Meid, gewoon blijven proberen! Al jij je bij een sollicitatie enthousiast kunt neerzetten, dan kijken ze daar wel doorheen. Er zijn genoeg werkgevers die geen problemen met kinderen hebben. Je moet echt uitstralen dat je zin hebt om te werken. Misschien kun je expliciet vermelden dan je ernaar uitziet om het moederschap met x dagen werken te combineren. Je kunt dit dan aanvullen met de redenen waarom jij graag wil werken. Je wil in een winkel? Klantcontact bijvoorbeeld. En dat je het fijn vindt een dag af te sluiten met een aantal goede verkopen. Ik denk dat dat wel goed klinkt in de oren van een potentiƫle werkgever. Denk wel van tevoren na over antwoorden op vragen als 'hoe doe je het als je kindje ziek is?'. Heb je bijvoorbeeld een (schoon)moeder stand-by? Of is je partner in staat om ook een keer thuis te blijven? Mijn man en ik doen het 50-50. Ik mag geloof ik drie dagen zorgverlof opnemen, die volledig betaald zijn. Daarna kost het mij vakantiedagen. Dus wij doen het zo: De eerste drie doe ik, de drie erna mijn man en daarna... sja, da's nog niet voorgekomen
Jola, ik zie dat je bij mij aardig in de buurt woont (woon in Nieuwegein). Hmm, zou bijna denken dat je reclame maakt om bij het UMC te werken. Haha. Het bevalt daar dus? Heb vanmorgen een baan toegewezen gekregen. Ze wisten van mijn zoontje af. (Hoe kan ik er anders omheen dan verklaring af te geven waarom ik bij mijn laatste werkgever weg ben gegaan. Er is, naar mijn inziens, geen andere reden geweest dan mijn zwangerschap). Ik kreeg aan het eind van het gesprek de wel bekende vraag: Wat als je kind ziek is?! Ja, hele goede vraag, die wel nuttig is, voor de werkgever, om te weten. Gelukkig is hier oppas genoeg. En dat was voor hun een goed antwoord, anders had ik de baan niet gekregen. Donderdag mag ik weer lekker werken. EINDELIJK. Het is wel voor 32 uur. Best wel veel, maar na alle financiele tegenvallers die wij afgelopen jaar hebben gehad is dat toch wel heel erg prettig. Even weer onze spaarpot bijvullen. En misschien bevalt het me wel goed, 32 uur werken.