wat een narigheid

Discussie in 'Miskraam' gestart door wiesje, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    hallo lieve meiden....
    we zijn gisteren voor de termijn echo geweest..
    ik was al heeel erg onzeker over mijn zwangerschap voelde gewoon helemaaal niets anders...
    de vk ging heel even snel met het apperaat over mijn buik en zei meteen al ; hier kan ik niks van maken,.
    dit denk ik omdat ze bij intake al gezegt had dat ik misschien te veel vet op mijn buik had om duidelijke echo te zien..
    ze ging inwendige echo doen..
    bijna meteen zei ze; Dit is niet goed. Weet je zeker dat je in je 9de week bent want wat ik hier zie is ongeveer 6 weken?
    ik zei; dat ik haar net de datums had doorgegeven dus ze zei inderdaad het kan niet anders..
    ik mocht van de bank af komen.
    ze gaf mij een doos tiseu en een brief waar boven stond EEN MISKRAAM,WAT NU?
    Ze stelde voor mij maandag te bellen om te vragen hoe het gaat en zei dat de kans dat deze zwangerschap goed was heeeeeeel heeeel heeel klein was dat ik daar niet op mocht rekenen, dan zouden we over 2 weken een nieuwe echo gaan maken zodat ik zelf kon zien dat het niet groeide..
    ik zit nu met heeeel veel vragen..
    ben ik nu zwanger of niet meer .. waarom komt het er dan niet uit ? mag ik een doorverwijzing vragen voor het ziekenhuis?
    ik weet het gewoon eccht niet meer even..
    sorry voor het wazige verhaal ....
    heeft iemand antwoorden misschien.
    liefs wiesje :cry:
     
  2. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    oja ze zag ook geen hartje maar als het echt zo is dat ik maar 6 weken ben kunnen ze dan altijd al een hartje zien?
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pff dat durf ik niet te zeggen, ik wilde je wel veel sterkte wensen en hopen dat zij t bij t verkeerde eind heeft.. :(
     
  4. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Wiesje, inderdaad, wat een narigheid! Klinkt ook alsof de verloskundige je niet echt goed heeft geholpen!? Ik ben geen expert maar misschien heb je wat aan mijn reactie...

    Normaal gaat geloof ik met ongeveer 6 weken het hartje kloppen, dus als het vruchtje inderdaad pas 6 weken zou zijn, dan is de afwezigheid van een hartslag niet noodzakelijk een slecht teken, een dag ervoor of erna komt dan erg kritisch. Maar als je nu al in de 9e week zit dan is het geen goed teken dat het vruchtje zoveel kleiner is, al hoor je op het forum ook wel eens verhalen over groeiachterstand in het begin.

    Lijkt me een goed idee om over 2 weken (of eind komende week al - 2 weken lijkt me vreselijk lang om in onzekerheid te zitten) weer een echo te laten maken, dan kan de vk zien of het vruchtje gegroeid is, en weet je wat meer.

    Veel sterkte!
     
  5. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    wiesje vraag een verwijzing naar de kliniek.
    Mooi dat ze je zo ongerust maken, ik mag voor m'n vakantie geen echo laten nemen zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik heb de eerste echo op 12 a 13 weken, ze zei als het hartje nog niet te vinden is maak je je mischien zorgen om niets en is alles toch inorde.

    Hopelijk is dit bij jou het geval
     
  6. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik vind ten eerste dat jouw verloskundige er ook niet echt helemaal goed mee om is gegaan,kan wel op een andere manier denk ik.
    Ik zou ook geen twee weken meer willen wachtte en ook vragen om een echo te laten maken in het ziekenhuis.Ik zou in ieder geval willen weten waar ik aan toe ben.
    Wie weet is het allemaal perfect in orde en loop je twee weken je ontzettend druk te maken.
    Succes en groetjes jeslin
     
  7. marlin

    marlin Lid

    2 jun 2007
    62
    0
    0
    verkoopster
    hallo wiesje,

    jouw verhaal komt behoorljk overeen met die van mij.
    met 8 weken en 4 dagen begon ik te bloeden, ben toen direct naar de verloskundige geweest, daar vroegen ze of ik zeker wist dat ik meer dan 8 weken was. dat wist ik zker want we hebben begin mei positief getest. want volgens de verloskundige zat er een vruchtje van 5,5 week met een trage hartslag(was normaal met 5,5 week) ze zeiden dat het wel vaker voor kwam de groei tijdelijk stil bleef staan. we hadden er absoluut geen gevoel over en dat bleek juist. de volgende dag heb ik een miskraam gehad. ik hoop dat bij jou alles wel goed gaat en ik duim voor je.

    sterkte!

    groetjes marlin
     
  8. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Jeetje wat een ellende zeg!
    Had je geen lange cyclus kunnen hebben of kloppen deze 9 weken echt?
    Ik vind dat ze niet goed heeft gehandeld! Daar sta je dan, een en al onzekerheid!
    Heel veel sterkte!
     
