wanneer eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door bereke, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer was volgens jullie mijn eisprong?

1. vrijdag 13/1

2. zaterdag 14/1

3. zondag 15/1

4. andere datum

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi dames,

Willen jullie even naar mijn kaartje kijken en laten weten wanneer volgens jullie mijn eisprong geweest is? Dit is namelijk niet duidelijk voor mij en de meningen zijn wat verdeelt... En ik zou het graag willen weten omdat ik dan weet wanneer mijn NOD is.

Oh nog even vermelden dat mijn ovulatietesten op donderdag 12/1 (10.30 u, 14 u, 21.45 u) negatief waren, die van vrijdagmiddag (11.30 u, 14.15 u) waren net wel of niet niet positief en die van vrijdagavond (23.30 u) was echt positief. De testen van zaterdag (14.15 u, 22.40 u) waren terug net wel of net niet positief.

Bedankt alvast dames!

2. Pff lastig maar ik denk zondag, daarna gaat je temperatuur echt omhoog tot uiteindelijk 37.1

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    ZONDAG ;)

4. bereke

bereke Niet meer actief

Ja sorry hoor mosa ik had nochtans beloofd om er over te zwijgen. Maar dan zegt er toevallig weer iemand vrijdag en dan weet ik het ook niet meer :) . Wil maar gewoon weten wanneer mijn NOD is ;) . Enne bedankt dat je je menig nogmaals geeft :) .

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    sorry, maar ik denk toch echt vrijdag.

6. bereke

bereke Niet meer actief

Zara, mag ik ook vragen waarom je vrijdag denkt? En hoe zit het dan met die ovulatietesten? Ben gewoon benieuwd naar hoe jullie dit allemaal bekijken. Is nog nieuw voor mij en snap het allemaal nog niet zo goed...

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik zal hier ook even neerzetten waarom ik zondag denk. Je had vrijdagavond een positieve ovulatietest. Na een positieve ovulatietest heb je binnen 12-48 uur je eisprong. Als je ovulatietest 's avonds pas positief was, dan kan hij toch niet die dag gesprongen zijn, lijkt me.

Een ovulatietest meet LH in je urine, als hij positief is zit je op je LH-piek, pas 12-48 uur na de piek springt je ei, dus volgens mij echt zondag.

En ik weet ook waarom je wilt dat hij op zondag is, dus ik ga in ieder geval erg hard voor je duimen! Je kaartje is in ieder geval wel heel mooi!

8. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je wel voor je uitleg mosa! En voor je duimen!

9. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hey meid ik denk ook zondag

ik had ook altijd als ik positieve ovu test in mn kaartje zette, dat hij dan altijd daar een kruis gaf, terwijl dit dus ook pas 2 dagen later was.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    zondag

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik wil wel meegaan met zondag, omdat ik dat verhaal van die ovulatietesten nog niet had gezien, maar moeten die testen van zaterdag dan ook niet positief zijn?!

Ik had de vorige ronde op een woensdag (dag 10) een folikelmeting en toen was mijn eitje 16 mm, toen zei de gyn, die gaat morgen of overmorgen springen. Ik had vrijdagmiddag een positieve ovulatietest, buikpijn en zaterdags ging mijn temp omhoog. Die donderdag en zaterdag waren de testen negatief (een lichtere streep)
    Ik ben heel regelmatig ongesteld en op vrijdag 14 dagen na mijn eisprong zette mijn ongesteldheid door.

Dus ik had op de dag van mijn positieve test ook mijn eisprong...(of in ieder geval heel dicht in de buurt!)

Liefs

12. bereke

bereke Niet meer actief

Volgens mij was er maar 1 test echt positief en dat was die van vrijdagavond. Die van zaterdag waren hetzelfde als die van vrijdagmiddag: net wel of net niet positief. Is soms moeilijk in te schatten omdat je misschien ook de ene keer wat meer hebt gedronken of wat meer naar toilet bent geweest. Maar als we er vanuit gaan dat die van vrijdagavond 23.30 u de enige positieve was, dan zou mijn ei 12 tot 48 uur later moeten springen. Dwz ten laatste zondagavond om 23.30 u toch?

