Mijn dochtertje heeft behoorlijk last van krampjes en kan amper/moeilijk poepen en slaapt hierdoor overdag bijna niet. Nu maken we de fles sinds een paar dagen aan met barleduc water, maar dat helpt nog niet. We gebruiken etos ha voeding en ze heeft de difrax s flessen met een s speen. We denken erover om een middeltje tegen krampjes te gaan gebruiken. Heb daar ook al een topic over geopend. En ik zat te denken of een comfortvoeding misschien zou helpen. Maar ik heb hier ergens gelezen dat er in nutriton van nutrilon meer "troep" door zit dan alleen Johannesbroodpitmeel. En dat je dus beter pure Johannesbroodpitmeel van natufood kunt gebruiken. Geldt dit ook voor een comfort voeding? En daarbij: comfort is toch niet ha? Ik vind dat eigenlijk wel belangrijk.. Hebben jullie tips? Ben benieuwd naar jullie ideeën!
Onze dochter heeft ook erge krampjes gehad en krijgt ook ha voeding. Comfort voeding is inderdaad niet hypo allergeen! Waarom geef je hypo allergeen? Volgens mij is de Johannesbroodpitmeel in zulke voeding niet tegen de krampjes maar tegen het spugen! Maar dat kan ik fout hebben. Onze dochter krijgt pure Johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Wij hebben dr Browns en zijn daar erg tevreden over! Daarnaast zijn wij voor de krampjes bij een osteopaat geweest en op haar advies zijn wij orthiflor start gaan gebruiken. Is pro biotica en bij ons waren we binnen een week van de krampjes af! Ondanks dat orthiflor start in principe niet tegen krampjes is maar de darmpjes gewoon een handje helpt om het zo maar te zeggen. Succes ermee! Weet hoe vervelend het is, zeker voor zo'n kleintje
ik had ook al in je andere topic gereageerd over de krampjes maar wil hier toch ook nog even reageren. ik heb van verschillende mensen gehoord (verloskundige en consultatiebureau- arts) dat ze vaak niet zulke goede ervaringen hebben met huismerk voeding nadat ik mijn dochter haar klachten met hun besprak. ook al lijkt het bijna precies hetzelfde als de merkvoeding, vaak is er iets kleins wat toch wel heftige krampen/huiduitslag/onrust kan veroorzaken en wat ze ook vaak horen van andere moeders. ik ben van Jumbo eigen merk naar Friso gegaan en heb toen echt wel verbetering gemerkt. nu heeft ze koemelkallergie en krijgt daarvoor Neocate.
Mijn zoontje krijgt Nutramigen en heeft Sab Simplex tegen buikkrampen. Daarbij heb ik wel een week geleden gemerkt dat hij veel buikkrampen kreeg en ben toen van Nutriton overgestapt op pure Johannesbroodpitmeel en dat gaat een stuk beter.
Johannesbroodpitmeel zorgt voor een soepeler stoelgang en werkt wel degelijk ook bij krampjes. Als je kind al hypo allergeen nodig heeft, kun je prima Johannesbroodpitmeel erbij gebruiken. Onze dochter had trouwens juist minder krampen toen ik van Nutrilon op Jumbo/Kruidvat ben overgestapt. Door strenge Europese richtlijnen bestaat er geen goed en slecht bij zuigelingenvoeding. De enige reden waarom consultatiebureau en artsen de duurdere merken "adviseren" is omdat dit zo in de boekjes staat. Feit is gewoon dat het ene kind beter op een bepaald merk reageert dan het andere, dat ligt niet aan de kwaliteit van het product... deze is immers vastgelegd in wet- en regelgeving.
Mijn dochter kreeg juist erge krampen van de nutriton en ook met de pure Johannesbroodpitmeel heeft het wel even geduurd voordat de ontlasting weer normaal was. Deze was namelijk de eerste dagen echt harder en daar had ze ook moeite mee. Ze heeft er echt aan moeten wennen. Ze heeft reflux dus voor mij was het wel kiezen uit 2 kwaden, of veel spugen of moeilijke ontlasting. Gelukkig nu dus gewend aan de Johannesbroodpitmeel en gaat het goed. Dus of Johannesbroodpitmeel nou helpt tegen krampjes dat was voor mij niet het geval!
Dankjewel voor jullie reacties en ervaringen. Ik denk ook dat elk kindje anders op soorten voeding, toevoegingen, flessen of medicijnen kan reageren. Maar het is wel fijn jullie ervaringen te lezen. We hebben nu 1 fles 'met' infacol gegeven en ze is uiteindelijk heerlijk gaan slapen. Maar of dat toeval is...? Lijkt me wel. Andere voeding doen we alleen als we voorbij de 4 'wenweken' zijn. Evenals het toevoegen van pure Johannesbroodpitmeel. Maar is dat hetgene wat het verschil maakt tussen standaard en comfort voeding? De Johannesbroodpitmeel? Verder niets? Want anders geef ik liever hypo allergeen voeding en voeg ik zelf Johannesbroodpitmeel van natufood toe dan overstappen naar een voeding die niet hypo allergeen is. We geven trouwens hypo allergeen omdat mijn man nogal veel allergieën en eczeem heeft... Voorzorg.
Je hebt altijd uitzonderingen... Vooropgesteld: een baby heeft nog darmen die aan het ontwikkelen zijn en moet sowieso aan veel dingen wennen... Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en soms duurt het effect gewoon wat langer voor het werkt. Geduld is vooral bij baby's een schone zaak. Het enige verschil in de comfort is idd de Johannesbroodpitmeel... dus als je hypo allergeen geeft en je kindje spuugt, kun je net zo goed losse Johannesbroodpitmeel aan de hypo allergeen toevoegen.
Ja dat is ook zeker zo. Maar als ze zo'n pijn heeft... Dan heb ik geen geduld... Maar goed, dat is ook wel de reden dat we nog niet over willen stappen qua voeding oid. Nu eerst maar de infacol en dan weet ik nu iig wat jullie ervaringen zijn. Als het straks niet beter gaat, kunnen we een volgende keuze maken. Oja, een osteopaat vind ik ook zeker een optie hoor! Dat is iig niet iets waar ze echt aan moeten wennen. We zijn er toen met ons zoontje ook naar toe geweest.
Van de Kruidvat hebben ze trouwens ook extra care... dat is een mengeling van hypo allergeen en comfort
Die extra care is van kruidvat of niet? Ik heb nutrilon en friso gevraagd naar hun voedingen en verschillen. Maar ik vind het geen geweldig advies wat ze gaven. Want als overstappen het enige advies is... Nou ja we kijken het aan. Het is niet meer zo erg als dat het was. Maar helemaal rustig is ze niet. Ze kan ook zo uren achtereen wakker zijn, op en af onrustig. Dus ik ben wel een beetje zoekende voor mijn gevoel. Nou ja we zullen zien..!
Extra Care is van Kruidvat inderdaad. Hoop dat je snel iets vind dat de rust bij je kindje terugbrengt
Lief dat je daaraan denkt. De osteopaat voelde behoorlijk wat onrust bij de maag. En ook bij de darmen wat. Hij heeft haar behandeld en volgende week hebben we weer een afspraak. Ben heel benieuwd..! Was mijn gevoel toch wel goed. Hoe voel jij je? Ik zie dat je 11 weken zwanger bent..! Super! Heb je een gevoel wat het wordt?