Dochter heeft altijd goed geslapen (19.30-08.00/09.00) soms wel een keer wakker snachts maar dan was ze meestal tuttie of speentje kwijt, daarna altijd weer verder slapen. Nu wil ze overdag niet meer slapen, als ik erbij blijf zitten, gaat ze wel liggen in bed, maar die ogen gaan maar niet dicht.. Savonds met naar bed gaan ook een drama, huilen huilen pff als we erbij blijven zitten is het goed en gaat ze slapen.. Snachts wordt ze ook wakker en ook huilen, nu de afgelopen 3nachten bij ons in bed gedaan en dan gaat ze slapen, maar wil geen dingen aanwennen maarja ik wil snachts zelf ook graag slapen dus dan maar bij ons in bed. Iemand ervaring met het afleren bij ons in bed slapen? Andere tips?
18mnd is een hele heftige fase verlatingsangst. Als je je dochter in deze fase veiligheid biedt gaat ze zich daarna gewoon weer in eigen bed slapen. Last je niet leiden door allerlei ' wat als...' angsten en kijk naar haar behoeften. Hier hebben de kinderen rond 1,5 jaar ruim een maand bij ons geslapen en daarna was het over.
Heeft mijn dochter precies hetzelfde gehad!! Ook opeens geregeld overdag niet willen slapen en 's nachts spoken. Ook was ze opeens rond half 7 al wakker, normaal is voor haar rond half 8. Heeft een kleine 2 maanden geduurd en daarna was ze een stuk 'wijzer', hier was het duidelijk een sprong geweest. Overdag probeerde ik haar op bed te leggen, lukte het niet, nou ja dan niet. Dan lag ze 's avonds gewoon stipt 19:00 op bed. 's Nachts heb ik verschillende dingen gedaan, de ene keer gaf ik een beetje melk en sliep ze gewoon weer door. Heb haar een paar keer in bed genomen, maar dat werkte niet; de volgende nacht stond ze alweer paraat. Laten huilen (max 5 min en dan weer terug) hielp hier het beste, binnen no time was ze weer in slaap. Zolang ik maar steeds mn gezicht eventjes liet zien en duidelijk vertelde dat iedereen sliep. Werd ze na 6 uur wakker dan haalde ik haar wel uit bed en mocht ze bij ons liggen. Inmiddels slaapt ze alweer bijna een maand als een zonnetje. Adi, persoonlijk vind ik het best 'link' om te stellen dat kindjes 'gewoon' weer in eigen bed gaan slapen na zo'n fase. Dit werkt echt niet bij ieder kind zo, genoeg topics hierover te vinden.. Zoon van mijn vriendin is 9 en komt nog steeds iedere nacht bij haar liggen, wat ze ook probeert. Dit heeft mij afgeschrokken. Ook een andere vriendin heeft een zoon waarbij ze tot een jaar of 7 iedere avond bij hem in bed moest blijven liggen, anders viel hij niet in slaap. Bij de tweeling die ze erop kreeg heeft ze dat heel anders aangepakt. Natuurlijk is het iets wat je moet uitproberen, maar ik durf het niet echt. Wel toen ze nog een baby was, maar vanaf een maand of 11 echt niet meer...
Bij ons ook met periodes dit soort problemen. Ik pak hem alleen niet in bed, omdat hij dan alleen maar wakkerder wordt (ons bed geeft hem niet echt een slaapprikkel, maar meer een "speelprikkel"). Als hij dit soort periodes heeft en hij wil 's middags echt niet slapen, tja... dan niet he (de strijd aangaan, kost hier alleen maar meer energie en ellende). Dan neem ik hem weer mee naar beneden en ga ik bijvoorbeeld een stuk met hem wandelen. Als hij 's avonds niet wil slapen, ga ik meestal met hem op de stoel in zijn kamertje zitten en slaapt hij bij mij in. Als hij dan vast slaapt probeer ik hem terug te leggen. Lukt dat niet dan maar weer terug de stoel in en zo door. Is vermoeiend maar is met een paar dagen meestal wel weer over. Ik wissel een beetje af met mijn partner en dan kom je die dagen wel door.
Hier ook zo'n fase gehad. Ik heb hem een aantal keer in bed genomen en andere keren hebben we van alles geprobeerd. Extra flesje, melk geven,liedjes zingen tot hij sliep. Maar het bleek een fase en nu slaapt hij zelfs beter dan daarvoor. Gewoon toegeven aan wat je kindje wil en kijken naar het moment. Als het daarvoor ook goed ging, dat is het nu maar voor even en gaat het daarna ook wel weer beter
Deze fase zijn wij net door, en ik vond hem pittig! Ineens niet meer in haar bed willen, krijsen gillen enz. 'S middags ben ik de strijd niet met haar aangegaan, wou ze niet, dan niet. Wel geprobeerd natuurlijk. 'S avonds bleven bij haar bed zitten tot ze sliep en 's nachts als ze wakker werd sliep ze bij ons in bed verder. Nu slaapt ze weer gewoon in haar eigen bed, we blijven nog wel steeds bij dr tot ze slaapt. (5min)