  9. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    nou het is zo.. ik had mijn laatste ong op 2 mei gewoon ongesteld, op 16 mei had ik pos ovu test, ik voelde me gek dus deed een test ivm mannetjes verjaardag op 28 mei dus 5 dagen voor nod en die was positief op 4 juni dus 3 dagen na nod bij huisarts laten testen en positief..
    dit heb ik ook tegen vk verteld dus
    denk je dat het dan anders zou kunnen zijn misschien..
    ik vind het zo raar dat het dan niet loskomt ik heb echt de hele zwangerschap geen druppel bloed verloren...
    ik hoop maar dat ze morgen ochtend een beetje op tijd bellen en niet tegen 4 uur ofzo pas
    bedankt voor jullie reacties lief
    wiesje
     
  10. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey lieve meiden
    hier even een update gewoon omdat ik het even van mij af moet schrijven en omdat er hier jammer genoeg mensen zijn die mij begrijpen..
    vrijdag 22 juni dus geweest voor de termijn echo. het bleek niet goed te zijn.. we bleven met veel vragen zitten .. s avonds te horen gekregen dat mijn schoonmoeder nog ongeveer 2 weken te leven had.. vakantie waar we ontzettend naar toe leefde afgezegt...dinsdags naar gyn geweest daar ook te horen gekregen dat het niet goed is en dat ik dus afmoet wachten of geccureteerd moet worden, met mijn schoonmoeder ging het toen steeds slechter en omdat ik bij mijn man wou zijn heb ik het aanbod om de currretage zo snel mogelijk te doen af geslagen... ik wou niet in het ziekenhuis liggen terwijl hij zijn moeder verloor ik wou bij hem zijn... vrijdag 6 juni precies 1 week later is mijn schoonmoeder gestorven.... heel veel verdriet maar ook berusting want ze was echt heel erg ziek...nu moet ik vandaag weer naar de gyn .. donderdag begrafenis en nog geen teken dat de miskraam vanzelf komt.. ik ga vragen of ik vrijdag komen mag voor curretage... want mijn man wil toch heel graag nog een paar dagen met vakantie.... ik zie het even allemaal niet meer zo zitten.. ben heel bang dat de klap voor mij komt als het kindje echt weg is, wil mijn man ontlasten met mijn verdriet.....
    ik wou het even van me afschrijven en misschien heeft iemand advies of ervaring met zon curretage enzo.....
    liefs wiesje
     
  11. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Lieve Wiesje,

    wat vreselijk wat jij hebt moeten doorstaan en nog doorstaat.
    Gecondoleerd met je schoonmoeder.
    Wens je man ook heel veel sterkte, ik weet hoe het is om een ouder te verliezen, dat is altijd te vroeg.
    Wat betreft die curettage, wat wil je weten?
    Ik heb vorig jaar een curettage ondergaan.
    En ik moet zeggen, de handeling op zich valt reuze mee.
    Je wordt onder narcose gebracht, wat wel prettig is, en als je wakker wordt, dan merk eigenlijk vij weinig van alles.
    Tuurlijk op het moment dat je wakker wordt is het wel even moeilijk, want dan besef je dat het nu definitief over is, tenminste zo heb ik dat ervaren.
    Na de curettage heb ik nog een tijd gevloeid, maar je hersteld redelijk snel van de ingreep.
    Ik denk dat het idd goed zou zijn voor jullie beide om even een paar daagjes eruit te gaan.
    Het verdriet vergeet je daar niet mee, maar het geeft jullie wel wat tijd voor jullie samen.

    Ik wens je alle kracht en sterkte toe die je kunt gebruiken om deze periode in je leven, door te komen.
    En als je je man wilt ontlasten, gooi hier maar je gevoelens eruit, want wij zijn er voor je.
    Veel liefs van Hope
     
  12. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hoi Wiesje

    Als eerste wil ik je heel erg veel sterkte wensen met alles en gecondoleerd met je schoonmoeder. Wat een verschrikkelijke tijd voor je. Wens je hubbie ook maar heel erg veel sterkte van me.

