Mijn moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik ben echt zo kwaad op dit moment,
    het wordt misschien een lang verhaal, maar moet het even kwijt..

Bijna 2 jaar, geleden kregen wij een huis aangeboden van de woningstichting, wij hebben een huurhuis.
    Alleen was er 1 ding: Er zit maar 1 huis tussen ons en mijn ouders..
    Ik had er toen nog geen enkele ervaring mee, maar nu ben ik er al POEPIE flauw van..

Ik zie ze ELKE dag. En mijn moeder verzint elke keer weer een smoes om langs te komen, dan smst ze: wat ben je aan het doen?
    Ik zeg bijvoorbeeld: zit achter thuis, dan smst ze: ik kom er wel even aan, en voor je het weet gaat de bel.

In het begin heb ik er een keer wat van gezegd, maar toen kregen we direct ruzie, het lag allemaal aan mij, ze gingen praten net alsof we ze nooit meer wilden zien. Wat natuurlijk niet zo was..
    Ik vond gewoon dat we ze te vaak zagen..
    en meteen zegt ze dan: wij helpen jullie altijd mee, we zijn toch familie bla bla..

en dit zijn nog maar enkele voorbeelden..
    2 op de 3 keer, nodigen ze zichzelf uit om hier heen te komen..

En nu dus sinds ik zwanger ben is het steeds: Je moet op zwangerschapscursus, je moet vast eerder bevallen had ik ook, en zoveel dingen die ik krijg die zij ook had.."
    en dat vind ik zo vervelend, ze weet alles al beter nu.. hoe moet het dan straks wel niet als het kindje er is?

en dan vandaag.. mijn ouders hebben onze huis sleutel, ik was eerst niet van plan om hem te geven, maar aangezien ik altijd bang ben dat ik me sleutel vergeet, heb ik hem daarom gegeven.
    Nu was laatst ineens mijn broer hier binnen, die was bij mijn ouders, en ze hadden random reader nodig, en hebben dit zo maar uit ons huis gehaald. En als ik niet thuis ben houd ik er niet van als ze zo mijn huis binnen lopen..

en toen vandaag...ze belt mij op of ik vermicelli kan halen, maar ik was bij schoonouders, ik zei dat heb ik nog wel in huis, we gaan zo weg, dus kan het zo brengen. Ze zegt voordat ik nog uitgepraat ben: ik haal het wel even welke kast ligt het? Dus ik zeg nee ik haal het zelf wel, want ik hou daar niet van,.
    en toen was ze dus boos, ging ophangen en zei daag.. heel stom.

en nu was ik zooooo kwaad, helemaal overstuur, want door al die opgekropte boosheid was ik al wat chagrijnig op ze..

Zo moest dit even kwijt.. ben er zo zat van, het is dat ik niet zo kan verhuizen, anders deed ik het zo!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oie lastig... ik en mn ma wonen 3 straten van elkaar vandaan en zien elkaar ook vaak. over die random reader gaat wel erg ver ja. maar zoiets als van die vermicceli gebeurt hier ook weleens hoor. of andersom. ma: heb jij nog een ui ofzo?ja ok haal ik die evn bij je. ik heb er geen problemen mee maar snap wel dat jij het vervelend vind. tja praten met je moeder als je gekalmeerd bent lijkt me de beste oplossing. veel succes

3. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh verschrikkelijk... Kan me je frustratie heel goed voorstellen!

Mijn schoonmoeder woont hier praktisch om de hoek, en als ze gaat verhuizen gaat ze hier tegenover wonen in een flat, maar zij is dus echt niet opdringerig of wat dan ook, die komt zelfs niet eens onaangekondigd langs!
    En eigenlijk is het bestwel fijn vind ik dat ze zo dichtbij woont.

Ik zou meer moeite hebben als mijn moeder zo dichtbij zou wonen, af en toe kan ze zich ook echt overal mee bemoeien, ik weet dat ze het goed bedoelt, maar ik kan me daar zo ontzettend aan ergeren!
    En ze vraagt ook echt niks, soms moet ik echt 10x zeggen dat ik iets niet wil en dan doet ze het gewoon nog :$
    Laatst ook met koffie, ik zeg dat wil ik niet, geeft ze haar dus gewoon een lepel koffie...
    Of dan drinkt mijn vader een biertje, en dan zegt ze laat haar toch een beetje proeven uit haar bekertje, kon wel 10x zeggen dat ik dat dus gewoon niet wilde voordat de boodschap eindelijk doorkwam :(
    En zo kan ik nog wel 10 dingen bedenken...

Mijn schoonmoeder daarintegen vraagt dus alles, die zou ons dochtertje nooit zomaar iets geven waarvan ze niet zeker is dat ze het mag hebben.

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje, wat vervelend!!!
    Dat zou ik ook echt helemaal niet kunnen hebben...

Kan je helaas weinig goede raad geven!

