bij ons om de hoek! vrouw-aangehouden-babylijkje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zonnebeertje, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ergens heb jij wel gelijk maar er was al bekend dat het kindje met een misdrijf om het leven was gekomen en sorry maar paniek of niet. daar heeft ze toch 7 maanden een oplosing voor kunnen zoeken.?? leg het dan desnoods te vondeling

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

7 maanden zwanger? Maar wat zijn de feiten..

Ze wist dat ze zwanger was? Haar vriend wist het ook. Ze heeft toch geleefd als een niet zwangere vrouw? Ze is op straat bevallen en heeft bewust haar kind om het leven gebracht?

Dan mag ze van mij levenslang krijgen!

Zijn de feiten anders, trek ik mijn woorden terug.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja dat zijn de feiten :(
    ze wisten het beide, maar zij heeft het wel in de omgeving omntkent, al had iedereen zijn vermoedens.

Ze is trouwens totaal de weg kwijt opgepakt in het bos in ede, en was een bekende van de politie

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hoe verschrikkelijk als ze dit kindje om het leven heeft gebracht! :O

Maar om een kleine kanttekening te plaatsen: volgens de artikelen moet er nog uitgezocht worden of het kindje gewelddadig om het leven is gekomen of niet.. Al lijkt het feit dat het kindje in een container gevonden is dit wel te vermoeden.

Brrr..!

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ja, maar wat is een bekende van de politie? Voor kleine 'onschuldige' dingen. Of het grotere werk. Ik kan me voorstellen, dat ze totaal de weg kwijt is. Ik had het nog veel erger gevonden, als ze gewoon door had geleefd, alsof er niets aan de hand was. Net zoals die Sietske! Maar ze kwam geloof ik toch wel uit een net en zeer opgevoed gezin? Of heb ik het nieuws nu verkeerd begrepen..

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Triest.. Arm baby'tje..

En in paniek geraakt? Geloof er geen reet van.. Waarom dan je zwangerschap ontkennen, 7 maanden lang.. Had het dan laten weghalen toen je er achter kwam.. Goed, ook niet iets om trots op te zijn in veel gevallen (dus niet in alle! voordat daar ook een discussie over komt) maar beter dan dit.. In paniek bel je na het doden van je kind de politie of weet ik veel wie.. Maar godsamme zeg, je dumpt je kind niet in een container:x
    Voor mijn part leg je het bij de ingang van het ziekenhuis, desnoods leger des heils of gewoon voor een deur van een rijtjeswoning..
    Vind het zo makkelijk om te zeggen dat ze misschien 'gewoon' in paniek is geraakt..

achterlijk wijf

7. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Amen!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Arm klein kindje...

Ik schrok toen ik het nieuws hoorde. Zo dichtbij...

Ik heb te doen met de families en de moeder; als je zoiets doet moet je het wel heel slecht hebben. Ik wil niet oordelen. Dat hoef ik ook niet te doen.

Arm, arm kindje...

9. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Daar heb je wel gelijk in hoor, maar ik kan me er zo kwaad om maken. Mijn bazin was na 8 jaar eindelijk zwanger. Tmensie was door het dolle heen. Vandaag te horen gekregen dat het kindje in dr buik is overleden. Dan denk je toch, wat is het oneerlijk verdeeld. Iemand die zo graag een kindje wil wordt het van afgenomen en een ander vermoord haar eigen kind. Dat is toch zo krom als een banaan!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog krommer:(

11. amarilys

amarilys Niet meer actief

Verschikkelijk zeg ,zo mensen die dit op hun geweten hebben mogen geen kinderen meer krijgen,terwijl andere zo graag moeder willen worden en niet zwanger kunnen worden. afschuwelijk.:(

12. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    verschrikkelijk zeg, ben echt benieuwd wie dit is, ong mijn leeftijd en ik kom ook uit Veenendaal, dus ik vraag me af of ik haar ken.

