Vraag over poep gedrag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjakie22, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb een rare vaag:(

Toen mijn zoontje bijna 6 maanden was ben ik begonnen met bijvoeden. Hij krijgt nu fruithapjes, yoghurt, korstje van brood en groentehapjes. Verder ook kunstvoeding, HA 2.

Het valt op dat hij tijdens het eten poept en dat hij bij elke verschoning een poepluier heeft. Het zijn wel mini drolletjes of keuteltjes.

Ik vraag me af of dat goed is. Volgens mij heeft hij er geen last van:)

Sinds gisteren krijgt hij ook verdund diksap, want thee en water drinkt hij niet. We blijven het wel proberen.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Tijdens of na het eten poepen is heel normaal; door te eten worden de darmen ook geactiveerd, om ruimte te maken als het ware. Dus dat is volkomen normaal. Verder klinkt je verhaal ook normaal hoor, hij poept misschien meer nu, maar dat komt doordat z'n darmpjes nu ineens allemaal ander eten te verwerken krijgen; daar moeten ze aan wennen.

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja hoor is wel normaal darmen moeten wennen...vooral bepaald fruit ( zoals pruim, peer etc ) werkte hier laxerend...mijn zoontje kreeg van bepaalde diksap ( met name het merk Dixap) juist dunnere luiers..
    hier is het wel veranderd naarmate zn darmen alles gewend waren kreeg hij vaste poepmomentjes :p

4. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. :D

Deel Deze Pagina