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lieverd, wat zit je jezelf toch gek te maken!
    Feit blijft (hoe irritant dan ook!) dat je het bijna nooit helemaal zeker kan weten in dit geval. et blijft altijd afwachten. En is hij wel voor zondag gesprongen, dan misschien in de nacht van vrijdag op zaterdag, dat zou ook nog kunnen. Dan zit je ook nog goed, toch?

Probeer het maar een beetje van je af te zetten. Je hebt een mooi kaartje en meer dan afwachten kun je toch niet doen. Knuffel!

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zeg ook: Zondag!

En wat Mosa zegt ... probeer het van je af te zetten. FF geeft in geen geval een exacte weergave van je lichaam weer he ... bij mij bv. weet ik zeker (vanwege de medicatie) dat mij ei op CD17 is gesprongen, en FF plantte mijn kruis toch echt op CD22 neer van de week ...

En dan nog meis ... of het nu op vrijdag, zaterdag of zondag is geweest, je kunt er nu verrekte weinigs meer aan doen toch? Afwachten helaas ...

15. bereke

bereke Niet meer actief

Ik kan er idd niets meer aan doen Strijkkraal, maar dan weet ik tenminste wel hoe lang ik nog moet wachten hé ;) . Maar goed, ik zal me er maar op instellen dat mijn NOD maandag is. Dan ben ik zeker niet te vroeg hé. En wie weet ben ik tegen dan al ongesteld geworden en zijn al die zorgen voor niks :oops: .

16. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Zondag.

En pff wat maak je je druk.. Sorry hoor maar wat maken die paar dagen nou uit of het nou vrijdag of zondag was.. Die drukte is helemaal nergens voor nodig.

17. bereke

bereke Niet meer actief

Myprecious, ik maak me helemaal niet druk! Ik wil gewoon weten wanneer mijn NOD is. Is toch niet abnormaal ofwel? Maar ik weet dat ik er hier al dikwijls over aan het zagen geweest ben en zal dat niet meer doen!

18. MyPrecious

Zo komt het wel op mij over omdat je er idd vaker over begonnen bent. En nee het is niet abnormaal dat je wilt weten wanneer je NOD is, maar 2 dagen verschil is heel weinig.

Sorry ik had niet zo'n dom bericht hierboven moeten zetten :oops: . Raakte gewoon geirriteerd want dan denk ik: jij hebt tenminste een eisprong (en je kaartje ziet er ook nog een TOP uit)! Dus nogmaals sorry, ik had niet zo moeten reageren

19. bereke

bereke Niet meer actief

Is niet erg hoor MP! Ik reageerde ook een beetje te scherp en toen bedacht ik me eigenlijk net hetzelfde! Ik zit te zeuren over een paar dagen terwijl anderen geen eisprong hebben! Da's ook niet netjes van mij!

Maar ik ben zo'n perfectionist en wil alles begrijpen en onder controle houden en dat lukt nu natuurlijk niet hé! En dan nu die hormoontjes en PMS-klachten er nog bij :oops: ;) ...

En ik ben er vandaag trouwens enkel over begonnen omdat ik zei dat ik niet wist wanneer te testen (als dat al moet nodig zijn maar dat geloof ik nooit) en toen kwam het eigenlijk vanzelf terug ter sprake. Maar ik besef dat ik deze ronde echt wel gezeurd heb erover en ga dat volgende ronde proberen van niet meer te doen! Anders wordt het topic er ook niet gezelliger op hé ;) ?

20. MyPrecious

Nou je kaartje ziet er in ieder geval wel hoopvol uit om over testen na te denken. En zeuren noem ik het niet, want het hele zwanger worden doet veel met je... Het maakt je zoiezo al onzeker elke ronde.

Deel Deze Pagina