    Ik kan je mijn ervaring vertellen mbt de curettage. Ik vond het persoonlijk erg meevallen. Ik bedoel hiermee de pijn en de handeling op zich. Ik werd in het ziekenhuis echt heel erg lief behandeld door de verpleegkundigen en de gyn, echt super. Verder heb ik hierna eigenlijk geen pijn gehad. Ja even na de ok, maar verder niets meer. Ik heb nog wel 2 weken licht gevloeid. Toen dat over was kon ik het voor mezelf echt een plekje geven. Ik ben wel erg snel hersteld van de ingreep. Ik was een week erna al weer aan het werk.

    meid ik hoop echt voor je dat je het allemaal nog kunt trekken de aankomende week. Ik wil je nogmaals heel erg veel sterkte toewensen en als je je verhaal kwijt wil weet je dat hier altijd wel "geluisterd" wordt..
    Ik denk aan je..

    Liefs Sizzel
     
  13. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Wiesje,

    Gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Wat een rotperiode zitten jullie in zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte!

    Misschien ben je inmiddels al bij de gynaecoloog geweest. Ik heb zelf in december de keuze gehad tussen afwachten (wat ik niet meer kon opbrengen), medicijnen voor opwekken van een mk, of curettage. Heb gekozen voor de medicijnen maar ben toen alsnog met spoed gecuretteerd, vw veel bloedverlies.

    Lichamelijk is de curettage me heel erg meegevallen, ik heb nauwelijks meer gevloeid en ook weinig last gehad van buikpijn.

    Het belangrijkste voor jou is denk ik de overweging of je het nog aankunt om het zelf af te wachten, of dat dat te belastend is, wat ik me goed kan voorstellen. Als je kiest voor afwachten zou ik je aanraden om thuis te blijven, een mk kan heel heftig zijn en dan ben je denk ik liever niet weg van huis.

    Veel sterkte voor de komende tijd!

    Liefs Neeke
     
  14. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Wat een berg ellende Wiesje! Om te beginnen heel veel sterkte! En wat je betreft heb ik dezelfde ervaring als de meiden hiervoor al beschreven: ik vond de curetage lichamelijk gezien erg meevallen. Het gebeurt onder algehele narcose en ik heb achteraf van de curetage geen pijn gehad. Bij mij waren de mensen in de ok ook erg lief, ze weten waar je voor komt tenslotte..

    Groetjes!
     
  15. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey lieve meiden
    wat een fijne reacties allemaal, ben ook blij dat jullie schrijven over de curetage want ik ben echt geen ziekenhuisheld brrrr
    ben gisteren dus bij de gyn geweeest en hij stelde meteen voor om vrijdag de curretage dus te doen.. zie er enorm tegen op maar aan de andere kant is het ook een soort opluchting dat er eindelijk wat gebeurt ofzo....
    tis allemaal wel erg ingewikkeld pfff...
    bedankt voor jullie lieve reacties het schrijven hier lucht echt wat op...
    liefs wiesje
     
  16. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Wiesje,

    ik wens je alvast heel veel succes voor vrijdag en kom gerust hier van je af praten.
    Ik denk aan je.

    Liefs Hope
     
  17. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Wiesje,
    ook mij viel de curretage erg mee alleen daarna
    kwam bij mij de klap.
    dus neem de rust om te verwerken.
    ik had het geluk dat mijn cyclus weer snel
    op gang was dat hoop ik ook voor jou.
    heel veel sterkte vrijdag.
    liefs Chantal.
     
  18. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    wat denken jullie wat er is gebeurd?
    giseren avond na de begravenis ben ik beginnen te vloeien met de nodige pijn in de buik, vanmorgen ziekenhuis gebeld want volgens mij was curretage niet nodig meer.. .. we moesten om half 3 komen voor echo en om 2 uur we wilden net weg gaan verloor ik "mijn kindje" . .. en op de echo was dus niks meer te zien, mag nu gewoon afwachten en als het goed is moet alles nu minder worden, de buikpijn is al bijna weg..
    denken jullie dat mijn lichaam het vast gehouden kan hebben door al de spanning van mijn schoonmoeder? ?
    ik ben wel erg blij met hoe het nu gegaan is wel verdrietig maar ook blij, gek he?
    het bloedverlies is nu eigenlijk nog maar heel weinig is dit normaal?
    liefs wiesje
     
  19. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis,
    Het zou goed kunnen dat je lichaam een reaktie geeft op alle spanning en dat je nu de rust hebt gehad om het vruchtje los te laten.
    Wanneer je het weefsel en de vrucht bent verloren wordt het bloeden inderdaad stukken minder!
    Heel veel sterkte meis!
    Liefs bd
     
  20. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey lieve bigdream
    ik zie dat jou 2de echo gelukkig heeeel goed was wat ben ikdaar blij om!
    heb je nu al wat meer vertrouwen?
    nog bedankt voor je pbtje van laatst heel lief ...
    hier nog wel krampen maar dat zal wel zo horen neem ik aan...
    liefs wiesje
     

Deel Deze Pagina