bij ons om de hoek! vrouw-aangehouden-babylijkje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zonnebeertje, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar in dit geval ontkent ze haar zwangerschap.. En zij niet alleen, ook haar vriend.. (heb ik tenminste begrepen)
    Ik snap werkelijk waar niet dat dan niet hij aan de bel heeft getrokken mocht zij daar idd niet toe in staat zijn

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tsja, daar weet ik niks van, nieuwsberichten geven ook aan dat er eigenlijk nog niks zeker is, zelfs een misdrijf is nog niet zeker gesteld.
    maar als hij de zwangerschap ook ontkende, lijkt het me niet dat hij dan wel aan de bel zou trekken?!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee dat snap ik, alleen zou voor mij het verhaal van psychische problemen dan niet op gaan.. Of haar vriend heeft het ook;)

Maar goed, is natuurlijk allemaal flinke speculatie waar niemand echt iets aan heeft:D
    Begreep van iemand van hier dat het wel om een misdrijf zou gaan..

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    net een stukje in de telegraaf online gelezen 9brrrr, afschuwelijk blad vind ik haha)
    daar in wordt gezegd dat ze op straat bevallen is en in paniek haar kind iets aan gedaan zou hebben.

ik denk iig dat zowel de vader als de moeder gebaat zijn bij lange en intensieve psychische begeleiding. gevoelsmatig vind ik dat een weldenkend mens zoiets niet doet. maar dat is mijn mening ;)

het einde blijft gruwelijk.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Telegraaf is idd een vreselijke krant.. Maar toch blijf ik het bizar vinden.. Eerst maandenlang je zwangerschap ontkennen en dan in paniek raken als je bent bevallen:( Dat ze haar kindje niet wilde was wel duidelijk;)

maar goed, we verschillen van mening, dat kan:)

6. Ik begrijp veel psychische problemen, heb er zelf ook genoeg gehad, maar dit zal ik nooit begrijpen..
    als je weet dat je zwanger bent en dan ineens in paniek bevalt..

nee geen woorden voor, ben het eens met jou roeltje

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het lastig.. Geen idee hoe ze zich gevoeld zou hebben. Ze was nog niet uigerekend (toch?), misschien zat ze al met enorme depressies en was het feit dat de baby ook nog eerder kwam de 'druppel'?

Wil niet goedpraten ofzo hoor maar probeer enigzins in het hoofd te kijken van zo iemand. Die Sietske H, daar kan ik dan bijv weer geen drol van maken.. maar dit geheel...?

Ben zelf ook opgegroeid in die omgeving en weet hoe bekrompen (sorry voor de mensen daar uit de regio) soms kunnen denken en doen.. is dat iets geweest? I dont know.

Wens haar, dr vriend en alle mensen om hun heen veel sterkte met het verwerken van dit alles.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    mijn man is op dit moment thuis omdat het totaal niet meer ging, hij wacht nu tot hij naar de psychiater mag: wachttijd 10 weken.. ;)

Nu is hij niet zo kritiek maar kreeg als partner een simpel memo'tje dat ik eventueel de crisisdienst mocht bellen als het niet meer ging.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das nie normaal idd.ik moest ook ruim 2 maanden wachten;)

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    vrienden van mijn ouders kennen de ouders van de vader.
    Dat meisje sliep daar die nacht en had last van diarree en bloedverlies. Weet niet of die ouders wisten van de zwangerschap
    Opa heeft 's morgens de baby gevonden in plasic zakken in de kliko :( die is gaan kijken omdat de kliko net geleegd was en er niks in hoorde te liggen.

bah,blijf er steeds aan denken, arm kindje :(

de moeder zit trouwens vast in scheveningen, de vader is vrij.

11. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Walgelijk dit zeg..!! Ik snap mensen in de omgeving ook niet hoor! Als je ziet dat je dochter of vriendin zo dik wordt en ontkent zwanger te zijn gaat er toch wel een belletje rinkelen dat er iets niet goed zit?

12. adi

adi Niet meer actief

Wat een vreselijk verhaal!!!

Maar ik krijg er alleen een hoop vragen bij.Niemand schijnt stil te staan bij het feit dat zij 2 maanden te vroeg te bevallen! Op straat blijkbaar!

1. dit kindje had al amper overlevingskans daar op straat. Deze kinderen lopen al levensgevaar als ze in een ziekenhuis geboren worden waar geen NICU-afdeling is, laat staan buiten een ziekenhuis!
    2. Ik begrijp dat ze in panier is geraakt. Ze hoorde nog 2 maanden zwanger te zijn! Iemand moest dat kind naar een ziekenhuis brengen toen ze bloedingn kreeg. Misschien wilde zij na (een geheime) bevalling de baby wel ergens te vondling leggen, maar als je ineens 2 maanden te vroeg gaat bevallen, en misschien geen idee hebt wat je dan moet doen, dan raak je idd in paniek!

Dit allemaal maakt het gruwelijke verhaal niet goed. Meteen toen de bloedingen begonnen had zij 112 moten bellen en zich laten helpen. Na deze bevalling 'op straat' had deze baby namelijk al amper overlevingskans.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zus woont ook in Scherpenzeel. Erg heftig hoor, zoiets komt dan wel erg dichtbij.

Wil en kan er niet over oordelen. Weet niet in welke situatie de vrouw heeft gezeten. Een heel groot gedeelte van de mensen daar houd er toch een andere levenswijze op na dan gemiddeld.
    Ik vind het alleen maar heel erg triest dat het leven van dit kindje zo geeindigd is.

