen dat en een serieus knobbeltje.
ik doe het als volgt: eerst kijken: dus voor de spiegel en kijken of je iets raars ziet. Vooral de tepels. dan voelen: licht naar voren hangen en dan met twee vinger "lopen". Je begint buiten om en je "loopt" in cirkels naar binnen, je eindigt dus bij de tepelhof. Ik voel ook daarna nog even met vlakke hand. Het risico van "duwen" is dat je dus je ribben raakt of dat je een knobbeltje zou missen omdat je hem aan de kant duwt. Ik doe het overigens te weinig, het zou elke week aan te raden zijn.
Bedankt voor jullie reacties! Dat filmpje op youtube heb ik al bekeken maar Weet dus niet of ik dan hard of zacht moet drukken. Als ik zachtjes duw voel ik niets maar als ik hard duw en dus ook mn ribben voel voel ik van alles..
Ik laat het ook elke week mijn vriend doen.. Denk dat het ook verschillend is met welke cup je hebt ik heb bijv. E75 dus dan voel je niet snel mijn ribben.
Rond de menstruatie kunnen de klieren ook wat opzetten. Dan heb ik standaard meer "bultjes".. De dokter heeft 2 keer gevoeld, maar kwam ook tot dezelfde conclusie. Ze verdwijnen ook weer, rond de eisprong is het op zijn best hier..
Mn vriend voelt niets. Ik heb maar 80b ofzo. Niet zo groot. Zat me al bang te maken voor van alles en nog wat