wie gebruikt nog meer voeding voor hongerige baby's?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Babs1977, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    En helpt het ook echt? En is deze voeding ook iets dikker?
    Ik gebruik nu namelijk friso comfort voor onze dochter omdat deze voeding iets dikker is (helpt ook bij spugen).
    Maar ik heb het idee dat ze constant hongerig is. Eerst redde ze om de 4 uren gemakkelijk maar tegenwoordig helemaal niet meer en blijft ze ook huilen nadat ze de fles op heeft.
    Ze is 11 weken, weegt ongeveer 4700 gram momenteel en ze krijgt 5 keer per dag 150 cc plus 5 schepjes. Ik heb al advies gevraagd aan het CB maar 6 schepjes is net wat teveel voor haar. Dan zou ze teveel voeding binnen krijgen en wil haar ook niet "overvoedden".
    Iemand tips?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Toen onze zoon ongeveer 6 weken oud was zijn we in overleg met het CB op Nutrilon Forte overgestapt. We merkten eigenlijk al meteen resulaat. Van 9 voedingen op een dag ging hij naar 6 voedingen. Hier werkt het dus zeker wel.

Groetjes

3. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij gebruiken Friso Extra sinds Simon 2 maanden is, en het is een wereld van verschil!
    Wij hebben het altijd gemengd met normale voeding, misschien is dat voor jou ook een idee?
    Inmiddels hebben we opvolgmelk, maar met de nr 1 deden we altijd 4 extra en 2 normaal, of 3 extra/2 normaal toen we nog 150 gaven.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Waarom mag je geen extra voeding geven? Ze heeft duidelijk geen genoeg aan wat ze nu krijgt. mijn zoontje zat rond die leeftijd al op 5 flessen van 200 ml.

Een kindje mag maximaal 30 schepjes per dag krijgen, dat zijn vaak 5 voedingen van 180+6 per dag. Nu zou ik niet gelijk alle flesjes ophogen, maar misschien is het voldoende om 1 of 2 flesjes wat meer te geven? Of misschien wel 180 water met 6 schepjes en dan wegschenken tot er 180 ml voeding overblijft?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze al voeding krijgt tegen het spugen, is het dan wel honger? Heb je al laten checken of ze geen verborgen reflux heeft? Want dan willen kinderen door blijven drinken, omdat dat het enige moment is dat ze geen pijn hebben.

Je kunt natuurlijk ook op verzoek voeden. Dan maak je inderdaad flesjes met 6 schepjes, je laat je kind drinken tot het stopt en probeert niet het restje er nog in te krijgen. Per voeding noteer je hoeveel ze drinkt en je houdt het totaal per dag in de gaten. Dan voorkom je honger. Maar i.v.m. het spugen zou ik toch eerst even naar de huisarts gaan.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik zou hier inderdaad naar laten kijken. Nova heeft ook last van verborgen reflux waardoor wij ook aldoor dachten dat ze honger had. Met als gevolg een overvoerde baby die zich nu door de reflux natuurlijk niet lekker voelde, maar ook gewoon te vol zat. We hebben nu Losec voor haar gekregen en mogen haar van de kinderarts niet meer dan 150cc per kg geven.
    Hier doet ze het hartstikke goed op. Ze krijgt overdag Comfort en 's avonds en 's nachts Extra met Nutriton. De extra is namelijk niet dikker, er zit alleen wat rijstzetmeel in.
    Nova doet het hier heel goed op. Overdag zit er 4 uur tussen de voedingen en 's nachts tussen de 5 en 6 uur.
    Maandag moet ik naar het cb, nu ben ik wel benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Haar groeicurve ging namelijk heel stijl omhoog, kijken of ie nu wat geleidelijker omhoog gaat.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik herken het wel. Nu ik de andere verhalen lees vraag ik me af of ik Julia ook niet had moeten laten onderzoeken door de kinderarts. Julia heeft vanaf het begin heel veel gespuugd. Hier had ze de eerste weken weinig last van. Ze was wel altijd hongerig en zat al snel boven het maximum wat de mocht vanwege haar gewicht. Met 2 weken zijn we overgestapt naar friso extra. Ik merkte niet zo heel veel verschil moet ik zeggen maar ik weet ook niet hoe ze het nu zal doen op de gewone voeding.
    Door het vele spugen huilde ze heeeeel veel. Ik kreeg het advies van het Cb om johannesbroodpitmeel in de fles te doen. Toen kregen we een heel ander kind. Nog steeds hongerig maar het huilen was weg.

8. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Nova krijgt ook nutrilon forte, al vrij snel eigenlijk. Ze bleef maar huilen en onrustig. In eerste instantie wilde ze dat ik haar ging inbakeren. Maar aangezien ik haar geen echte huilbaby vond, wilde ik eerst andere dingen proberen. Ze hebben toen forte aangeraden, en dat werkt echt prima! Ze werdt meteen rustiger en meer tevreden!

9. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    En gebruiken jullie dat volledig of een paar schepjes in een "normale" fles?

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    ik gebruik het volledig

11. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    hier ook volledig!

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik gebruikte eerst de normale van nutrilon, toen ik merkte dat ze best snel na haar fles weer "honger" had en ze geen spugertje is, ben ik overgegaan op de forte van nutrilon, maar ik moet zeggen dat ik er niet zo veel verschil mee merkte, ook niet als ik haar flesjes echt de volle schepjes gaf ipv gemengd...

toen ben ik half om half overgestapt naar de extra van friso, en toen ze die eenmaal kreeg moest ik weer gaan mengen met de normale van friso want idd die friso is zeer zeker voor hongerige baby's ze kwam helemaal niet meer zelf, en ik kreeg er met moeite na pakweg 4 uur de volgende fles in en daar liet ze vaak nog 1/3 van staan...

toen ben ik het dus gaan mengen 3 friso extra en 2 friso normaal, en dat gaat echt perfect.....

tis niet heel veel dikker dan de andere voeding, maar je zou tegen het spugen jbpm er aan toe kunnen voegen zodat het toch wat dikker is en ze minder teruggeeft....

succes..

gr.smoekie

13. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Smoekie begrijp ik goed dat de friso beter verzadigd dan de nutrilon. Hier een hongerwolfje wat vaak niet genoeg heeft aan de fles, krijgt al forte.

Meer voeding is ook geen optie,

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    misschien moet je haar vaker voeden,6 keer per dag.
    ik heb forte van nutrilon en of het werkt....niet echt denk ik,mijn zoontje is nog steeds hongerig,kom meestal uit op 6 keer 200ml per dag.
    maar je kan het proberen

15. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik vind Friso idd beter verzadigen. Ik gaf eerst de Omneo en had moeite om 4 uur tussen de voeding te krijgen. Nu geef ik Comfort en ze redt het nu makkelijk.

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik weet net precies vanaf wanneer ik overgestapt ben naar de forte. Maar ik zou het wel pas doen als je echt 5x 180+6 geeft en dat niet meer voldoende is.

Ik heb wel verschil gemerkt met Rick hij was echt een stuk langer tevreden na een fles want daarvoor kwam hij vaak na 3 uur alweer voor de volgende fles.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd die is beter dan die van nutrilon, deze "werkt" zo goed zelfs, dat wij moesten gaan "mengen" met de standaard van friso, omdat ze nu zelfs na 4 uur nog geen trek had, en ik er weinig in kreeg...

toen ik 2 om 3 ben gaan doen (2x standaard, en 3x extra van friso) gaat het hartstikke goed...

's nachts wat rijstebloem erbij en dat werkt hier in ieder geval perfect...

groetjes smoekie

18. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Bedankt, dan ga ik denk ik maar eens de friso aanschaffen, hopelijk krijgt ze er niet zo veel krampjes van.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zou eerst ook even bij het CB of de HA langsgaan om te kijken of het niet reflux is. Is dat het niet, dan kun je Forte of die variant van Friso mengen met Johannesbroodpitmeel.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    beste is om in het begin eerst even "te mengen"zodat de overgang van nutrilon naar friso niet al te groot is, dan heb je de minste kans op krampjes, maar ja tis niet gezegd dat ze krampjes krijgen, maar ik had van nutrilon nog over, en ben dat eerst gaan mengen voor ik volledig overging op friso en heb met de kleine meid totaal geen problemen gehad...

jbpm er aan toevoegen is niet nodig tenzij de kleine een spugertje is...of als de voeding te dun is voor de kleine, dan zou je er ook wat aan toe kunnen voegen om het wat dikker te maken...

maar is je kleine geen spuger en is de voeding niet te dun, heb je dus geen jbpm nodid....

gr.smoekie

Deel Deze Pagina