2 embryo's: 1 of 2 laten terugplaatsen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mariska11, 12 jul 2013
    Laatst bewerkt: 12 jul 2013
    Ik zet deze vraag ook maar even hier neer, want ik vind het een duivelsdilemma............

Ik heb net te horen gekregen dat we 2 bevruchtingen hebben (ik zit vandaag 1 dag na punctie). En zondag hebben we de terugplaatsing als ze goed doordelen.
    Zit nu alleen wel in dubio, want we zouden er 2 laten terugplaatsen deze poging (is onze derde poging dus dat mag en het is ook het advies van de arts). Maar ja....waar doen we nu goed aan? 2 laten terugplaatsen of 1 laten terugplaatsen en gokken op 1 cryo? (ik ga er dan even vanuit dat ze allebei goed genoeg zijn voor terugplaatsing)

Wat zouden jullie doen?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik zou voor 1 gaan dan heb je evt nog een poging achtet de hand
    Succed met kruiden maken van je keuze

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Stomme telefoon ik bedoel succes met het maken van je keuze

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

De pogingen die mij hebben geleid tot een zwangerschap waren beiden met 2 embryo's. De rest niet. Heel moeilijk, maar ik doe altijd liever twee. Toch iets meer kans

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    idd een moeilijke keuze, ik zou afgaan op wat het ziekenhuis zegt, die hebben er toch de meeste ervaring mee
    heel veel succes

6. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het denk ik laten afhangen van de kwaliteit van de emmy's. Als je namelijk 2 emmy's hebt van wat mindere kwaliteit dan is er een grote kans dat ze de 2e niet kunnen invriezen, maar dat deze wel goed genoeg zou zijn voor een tp. Aan invriezen zitten immers andere eisen dan aan terug te plaatsen embryo's.
    Als je 2 pracht emmy's hebt, is de kans op invriezen wat groter en dan zou ik kiezen voor 1.

Succes met het maken van je keuze!

7. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ik persoonlijk zou ze allebei terug laten plaatsen.
    Een verse terugplaatsing heeft toch meer kans dacht ik

8. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik zou ze beide terug laten plaatsen. Vooral omdat toch een groot deel van de cryo's niet goed ontdooien. Wat vindt jouw partner ervan?

Ik ben ook bijna aan de 3e poging toe en bij mij in het zkh mag je ook bij de 3e poging kiezen om er 2 terug te laten plaatsen. Ik heb er al heel serieus over nagedacht en ik zou ook deze keuze maken. Vooral om bovenstaande reden!

Succes met het maken van jouw/jullie keuze!!

9. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ze beide laten terugplaatsen.
    Voor het invriezen zijn er idd andere eisen, en het kan ook nog zijn dat je cryo niet goed ontdooid. En een cryo tp geeft minder kans op een zwangerschap dan een verse tp.
    Ik heb nu nog cryo's van poging 2. Mocht er een poging 3 nodig zijn, ga ik zeker voor een tp van twee emmy's

Maar dat is wat ik zou doen. Veel succes met beslissen.

10. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

30 sep 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook kiezen voor het terugplaatsen van 2 emmy's. Vooral omdat er zoveel kans bestaat dat bij het invriezen of ontdooien iets mis gaat met de cryo.

Veel succes met het maken van je keuze!

11. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!
    Ik neig zelf idd ook naar het terugplaatsen van twee. Ben bang dat de cryo het proces niet overleeft en we dan alsnog maar 1 terugplaatsing hebben. Daarnaast zou ik het best leuk vinden om eventueel zwanger te zijn van een tweeling (al weet ik dat daar risico's aan zitten en dat er ook nog een kans is dat er maar eentje blijft plakken).

Bij mijn eerste IVF had ik ook twee embryo's (een verse en een cryo) en de cryo is toen niet goed ontdooid. Ik denk dat ik dus ga kiezen voor het terugplaatsen van 2 als ik idd die keuze heb (ze moeten natuurlijk wel verder gaan delen).

12. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik zou ze ook beide terugplaatsen, tenzij je echt niet openstaat voor een tweeling. Dat is voor iedereen verschillend.
    Als je er 1 terugplaatst en de cryo overleefd de vriezer niet, heb je misschien spijt achteraf.

Heel veel succes, ik duim voor een top Emmy!!

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Moeilijk zeg! heel veel sterkte met het maken van deze beslissing.
    mijn ervaring was dat de 2 verse die ik terug kreeg bij de eerste IVF en eerste poging beide minder van kwaliteit waren en daarom beide werden teruggeplaatst helaas toen mislukt.
    Bij de 2de terugplaatsing hadden we er nog 1 in de vriezer, maar dit bleek een toppertje te zijn was goed ontdooid en werd uiteindelijk onze dochter.

Zal eerst eens navragen wat de kwaliteit is, als die goed is zou ik er één laten invriezen.....als ze beide van mindere kwaliteit zijn dan zou ik ze beide laten terugplaatsen.
    tja een tweelingzwangerschap brengt ook weer meer risico´s met zich mee.

14. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou er 2 laten terug plaatsen, als een 2-ling welkom is.

Hier zwanger geworden van een terugplaatsing van 2 toppers!! :D
    En zwanger van 1 kindje.
    Was een uitzondering dat Dr. S van Dusseldorf dat wilde doen.
    (was 35jr en 1e keer ICSI).

Ze zijn het nog aan het onderzoeken, maar het schijnt dat de ene embryo de ander helpt in te nestelen, vaak ten kost van zichzelf.
    Mooi hè moeder natuur!

Bij ons was een 2-ling van harte welkom.
    Wil je echt geen 2-ling, dan zou ik 1 terug laten plaatsen.

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik zou er 2 laten terugplaatsen. Grote kans dat de cryo niet goed ontdooid! Hmm ik ben nu zwanger van een tweeling van 2 cryos dus ja alles kan!

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb de rest even niet gelezen, maar in jouw situatie zou ik toch gaan voor terugplaatsing van 2 emmy's. Veel succes met je keuze meis!! Ik duim heel hard voor je en ben blij dat je 2 emmy's hebt! :)

17. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn er twee geworden! Een topembryo van 8 cellen en een hele mooie van 4 cellen (loopt dus wel iets achter).
    Nu dus afwachten wat het eindresultaat zal worden, maar ik vind het nu wel heel bijzonder om min of meer zwanger te zijn van een tweeling. Hopelijk blijven ze allebei of iig eentje zitten!

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Whoehoeeeeeee :D
    Goede keuze !
    Lijkt me idd heel bijzonder om te weten dat je er nu 2 bij je hebt dragen. Op naar een mooie zwangerschap nu! Je gaat het gewoon doen :)

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Nu op die vreselijke wachtbank....oef spannend!!!
    Laat je het ons wel ff weten????
    Ik duim!!!!

20. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ooooh ik zag je topic, en ik dacht! Te laat gereageerd. :$ Je moet er 2 nemen! En dat heb je gelukkig :) gedaan.

Ik heb ook 2 teruggeplaatst en ik ben zwanger van 1 baby.

Soms denk ik aan de scenario's: Wat als ik maar 1 heb teruggeplaatst en de ene is geworden die is niet is verder is wezen groeien?

Je hebt nu 10% meer kans om zwanger te worden!

Bij 1 terugplaatsing:

60% = niet zwanger
    40% = wel zwanger

Dus met twee terugplaatsingen, bestaat het 50% kans op zwangerschap.

50% = niet zwanger
    50% = wel zwanger

Waarvan van de 50%, 15% een tweeling en 35% eenling.

Dus in iedergeval, 5% meer kans op eenling dan normaal! <3

Deel Deze Pagina