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Achgos... daar ben je dan voor ter wereld gekomen. Arm kindje!

Wat een verschrikkelijke nalatighied van de omgeving ook. Die vrouw heeft geen hulp gehad en kennelijk heeft iets haar doen besluiten dat een kindje krijgen erger was en meer schaamte zou opwekken dan moord. Dat is toch wel erg ziek. Hoewel iedereen vermoedde dat ze zwanger was is niemand voor het kindje opgekomen, geen prenatale hulp, geen verwijzing naar hulpverlening of begeleiding bij de zwangerschap cq eventueel afstaan van het kindje.

De moeder (en vader?) zitten natuurlijk verschrikkelijk verkeerd als ze hun kindje ombrengen, maar die omgeving is ook niet geheel onschuldig, lijkt me.

Arm kindje. In een kliko.

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hihi, dit vind ik dan wel even grappig om te lezen... Ik woon er dichtbij en ken heel, heel veel mensen die de 'reguliere' levenswijze erop na houden...;)
    Ik denk dat je doelt op de streng gelovigen. Maar ook zij gaan echt voor het leven hoor!

Adi, wat jij zegt klopt idd ook. Maar ik vraag me altijd af in hoe verre de dingen kloppen die we via de media te horen krijgen. Het is in en in triest voor iedereen.
    Stel je toch eens voor dat je bevallen moet op straat en dan ook nog alleen. Dan kan ze psychisch nog zo ziek zijn; dit is natuurlijk vreselijk om mee te moeten maken.
    Ik kan nog altijd niet oordelen, alleen meeleven... arm kindje...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in Scherpenzeel. ;) En ik ken er dus ook heel veel mensen. Het klopt dat een deel van het dorp zwaar gereformeerd is, maar dit is veel minder dan de helft. ;) Oftewel: het overgrote deel is "normaal" (afh. van wat je als normaal beschouwt natuurlijk). Ik weet in ieder geval 100 procent zeker dat de mogelijke vader van dit kind niet of licht gelovig was, omdat mijn zusje hem goed kent. Ik schat dus in dat dit meisje ook niet zwaar gelovig is geweest.

Ik heb inmiddels veel verhalen gehoord en dat heeft mij wel een bepaald beeld gegeven (die niet erg strookt met wat hier wordt gesuggereerd). Ik ga ze alleen niet noemen omdat ik het enkel uit de derde hand heb vernomen en ik geen verhalen de wereld in wil brengen die ik niet zeker weet.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja, sorry ik bedoel het ook eigenlijk anders.

Maar zou me zo kunnen voorstellen dat het meisje in kwestie niet heeft durven te vertellen dat ze zwanger was omdat ze bijvoorbeeld uit een streng gelovig gezin komt...En dan is het toch een schande om zwanger te zijn (en misschien niet getrouwd...)
    Ze voelde zich misschien wel heel erg alleen en angst om begrepen te worden??

Maarja, nogmaals, het is iets waarover ik nadenk. Waarom zou iemand tot zo'n daad zijn gekomen? Wat is er in iemand omgegaan?
    En dan kan ik me voorstellen dat 'zoiets' er mee te maken heeft.

Maar wil hier geen discussie mee oproepen hoor. Helemaal niet.
    Want ik vind het gewoon enorm sneu.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik doelde meer op het feit dat mensen uit die omgeving zo enorm bekrompen zijn soms, alles wat anders is is maar raar en asociaal bla bla.. vreselijk.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mij zijn ze zelf asociaal. ;) Maar ik ben het er wel mee eens dat het een apart slag volk is, maar... Is dat niet gewoon een dorpse mentaliteit? Ik denk dat men in dorpen meer naar het Noorden of het Zuiden (zeg maar, hoe verder verwijderd van de randstad, hoe erger) nog extremer is. Ik heb althans wel een idee waar je oa op doelt.

Ik ben er fijn opgegroeid hoor, er zitten gelukkig ook zat leuke mensen tussen. Ik ben zelf toen ik ging studeren naar de stad verhuisd en heb daar wel veel meer aansluiting gevonden bij mensen die veel meer open, wereldser en objectiever zijn in hun denkbeelden.

Maar goed, ik dwaal af. ;) Ik ben wel benieuwd waar jij dan precies vandaan komt. :D

20. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Auw dat komt hard bij een veenendaler in hart en nieren en er nog trots op is ook en helemaal niet bekrompen hihi. Maar goed ik denk dat iedereen zo zijn eigen ervaringen heeft.

Ik denk niet dat het uit een 'zwaar christelijk milieu' komen en zwanger zijn een groot taboe is. Ik ken zelf heeel wat refo's (en nee ik ben er zelf geen) en ook een heel stel van die meiden die zwanger zijn geraakt. Want ja, je hebt een vriend, anticonceptie mag niet en je kunt het niet houden tot je gaat trouwen dus dan zijn er nogal wat 'ongelukjes'. En serieus dat was helemaal geen probleem hoor. Zonder alle 'zwarte kousen' over een kam te willen scheren, mijn ervaring is dat ze het wel gewend zijn en er echt niet zo moeilijk over doen.

Maar goed we weten niet wat dit meidje bezield heeft om dr eigen kind om te brengen. En zonder dat we alle feiten kennen blijft het toch maar gissen.

Ik moet er in ieder geval heel veel aan denken.

Deel Deze Pagina