Maar zoiets doe je toch niet! idd er zijn genoeg mensen die je er blij mee kunt maken en zo'n kindje verdient dit niet!

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik word zo misselijk van dit soort berichten. Doet het kindje maandenlang zo zijn best om te groeien en ontwikkelen, is het allemaal voor niets geweest. Zo triest, moet er om janken bah

14. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een stom k*twijf!
    Verder zeg ik er maar niks over!

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook ik vind het bericht vreselijk, maar ik denk ook: 'wat is er in vredesnaam met die vrouw aan de hand'.

de gemiddelde mens vermoord niet zomaar zijn of haar eigen kindje. daar gaat meestal een lange geschiedenis aanvooraf en de persoon in kwestie heeft vaak zware psychische problemen.
    ik heb dus ook ergens medelijden met de persoon zelf. ik durf zo'n persoon niet zomaar uit te schelden eigenlijk.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Het lijkt ook net alsof door dit soort mediaberichten de mensen juist op ideeen worden gebracht. Denk maar aan de tandartsassistente uit Nij Beets. 4 baby's vermoord. Of mensen die hun baby bij het grof vuil zetten. Is ook wel voorgekomen in de laatste jaren.
    Je gaat het steeds vaker horen.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik vind dat eigenlijk geen excuus..
    Lees het hier wel vaker.. Als een vrouw haar kind(eren) doodt gaan vele er van uit dat er psychische problemen zijn..
    maar met een man die zijn buurman vermoord (noem maar even iets hoor) heeft niemand medelijden en moet die man opgesloten worden (logisch).
    Ik zie het verschil niet.. Moeten we dan medelijden hebben met iedereen die in de bak zit, voor wat dan ook?
    Psychische probleem: Lijkt me vreselijk, echt waar.. En in zekere zin heb ik in sommige situaties daar zeker begrip voor, maar hier voor? nee absoluut niet..

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ook niet, heb ik ook nergens gezegd.
    maar om iemand zonder pardon te veroordelen of voor k*twijf uit te maken is ook maar zo makkelijk. ik leg alleen wat nuance aan.
    als die zelfde vrouw haar buurman iets aandoet wegens psychische problemen, vind ik dat voor beide partijen net zo goed sneu, alleen vind men dat op dit forum minder belangrijk, vandaar dat alleen de berichten van babietjes weer gegeven worden, anders had ik het zelfde antwoord gegeven
    ik ga er tevens niet 'vanuit' dat er psychische problemen aan ten grondslag liggen, echter wijst de praktijk uit dat dat veelal wel het geval is. ik ga er echter ook niet zomaar vanuit dat het een gestoord egoistisch k*twijf is dat anderen geen kindje gunt of niet van haar kind houdt.

er zijn altijd twee zijdes tot het verhaal.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik begrijp ergens wel wat je bedoeld en mocht het zo zijn dat ze psychische problemen heeft is het heel vervelend voor d'r, maar dan had ze hulp moeten zoeken..

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    iemand die psychische problemen heeft beseft dat uiteraard niet altijd zelf. daarvoor zijn het psychische problemen. bij mij duurde het ook even voor ik door had dat er iets aan de hand, ik had gelukkig nog een grens liggen tussen problemen en kindermishandeling, maar sommige mensen hebben een dergelijke grens (niet meer). het is voor 'ons' met een 'gezond' verstand ook moeilijk voor te stellen hoe het voor een dergelijk persoon is, lijkt me.

daarbij is 'hulp zoeken' te symplistisch gesteld. ik heb dokter na dokter, ziekenhuis na ziekenhuis, psychiater na psychiater moeten af gaan om iemand te vinden die de ernst van zaken in zag. als ik gewoon 'hulp gezocht had' en het van de 'hulpinstanties' af had laten hangen, was ik uiteindelijk níet geholpen, wel doorgeslagen, wellicht mijn kinderen wel gaan mishandelen en uiteindelijk mijn kinderen kwijt geraakt, ook al had ik hulp gevraagd.

Deel Deze Pagina