Mijn moeder was zo toen ik thuis woonde, maar nu niet meer (toen snuffelde ze in m'n nachtkastje en zei waar iedereen bij zat: zo hebben jullie je geamuseerd met het lingeriesetje en van die dingen)
    Maar mijn schoonmoeder snuit ook in al m'n kasten als ze hier komt (mijn schoonvader helpt de laatste maanden veel in de tuin, die is m'n man aan het herinrichten)... laatst zei ze: ruim je schoenenkast eens op, anders gooi ik ze allemaal weg!!! :-O
    Toen heb ik wel geantwoord dat dat mijn zaken zijn en niet die van haar...

Sterkte en hopelijk zal je moeder toch nog inzien dat ze verkeerd bezig is!
    Misschien even tijdelijk je sleutel terugvragen?

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    dat lijkt me idd heel erg vervelend...en dan ook nog ongevraagd jullie huis in gaan, ik zou t haar toch duidelijk maken dat je daar zeker niet van gediend bent, en af en toe bezoek van je ma is leuk, maar t moet ook leuk blijven... ik zou t er met haar over hebben..

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn schoonouders wonen naast ons, het enige wat er tussen zit is een weg.

Ze zit hier ook dagelijks, maar er zijn momenten geweest dat, dat helemaal fout ging en er een bom ontplofte hier in huis, omdat ik (of mijn vriend) het helemaal zat waren!

Ze had onze huissleutel ook, mede ook mochten we de sleutels eens vergeten! Maar na die grote ontploffing heb ik de sleutels terug gevraagd, want ook zij kwam regelmatig zo maar onaangekondigd langs.

Momenteel gaat 't best goed en is ze hier nog wel dagelijks, maar niet meer zoals in het begin. Ik heb ook aangegeven, dat het erg gezellig is, maar dat het niet TE moet.... en so far so good!

Probeer aan je moeder uit te leggen, dat je het niet prettig vind dat ze zo maar je huis binnen komt lopen, als jij er niet bent. Desnoods vraag je de sleutel gewoon terug!! Succes...

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo verschrikkelijk zeg! ik zou de huissleutel terugvragen hoor... dan maar een ruitje intikken.... en goed duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten... dan word ze maar boos toch.... gaat vanzelf wel over....

doet me een beetje aan een verhaal denken uit het tijdschrift "mijn geheim" ....

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    dit kan echt niet gewoon. Privacy van jou en van je vriend/man! Dus of ze gedragen zich normaal, of ze leveren de sleutel in... jeetje..

Respect. En als iemand kwaad wordt om jou wensen in jullie huis. tja...dat zegt meer over haar. Misschien wil ze gewoon een band met je opbouwen.. en wordt ze daarom zo boos?

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o jeetje dat is niet fijn
    helaas kan ik er over mee praten maar dan niet over mijn moeder maar schoonouders
    die vonden het kunnen als ik niet thuis was dat ze hier binnen mochten komen of als ik dus douche was dat ze zomaar in huis mochten eh dus niet
    ben toen gaan verhuizen en heb ze niet meer een sleutel gegeven
    mijn moeder als zou dus nooit zomaar binnen lopen of ik moet het ze vragen dat is dan anders...

ik denk dat je echt duidelijk moet zijn en als ze dan boos zijn meis laat ze dan lekker het is niet aan hun om van alles te willen
    en als je niet wilt dat ze zo veel komen lekker duidelijk blijven je hoeft natuurlijk niet alles te pikken ook al zijn hetje ouders
    je bent er zelf ook nog
    succes
    dikke knuffel;)

10. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Praat eens goed met haar. Want dit soort stress is niet goed voor je.
    Wil ze niet luisteren, draai dan eens een weekje de rollen om.
    Loop achterom en ga naar binnen. Heeft bij mij wel geholpen.

Succes!

11. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Jeetje lastig zeg....Weet ook ff niet wat je ermee moet..
    Veel sterkte in ieder geval.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Mijn ouders hebben ook sleutel... ze bellen wel altijd netjes aan.. maar als ik er niet ben.. dan komen ze ook gewoon binnen.. alleen zullen zij nooit in kastjes etc van mij gaan zitten.. meestal komen ze gewoon wat brengen, als ze wat extra aan boodschappen hebben gedaan of zo.

ik zou er wel wat van zeggen.. gewoon op een vriendelijke toon... maak er grapje van..

13. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    dat is een van de reden waarom ik perse meer dan 50 km tussen mij en mijn ouders wil hebben. inmiddels zit er meer dan 160 km tussen en dat bevalt goed

14. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

bedankt voor de reacties!

Heb nog steeds geen contact met haar gehad, ben nog steeds boos.
    Ik heb het wel eens gezegd tegen haar, maar ze vat alles altijd verkeerd op. Ze begrijpt maar niet dat ik ze niet gewoon elke dag hoef te zien. En zij is ook niet iemand die haar fouten toegeeft, ik zal altijd sorry moeten zeggen ofzo, want dat zal zij nooit doen..

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou als ik jou was eens een goed gesprek met haar gaan voeren ...

Deel Deze Pagina