herkenbaar, voor degene die clean eten en of veel zijn afgevallen

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik ben inmiddels 20 kilo kwijt en dit dmv anders eten, zoveel mogelijk clean met heus weleens een uitschieter;)

maar kon ik vroeger bergen zooi eten nu word ik van het minste of geringste al misselijk;)

week of 2 geleden had ik een stukje ijs een keer. had het op en was kotsmisselijk daarna.

vd week twee kroketjes op een boterham ivm het kinderfeestje van mn dochter en toen was ik niet misselijk maar zat wel prop en propvol en het zat me gewoon niet zo lekker.

en zojuist.... ik had een taart gewonnen en heb misschien 60 gr op ervan en nee, voor mij voorlopig weer geen taart meer.word er gelijk misselijk van.

iemand die dit herkent. word dat beter weer of niet. ik voel me prima bij mn nieuwe leven maar zo 1x per week of 2 weken wil ik wel gewoon kunnen genieten van iets kleins ongezonds

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb het ook een beetje ja. Voor de zwangerschap 7 kilo afgevallen, ook door van alles aan te passen. Ik kan niet meer zo goed tegen vet eten, idd vorige week een kroket met friet, niet echt gek veel. Zat vol tot de volgende ochtend, geen fijn gevoel.

Enne je banner klopt niet :D Er moet nog een kilo bij :D

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Is wel herkenbaar ja, na een hele tijd ziek te zijn geweest was ik 35 kilo aangekomen. Ik at veel en wat ik at was vaak niet gezond. Dat gewicht wilde ik eraf hebben en ben toen veel gezonder gaan eten, in minder dan een jaar was er 30 kilo af. Maar met het verdwijnen van de kilo's kreeg ik ook minder eetlust. Van veel kunnen eten naar heel weinig of ik kreeg buikpijn, werd misselijk etc. Ik heb dat langzaam een beetje opgebouwd en als ik nu zin heb om te snoepen dan heb ik er weinig last van. Of ik moet het overdrijven dan wordt ik 's nachts misselijk wakker of ik krijg last van mijn darmen.

Alsof je lichaam een afkeer krijgt van ongezond eten nu je al dat gewicht kwijt bent. Ik blijf nu netjes op gewicht (oke buiten de zwangerschapskilo's dan) en snoep gewoon wanneer ik daar zin in heb. Vaak is dat een periode wat meer, en dan ineens een heel stuk minder. Maar gelukkig nooit een jojo effect gehad!

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Vettigheid zoals patat of varkensvlees zorgt voor poeperietis. Misselijkheid heb ik nog nooit echt gehad, wel een vol gevoel.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    2 kroketten zou ik ook niet zonder buikpijn binnen krijgen hoor... ML en ik eten ook aardig rotzooi vrij. Laatst had ik een keer een pakje voor een maaltijd meegenomen, omdat we die vroeger lekker vonden. Beiden voelde we ons heel beroerd 's vonds.....

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb een periode gehad dat ik het ook niet kon. Was toen 17 kg kwijt door hardlopen en gezond eten. En inderdaad de eerste keer patat, jakkes! :$
    Nu ben ik weer op een dieet (mijn eigen dieet) en ik eet weer met minder smaak. Ik probeer het wel maar het staat mij toch tegen. Ik denk dat je lichaam gewend is aan alternatieven. Of het beter wordt... toen ik zwanger werd, at ik weer alles... en nu nog steeds... :) moet erg uitkijken!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zit sneller vol maar misselijk of echt het te volle gevoel heb ik niet. Ik ben nu 18 kg afgevallen maar ben wel redelijk gewoon blijven eten. Als we frieten eten dan eet ik er minder van dan voorheen maar dan neem ik meer sla.

Zo eten we bijvoorbeeld ook nog wel eens een kebab en waar ik voor ik met afvallen begon met gemak een hele kebab at heb ik nu wel genoeg met de helft, soms zelfs nog minder. Maar ik ben er achteraf niet misselijk van of heb geen ongemakkelijk vol gevoel.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik had ook vaak dat ik misselijk werd na eten, maar dat kon ook al gebeuren na een kom havermoutpap of een paar boterhammen. Hier werd het veroorzaakt door galstenen, en 2,5 week geleden is dus mijn galblaas eruit gehaald (na in okt-nov 4 koliekaanvallen te hebben gehad). Liep al vanaf april 2013 rond met klachten en in nov 2013 naar de huisarts gegaan waar ik te horen (en zien) kreeg dat ik dus die galstenen had.

Sinds ie verwijderd is heb ik er eigenlijk geen last meer van, tenzij ik een dag ineens veel meer of minder dan normaal eet.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik heb het voornamelijk heb ik het idee met suiker. Varkensvlees eet ik eigenlijk nooit.
    patat of vet valt nog mee dat is meet idd dat ik snel vol zit maar echt van veel suiker word ik spuugmisselijk

10. Islah

Islah Niet meer actief

Van veel zoet word je toch sowieso snel misselijk? Ook als je minder gezond eet?

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Pff ik ben nu ook misselijk omdat ik net gesnoept heb veel te veel suikers genomem vandaag terwijl ik laatste 3 maanden aan het lijnen ben (15 kg afgevallen) en at bijna geen suikers meer oftewel snoep chocola etc. Ik hoef voorlopig geen suiker snoep meer!

Deel Deze Pagina