Hoi allemaal, Mijn meisje wordt binnenkort 3 en ik wil haar een driewieler cadeau doen. Ik heb alleen geen flauw idee welke ik moet nemen. Kunnen ze op die leeftijd al op een driewieler? Waar moet ik op letten? Iemand nog tips waar ik het beste kan kijken? Bedankt alvast!
Ik vind Puky een goed merk, is ook twedehands te koop en te verkopen. Maar persoonlijk zou ik met die leeftijd niet meer voor een driewieler gaan maar voor een loopfiets of als ze die al heeft een gewone fiets.
een driewieler? die fase zijn we toch allang voor bij met 3 jaar. Dochter krijgt een fietsje met zijwielen. Loopfiets kreeg ze toen ze 2 was net als een step. De 3 wielen had ik met 1.5 jaar ofzo met een stang er aan. Heeft ze amper gebruikt. Gelukkig had ik hem 2de hands gekocht.
Met 3 jaar zou ik ook echt geen driewieler meer doen. Idd een fiets met zijwieltjes. Hier fietste het buurmeisje al zonder zijwieltjes met dr derde verjaardag. Zoon nog niet, maar met zijwieltjes gaan zeker al een half jaar prima (vanaf 2,5 jaar). Evenwicht gaat op loopfiets nu wel goed, dus denk dat we met t mooie weer z’n zijwieltjes er ook afhalen.
Een driewieler kreeg hij hier met z'n eerste verjaardag. Met 2e een loopfiets en 3e verjaardag een fiets met zijwielen. Een kindje van 3 is doorgaans echt al te groot voor een driewieler er vanuit gaande dat de ontwikkeling normaal verloopt Heeft ze nog helemaal geen ervaring met een fiets o.i.d. dan zou ik voor een loopfiets gaan en anders voor een fiets met zijwielen.
Ohhh ik moet eerlijk zeggen dat ik dus echt niet wist dat ze daar al te oud voor is! Ongeveer een half jaar geleden heb ik een fiets met zijwieltjes voor haar gekocht maar ze kan er echt niet mee overweg, dus ik dacht dat ik daar juist te snel mee was en een driewieler beter bij deze leeftijd past... Dom! Hihi! Hebben jullie anders nog andere tips voor leuk buitenspeelgoed voor haar leeftijd? Ik wil iets functioneels want 'gewoon' speelgoed heeft ze al genoeg...
Als ze niet goed overweg kan met haar fietsje, te zwaar misschien nog, dan kan een driewieler best een goede tussenoplossing zijn hoor. Ik zou er alleen niet veel aan uitgeven en er één van marktplaats of de kringloop scoren. Heeft ze al een loopfiets? Dat vinden ze vaak leuk en is een goede oefening voor het echte fietsen later.
Ik zou dan gaan voor een loopfiets. Onze zoon kreeg met 1 een driewieler, met 2 een loopfiets en met 3 een fiets. Je zou ook kunnen kijken voor een leuke step
Bedankt! Ik ga voor een loopfiets kijken dan, ik denk dat ze dat ook erg leuk gaat vinden. Moet ik bij een loopfietsje nog ergens op letten?
Ik zou kijken voor een houten loopfiets, onze knul groeide in de +1lijn dus hebben wij gekeken voor eennfiets die lang mee kon. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij bandits and angels omdat je het gehele frame om kon draaien en had je een hoger model. Je kan ook via marktplaats kijken of je wat leuks kan vinden. Onze fiets komt ook van marktplaats, mijn man had de gehele fiets nagekeken en ik had een paar onderdelen opnieuw gespoten. Een klein simpel mandje genaaid en hij zag er fantastisch uit.
We hadden met 1 jaar de driewieler van angels and bandits, die ook omgebouwd kon worden naar twee wielen. Daar werd zoon al veel te groot voor. Maar deze is wel een stuk kleiner dan de gewone loopfiets van angels and bandits. We hebben nu een puky lr1 voor, met handrem. Hoefde met 2,5 jaar al niet eens meer op de laagste stand. Maar wel ruimte om er nog mee te groeien.
Ons meisje wordt over twee weken twee jaar en krijgt een Puky loopfietsje en een microstepje. Wanneer kon jouw kindje daar goed mee overweg?
Je zou kunnen kijken voor de Wishbone. Het is een loopfiets maar met een extra wiel maak je er heel snel een driewieler van. Frame kun je omdraaien waardoor hij meegroeit. Wij vonden ‘m echt enorm fijn!
Loopfiets wordt hier soms nog steeds gebruikt met vijf jaar. De gekste capriolen kan hij er nu op. Zo goed voor de balans!
Ik zou gaan voor een loopfiets, dat is qua balans ook vergelijkbaar met een gewone fiets. Hier fietsten ze met 3 zonder zijwieltjes na een jaar racen op de loopfiets.
Het is inderdaad toch een loopfiets geworden! Donderdag is ze jarig, ik ben benieuwd hoe ze het vindt! Bedankt voor de tips allemaal!