Zoonlief is bijna jarig en mijn ouders willen hem graag een fietsje geven. Je raadt het al, welke maat is het best en hebben jullie? Hij meet 100cm Draagt maat 98 (en heel soms 104) En wordt volgende week 3! De benen-meet-test (op blote voeten iets uit elkaar staan en de hoogte van kruis tot grond meten) is 35 cm. Mijn gevoel zegt 12".
Dan zou ik ook voor 12" kiezen. Mijn jochie is daar ook op begonnen. Hij was toen ook 3, en zo'n 1 meter. Hij kon daarmee goed bij de grond toen hij los ging fietsen. Hij heeft rond zijn 4e een 16" gekregen, en daarmee kan hij net met de punten van zijn tenen bij de grond. Maar hij kan nu zelf fietsen, dus dan is het minder erg..
ik zeg ook 12". Mijn dochter is qua lengte iets kleiner, maar haar benen zijn langer, maar ze kan net niet bij de grond tot haar ergernis want ze wilt het liefst los fietsten. 14" zie je niet veel, 16" is nog wel erg groot en zal hij voorlopig niet oppassen en anders niet met zijn voeten bij de grond kunnen. IOverigens zegt het aantal " ook niet alles, want de ene fiets is toch groter dan de ander!
Onze zoon is ongeveer even groot als die van jou, wel iets ouder. Hij heeft sinds een paar weken een 14" fiets en daar kan hij goed mee uit de voeten.
hier met 3 jaar een 16 inch fiets gekregen voor zijn 3de verjaardag.Maar hij was al 1m12. Met zijn 4de verjaardag hebben we een 20 inch fiets aangeschaft want meneertje had een flinke groeispurt en was toen 1m23. Ik zou met een meter lang denk ik ook een 12 inchje hebben aangeschaft. alvast gefeliciteerd.
Ik zou dan ook kiezen voor een 12 inch. Vooral als hij dadelijk ook gaat leren fietsen zonder zijwieltjes, dan moeten toch zijn voeten aan de grond komen. Joris zelf is ook net een meter met zijn 4,5 jaar. En fiets dus met zijn 12 inch fietsje nog steeds rond (zonder zijwielen) en gaat nog prima!