Bij ons op de buik laten slapen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girly1984, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Nee joh, gewoon lekker bij je houden. In bed slapen komt echt vanzelf wel een keer. Ken jij 18-jarigen die nog op de borst van hun moeder slapen? :)

Gewoon af en toe eens proberen of hij het al wil, maar dat hoeft echt niet bij elk slaapje, twee keer per week proberen lijkt me meer in de buurt komen.

2. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Heerlijk toch! Onze dochter is 4 maanden en slaapt ook nog wel eens op onze buik overdag. De eerste maanden vaker dan nu, dat wel. Ik heb ook een draagdoek, vindt ze ook heerlijk om in te slapen.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Super herkenbaar. Hier was het zo dat hij steeds weer begon te huilen als ik hem weg legde en ik dus uiteindelijk de hele dag met hem op mijn arm zat. Dat was dan weer een beetje teveel van het goede want dat is echt bijna geen doen. Ik ben dus strenger de rust en regelmaat gaan bijhouden en hem altijd in bed gaan leggen (niet laten huilen alleen jengelen, anders weer oppakken troosten en als hij rustig is terugleggen en ja dat kon soms wel een half uur duren dus doorzettingsvermogen was vereist ;)) en nu na een week gaat het serieus echt fantastisch. Dus voeden/verschonen/spelen binnen het uur (of bij slaap signalen) inbakeren liedje zingen en bedje in. Ik kan het nu zelfs wat afwisselen. Vanochtend sliep hij heerlijk twee uur op mijn buik en 's avonds neem ik hem vaak in de draagzak omdat het dan ook zijn huiluurtje is.

Je moet je gevoel volgen. hij leert het anders heus wel vanzelf om ook in zijn bedje te slapen. Hier was het zo dat ik het gewoon niet meer trok. Ik kon niet eens meer naar de WC of iets te eten pakken. Dat was me iets té.

Deel Deze Pagina