Zwangerschap verzwijgen?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by miepske, Sep 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepske

miepske Actief lid

Sep 2, 2010
    396
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb een droombaan! Ben er helemaal happy mee en verwacht ook eigenlijk dat mijn contract gewoon verlengd wordt. Alleen nu komt het... ik ben dan bijna 18 weken zwanger als mijn contract binnenkort af loopt. De zwangerschap verborgen houden is geen enkel probleem, en ik werk maar 2 dagen per week, dus ik wil ook niet in uren gaan minderen na mijn verlof. Wat zal ik doen? Het toch voor de tijd melden met het risico dat mijn contract niet verlengd wordt? Of het voorlopig verzwijgen met het risico dat het na afloop van het volgende contract tegen me wordt gebruikt?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    je bent pas verplicht te melden drie maanden voor de bevalling dus je moet in ieder geval niets...

Lastig ik zou het denk ik zelf wel melden, als je toch niet terug gaat qua uren..Maar aan de andere kant mijn schoonzus heeft hetzelfde gehad en bij haar is het contract dus niet verlengd om die reden..

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,899
    19,388
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Je hoeft het niet te melden, dus zou ik het ook nog niet doen. Waarom het risico nemen dat ze je contract niet verlengen?

Share This Page