bij maximaal hoeveel mm springt een eitje?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Riejantjuuh, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    hallo

afgelopen maandag 14 dagen daarvoor waren mijn eiblaasjes (2 stuks) allebei 20mm
    en vorige week woensdag moest ik bloed prikken voor progesteron en daaruit bleek dat ik een goede eisprong gehad heb maar wanneer??
    wanneer ben ik overtijd??
    Heeft iemand enig idee bij hoeveel mm een eitje springt op zen laatst met nog een goede eisprong dus niet overrijpt?

afgelopen dinsdag dus 16 dagen na de fm met 20mm heb ik negatief getest maar ben nog niet ongesteld geworden we zitten nu op 19 dagen na die 20 mm.
    zal ik inmiddels overtijd zijn??

alvast bedankt..

Liefs Riejantjuuh

2. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Gisteren nog een keer extra na gevraagd aan mijn fertiliteits arts. Deze zei dat normaal een Follikel springt als hij 20mm tot 24mm is.
    Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die nog groter worden.
    Een follikel zal mee tellen als nuttig als hij de 16 mm heeft gehaald.
    Als de follikel is gesprongen is hij nog 24 uur te bevruchten, hoe eerder klussen hoe meer kans op bevruchting!

Dit is wat zei mij heeft verteld. Hopelijk heb je hier wat aan.

3. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Stel dat je follikel pas is gesprongen op 24 mm dan ben je nu ook al zo goed als overtijd. Ik zal er gewoon een test tegen aan gooien.
    Met ochtend urine moet het beste lukken.

Wel ligt het aan je letale fase, dit betekent Hoellang duurt het vanaf je eisprong tot je volgende menstruatie. Bij de meeste ligt dit rond de 14 dagen. Bij mij is hij 12 dagen.

Hopelijk test je positief. Succes meid.

4. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @diet
    ik heb geen idee hoelang mijn luteale face is dit is misschien wel mijn eerste eisprong geweest aangezien ik pcos heb.
    ik heb wel eens gelezen dat eitjes overrijpt kunnen zijn maar dat was in mijn geval niet goed want mijn progesteron was goed..
    ik zal morgen maar eens weer testen..
    24mm zou dan gister mijn nod zijn dus dan zal ik nu indd overtijd zijn:D

Deel Deze Pagina